וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמן הלכוד עם הנערים בתאילנד: "לא כולם במצב טוב, אני מתנצל"

טל שלו וסוכנויות הידיעות

7.7.2018 / 10:28

12 הנערים הלכודים במערה בצפון המדינה העבירו מכתבים להוריהם, ובהם כתבו על מצבם הבריאותי וביקשו סיוע. הצעיר הלכוד עמם כתב להורים: "מבטיח שאטפל בהם בצורה הכי טובה שאוכל". ישראל נערכת להגשת סיוע

צילום:CNN עריכת וידאו:ניר חן

הנערים הלכודים במערה בצפון תאילנד מזה שבועיים העבירו בימים האחרונים מכתבים להוריהם ולמכריהם, ובהם כתבו על מצבם הבריאותי וביקשו סיוע. המכתבים כללו גם בקשות למזון, בין היתר לעוף מטוגן. "אל תדאגו, אנחנו כולנו חזקים", כתב אחד הילדים". "המורה, בבקשה אל תתני לנו הרבה שיעורי בית", כתב נער אחר. הנערים שלחו את מכתביהם אחרי שכשל הניסיון להתקין קו טלפון במערה כדי ליצור קשר בין הלכודים לקרוביהם.

מאמן הכדורגל בן ה-25, הלכוד עם הנערים, התנצל בפני הורי הילדים במכתבו. "הורים יקרים, לא כל הנערים במצב טוב. צוות החילוץ מטפל בנו יפה", כתב. "אני מבטיח שאטפל בילדים בצורה הכי טובה שאני יכול. תודה לכל מי שנחלץ לעזרתנו. בנוסף, אני רוצה להביע את התנצלותי הכנה בפני הורי הילדים".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: צפון קוריאה מפתחת צוללת חדשה לשיגור טילים גרעיניים
הפרדת הילדים בארה"ב: מהגרים יעברו בדיקות DNA לאיתור קרוביהם
"מת גיבור": גבר קנדי נהרג מתקיפת דוב קוטב כשהגן על ילדיו

מכתב ששלח אחד מהנערים הלכודים במערה בצפון תאילנד להוריו, 7 ביולי 2018. צילום מסך
אחד מהמכתבים שהעבירו הנערים להורים/צילום מסך
תיעוד חדש: הנערים מתאילנד מטופלים במערה 
12 הנערים מקבלים טיפול רפואי מכוחות החילוץ. רויטרס
הנערים הלכודים במערה מקבלים טיפול רפואי/רויטרס
המערה שבה נמצאים הנערים בתאילנד. -, מערכת וואלה! NEWS
המערה שבה נמצאים הנערים בתאילנד/מערכת וואלה! NEWS, -

במכתב ששלחו הורי הילדים למאמן כתבו לו "האמהות והאבות לא כועסים עליך. תודה לך על שאתה דואג לילדים שלנו". לנערים כתבו ההורים "אמרו למאמן שלא יחשוב יותר מדי. אנו לא כועסים עליו".

שגריר ישראל בתאילנד מאיר שלמה הגיע היום למקום ואמר כי נשלח על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, "כדי לבחון כיצד תוכל ישראל להעניק סיוע לידידתה תאילנד". במשרד החוץ אישרו כי נתניהו ביקש לבחון את האפשרות להגשת סיוע מטעם ישראל.

מושל מחוז צ'אנג ריי אמר אתמול כי הנערים חזקים מספיק כדי ללכת, אך לא מספיק כדי לשחות או לצלול. הצוותים מוסיפים להדריך את הנערים, הצעיר שבהם בן 11 והמבוגר ביותר בן 16, ואת מאמנם, בן 25, כיצד לצלול ומלמדים אותם טכניקות נשימה בתנאים הקשים במערה. הרשויות התקינו בפתח שדרכו מועברת האספקה לקבוצה מכשירים המסייעים להגביר את אספקת האוויר למקום. לדברי המושל נרונגסאק אוסוטנקורן, מצבם של הילדים טוב.

שגריר ישראל בתאילנד מאיר שלמה בזירת חילוץ הנערים בצפון המדינה, 7 ביולי 2018. דוברות משרד החוץ, מערכת וואלה! NEWS
שגריר ישראל בתאילנד מאיר שלמה בזירת החילוצים, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משרד החוץ
כוחות חילוץ במערה שבה לכודים 12 נערים בצפון תאילנד, 6 ביולי 2018. AP
כוחות חילוץ בצפון תאילנד, אתמול/AP

הצוותים קדחו יותר ממאה חורים בתקרת המערה במטרה לנסות ולהגיע אל הילדים, העמוק שבהם הגיע לכ-400 מטרים מתחת לפני השטח. לדברי המושל, 18 חורים עשויים לאפשר בהמשך הגעה אל הילדים, הנמצאים בעומק של 600 מטרים מתחת לאדמה.

אתמול נהרג אחד מהמחלצים שהשתתף בפעולות צלילה בתוך המערה. סאמאן גונאם, בן 38, הניח בלוני חמצן לאורך אחד מנתיבי המילוט האפשריים שצוותי החילוץ מייעדים להוצאת הקבוצה. חברו לצלילה הבחין בו כשאיבד את הכרתו והחל לבצע בו פעולות החייאה, אולם אלו לא צלחו. גונאם היה חייל לשעבר ביחידת אריות הים של חיל הים התאילנדי. מפקד היחידה אמר כי התנאים בתוך המערה קשים מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully