וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מת גיבור": גבר קנדי נהרג מתקיפת דוב קוטב כשהגן על ילדיו

האב שבילה עם שלושת ילדיו באתר ציד במערב מפרץ הדסון התייצב בינם לבין הדוב שהסתער לכיוונם - על אף שלא היה חמוש. אחד הילדים הזעיק עזרה במכשיר קשר אזרחי וקרוב משפחתם ששמע אותה הגיע לסייע להם

שפיצברגן דב הקוטב הצפוני. רועי גליץ, מערכת וואלה! NEWS
ילדיו של הגבר זעקו לעזרה. דוב קוטב/מערכת וואלה! NEWS, רועי גליץ

גבר קנדי שבילה עם ילדיו באתר ציד בצפון המדינה נהרג בתקיפת דוב קוטב שהסתער לעברם. אהרון גיבונס בילה ביום שלישי השבוע עם שלושת ילדיו באזור דיג וציד פופולרי ליד הכפר ארביאט, בחופיו המערביים של מפרץ הדסון שבצפון קנדה. הדוב שהגיע בפתאומיות למקום איים על אחד מילדיו. גיבונס, בן 31, לא חשב פעמיים והגן על בגופו על ילדיו - על אף שלא היה חמוש.

"הדוב התחיל לעקוב או לתקוף את אחד מילדיו", אמר גרודי קידלפיק, דודו של גובונס, לעיתון מקומי בעיר וויניפג. "הוא אמר לילדים שלו לרוץ בחזרה לספינה שעמם הגיעו, והתייצב בין הילדים לבין הדוב". קידליפיק הוסיף כי "הוא מת גיבור".

ילדיו של גיבונס הגיעו בשלום לספינה והזעיקו עזרה באמצעות מכשיר קשר אזרחי. קידליפיק היה מבין אלו ששמעו את הקריאה ותיאר אותה כ"קורעת לב". קבוצת אנשים שהיו בקרבת מקום ירו והרגו את הדוב. במשטרה המקומית מסרו כי מותו של גיבסון נקבע בזירת האירוע.

עוד בוואלה! NEWS:
"מוות איטי וכואב": תמונת דב הקוטב הגווע מזעזעת את עולם המדע
המורדים בסוריה נכנעו; צבא אסד תפס שליטה על מעבר בגבול ירדן
טרגדיה בהונדורס: ישראלי נהרג בתאונת אומגה בירח דבש, אשתו במצב קשה

דובי קוטב, סוואלברד, נורבגיה. Tom linster, ShutterStock
התקיפה האחרונה באזור התרחשה לפני כ-18 שנים. דובי קוטב/ShutterStock, Tom linster

התקיפה השאירה את ארביאט, כפר קטן המונה 2,600 תושבים, בהלם. "זה עצוב מאוד", אמר ג'ון מיין, מחוקק מקומי, לתאגיד השידור הקנדי (CBC). "אנחנו קהילה קטנה וכאשר דבר כזה קורה, יש השפעה על כולם".

תקיפות של דובי קוטב נחשבות לנדירות. תקיפת דוב הקוטב האחרונה שהתרחשה באזור נערכה לפני כ-18 שנים ב"רנקין אינלט", כ-200 קילומטרים צפונית לארוויט, הנמצאת בטריטוריית נונואווט.

מחלקת הסביבה של טריטוריית נונאווט אמרה ששוטרים בוחנים את נסיבות התקיפה על מנת לקבוע אם גילו של הדוב או מצבו הבריאותי גרמו לו לתקוף את גיבונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully