וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בסוריה נכנעו; צבא אסד תפס שליטה על מעבר בגבול ירדן

כחלק מהסכם הכניעה שעליו חתמו המורדים נכנסו כוחות הצבא למעבר הגבול נסיב. מורדים בגולן הסורי שסירבו לחתום על ההסכם יעברו לצפון המדינה. צה"ל תקף מוצב באזור קוניטרה שממנו נורתה פצצת מרגמה אל שטח ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המורדים בסוריה הודיעו היום (שישי) כי הגיעו להסכם כניעה עם קציני הצבא הרוסי לפיו ימסרו את נשקם סמוך לגבול עם ירדן. כחלק מההסכם נכנסו כוחות צבא אסד למעבר הגבול נסיב עם ירדן. עדי ראייה סיפרו מוקדם יותר כי שיירה גדולה של מאות חיילים בכלי רכב עם דגלי רוסיה וסוריה עשתה את דרכה למעבר.

עוד מסרו ארגוני מורדים בדרום כי מורדים באזור דרעא שאינם מוכנים לחתום על הסכם עם המשטר יעזבו לצפון המדינה. עזיבתם תיעשה תחת הסכם שתווך בידי רוסיה, לפיו תושב הריבונות של הממשלה הסורית במעבר הגבול עם ירדן.

לקריאה נוספת:
המלחמה טרם הסתיימה, אך כל הצדדים כבר מתכננים את סוריה החדשה
מטרים מהגבול: מבט לעיר האוהלים שהקימו הפליטים בסוריה בגולן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחימה מצדו הסורי של הגבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך תקף צה"ל מוצב סורי שממנו נורתה פצצת מרגמה לעבר שטח ישראל, באזור קוניטרה. פצצת המרגמה נחתה בשטח החיץ שבין המדינות, סמוך לגדר הגבול, לא היו נפגעים בתקרית ולא דווח על נזק שנגרם.

"צה"ל אינו מעורב בלחימה הפנימית בסוריה", נמסר מדובר צה"ל. "לצד זה, הצבא ימשיך לעמוד על מימוש הסכמי הפרדת הכוחות משנת 1974, ובתוכם שמירה על מרחב החיץ".

עוד באותו נושא

ישראל והאו"ם במגעים להקמת אזור בטוח מוסכם לפליטים בגבול סוריה

לכתבה המלאה

האו"ם מתווך בין ישראל לסוריה על אזור מוסכם לשהיית פליטים ליד הגבול

בשבועות האחרונים חלה הסלמה בקרבות בין כוחות צבא אסד לארגוני המורדים, שבין השאר גולשים גם לאזור הגבול עם ישראל. הרמטכ"ל גדי איזנקוט קיים ביום רביעי הערכת מצב בנושא הלחימה בסוריה ומוכנות פיקוד הצפון באוגדת הבשן שברמת הגולן. איזנקוט קיבל סקירה ממפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, וכן מפקד האוגדה, תת אלוף עמית פישר.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש חטיבת המחקר תת-אלוף דרור שלום ואלוף פיקוד הצפון יואל סטריק בתדרוך של מפקד עוצבת הבשן תת-אלוף עמית פישר, 4 ביולי 2018. דובר צה"ל
הרמטכ"ל איזנקוט במהלך הערכת מצב שקיים בעוצבת הבשן, השבוע/דובר צה"ל

לפני יומיים חצתה שיירה מאובטחת של כוחות אונדו"ף של האו"ם שפעלו בשבועות האחרונים בסוריה את הגבול ברמת הגולן לשטח ישראל. היא התקבלה על ידי לוחמי צה"ל והועברה לבידוק ביטחוני. כוחות אונדו"ף פועלים בשטח הסורי לאכיפת הסכם פירוז הנשק ובכלל זה למנוע זליגת אש לשטח ישראל, אך גם חשופים לשיח עם גורמי משטר אסד במטרה להביא ליציבות באזור. הכוחות פועלים לא רק בקרבת הגבול אלא גם בעומק השטח הסורי, במרחק של כמה שעות נסיעה מגבול ישראל ובתיאום עם גורמי המשטר שפועלים באזור.

לוואלה! NEWS נודע כי מאחורי הקלעים מתנהל מאמץ של גורמים מדיניים ישראליים, לצד גורמים מהאו"ם ומהקהילה הבינלאומית במטרה להביא להסכמה בין כל הצדדים על אזור בטוח ומוסדר בצד הסורי כדי למנוע הקמת אוהלי פליטים באופן אקראי.

שיירת רכבי או"ם סמוך לגבול סוריה ישראל, 4 ביולי 2018. אמיר בוחבוט
השיירה שחצתה את הגבול לשטח ישראל, לפני יומיים/אמיר בוחבוט

לפי עדויות מהצד הסורי שהגיעו לידי וואלה! NEWS בדרום רמת הגולן הסורית הוקמו לאחרונה אוהלים במרחק של מאה מטרים מגבול ישראל. גורמים שמעורבים במגעים אמרו כי בעיני הפליטים הסורים אזורי הגבול הירדני והישראלי נחשבים בעיני הפליטים לבטוחים ולכן ייתכן מאוד שבעת התגברות הקרבות בעומק השטח הסורי הם ינועו לכיוון הגבולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully