וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל והאו"ם במגעים להקמת אזור בטוח מוסכם לפליטים בגבול סוריה

4.7.2018 / 16:38

לוואלה! NEWS נודע כי נציגי אונדו"ף מעורבים במאמצים להסדרת מחנות האוהלים של העקורים מאזורי הקרבות בדרום הרמה הסורית, בהסכמת משטר אסד. הפליטים שוהים באוהלים שהוקמו בימים האחרונים במרחק מאה מטר מגבול ישראל

צילום: דו"צ

שיירה מאובטחת של כוחות אונדו"ף של האו"ם שפעלו בשבועות האחרונים בסוריה חצתה היום (רביעי) בשעות הצהריים את הגבול ברמת הגולן לשטח ישראל, התקבלה על ידי לוחמי צה"ל והועברה לבידוק ביטחוני. במסגרת נהלי העבודה הקיימים בין צה"ל לאו"ם נבדקים הכוחות וכבודתם ברכבים המשוריינים כדי לשלול אפשרות של כניסת גורמים עוינים.

כוחות אונדו"ף פועלים בשטח הסורי לאכיפת הסכם פירוז הנשק ובכלל זה למנוע זליגת אש לשטח ישראל, אך גם חשופים לשיח עם גורמי משטר אסד במטרה להביא ליציבות באזור. הכוחות פועלים לא רק בקרבת הגבול אלא גם בעומק השטח הסורי, במרחק של כמה שעות נסיעה מגבול ישראל ובתיאום עם גורמי המשטר שפועלים באזור.

לקריאה נוספת:
כשחיזבאללה ישנה את כללי המשחק: התרחיש שמדאיג את ישראל בצפון
בשל המתקפה של אסד בגולן: צה"ל מתגבר כוחות בגבול סוריה

שיירת רכבי או"ם סמוך לגבול סוריה ישראל, 4 ביולי 2018. אמיר בוחבוט
שיירת רכבי אונדו"ף בכניסה לישראל, היום/אמיר בוחבוט

לוואלה! NEWS נודע כי מאחורי הקלעים מתנהל מאמץ של גורמים מדיניים ישראליים, לצד גורמים מהאו"ם ומהקהילה הבינלאומית במטרה להביא להסכמה בין כל הצדדים על אזור בטוח ומוסדר בצד הסורי כדי למנוע הקמת אוהלי פליטים באופן אקראי.

לפי עדויות מהצד הסורי שהגיעו לידי וואלה! NEWS בדרום רמת הגולן הסורית הוקמו לאחרונה אוהלים במרחק של מאה מטרים מגבול ישראל. גורמים שמעורבים במגעים אמרו כי בעיני הפליטים הסורים אזורי הגבול הירדני והישראלי נחשבים בעיני הפליטים לבטוחים ולכן ייתכן מאוד שבעת התגברות הקרבות בעומק השטח הסורי הם ינועו לכיוון הגבולות.

עוד באותו נושא

מטרים מהגבול: מבט לעיר האוהלים שהקימו הפליטים בסוריה בגולן

לכתבה המלאה
חלק מהאוהלים של הפליטים הסורים שנמצאים במרחק של מאות מטרים מהגדר בגבול סוריה ישראל, 4 ביולי 2018. אמיר בוחבוט
אוהלי פליטים סורים בקרבת גבול ישראל, היום/אמיר בוחבוט

פיקוד צפון בראשות אלוף יואל סטריק ביצע בחודש האחרון שורת מהלכים בגיבוי אגף המבצעים במטה הכללי, בפיקודו של אלוף אהרון חליוה, לקראת האפשרות של חזרת כוחות משטר אסד למרחב רמת הגולן הסורית ובמקביל לאפשרות של נהירת מאות אלפי פליטים מאזורי הקרבות שכבר זכו בצה"ל לכינוי "עקורים". במסגרת ההיערכות הוצבו בגבול כוחות מובחרים, חודדו הנהלים והמאמץ האווירי לשיתוף פעולה עם אוגדה 210 ("עוצבת הבשן") ועובו מערכי האיסוף והאש לקראת האפשרות של הידרדרות ביטחונית במרחב הגבול.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש חטיבת המחקר תת-אלוף דרור שלום ואלוף פיקוד הצפון יואל סטריק בתדרוך של מפקד עוצבת הבשן תת-אלוף עמית פישר, 4 ביולי 2018. דובר צה"ל
איזנקוט, סטריק ותא"ל שלום, היום/דובר צה"ל

בתוך כך ערך היום הרמטכ"ל גדי איזנקוט ביקור ברמת הגולן יחד עם ראש אגף המבצעים במטכ"ל אלוף חליוה, ראש חטיבת המחקר באמ"ן תת-אלוף דרור שלום ועם מפקד פיקוד צפון אלוף סטריק. השלושה קיבלו סקירה בנושא מצב הלחימה בסוריה בין כוחות אסד למורדים מפי מפקד עוצבת הבשן תא"ל עמית פישר.

מדובר צה"ל נמסר כי הצבא עוקב אחר המתרחש בסוריה וערוך למגוון תרחישים על מנת לשמור על המציאות הביטחונית בקרבת הגבול. עוד נמסר כי "צה"ל ימשיך לסייע הומניטרית ל'בני המקום' בשטח סוריה לצד מניעת כניסת פליטים לשטח מדינת ישראל".

תדרוך של מפקד עוצבת הבשן תת-אלוף עמית פישר לרמטכ"ל ולקצינים בכירים ברמת הגולן, 4 ביולי 2018. דובר צה"ל
תא"ל פישר בתדרוך לקצינים, היום/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully