וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשחיזבאללה ישנה את כללי המשחק: התרחיש שמדאיג את ישראל בצפון

2.7.2018 / 6:30

לוואלה! NEWS נודע כי טרם פגישתו עם איזנקוט, אירח הרמטכ"ל האמריקני בוושינגטון את רמטכ"ל צבא לבנון. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי הועברו ללבנון מסרים ברורים לפיהם ישראל לא תאפשר שינויים במרחב. החשש: חיזבאללה ישיב את אלפי אנשיו מסוריה וינסה לאתגר את צה"ל

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית הגנרל ג'וזף דנפורד אירח את רמטכ"ל צבא לבנון, הגנרל ג'וזף אעון, יומיים לפני שנפגש עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט בארצות הברית - כך נודע לוואלה! NEWS. דנפורד והרמטכ"ל הלבנוני דנו באתגרי הביטחון האזוריים כולל המאבק בטרור.

במערכת הביטחון לא רצו להתייחס לשיחה בין איזנקוט לדנפורד וכן לשאלה האם האמריקנים שימשו כגורם מתווך להעברת מסרים מאיימים וברורים בין המדינות. יחד עם זאת, גורמים במערכת ציינו כי ישראל העבירה לאחרונה מסרים חדים ומרתיעים ללבנון כי אין לה כל כוונה לאפשר את שינוי כללי המשחק בשמי לבנון, וכי צה"ל ימשיך לשמר את חופש הפעולה של חיל האוויר. עוד צוין כי ישראל העבירה ללבנון כי אם חיזבאללה ינסה לשנות את הסטטוס קוו במרחב ובגבול, ההשלכות לכך יהיו חמורות.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל המתיחות: צה"ל תגבר את הנגב המערבי במכ"מים לאיתור רקטות
כשהאחיין איתה באוטו: אישה נפצעה בינוני מירי מרכב סמוך לשוהם
תלויים מהתקרה בעיניים מכוסות: 11 בני משפחה נמצאו מתים בבית בהודו

תגבור כוחות שריון וארטילריה לאור הערכת המצב בפיקוד הצפון, 1 ביולי 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תגבור כוחות צה"ל בגבול עם סוריה. אתמול/דובר צה"ל, דובר צה"ל

החשש במערכת הוא כי עם תום המהלכים הקרקעיים והאוויריים העיקריים של משטר אסד, ארגון חיזבאללה עשוי לנסות לשנות את הכללים תוך שהוא נהנה מגיבוי המשטר האיראני ואלפי לוחמים שיעים בפיקוד משמרות המהפכה בסוריה. זאת, במסגרת תכניתו של אסד לכבוש את השטחים בדרום סוריה ורמת הגולן.

לפי הערכות מערכת הביטחון, עם הירידה בהיקף הקרבות בסוריה וההשתלטות על אזורים רגישים, חיזבאללה ישיב את אלפי פעיליו ומפקדיו לבסיסים בלבנון. יחד עם תחושת הניצחון על ארגוני הג'יהאד העולמי ועל קבוצות מורדים והניסיון המבצעי העשיר שצבר בלבנון, חיזבאללה עלול לחשוב שבסיטואציה כזו ישראל תירתע מלבצע סיכולים נגד איומים שונים.

נתניהו: "ביחס לדרום סוריה- נסייע הומניטרית ככל יכולתנו, לא נאפשר כניסה לשיטחנו"

לאחר הערכת מצב באשר להתפתחויות הבטחוניות בגבול הסוריה, הוחלט בפיקוד הצפון על תגבור עוצבת הבשן בכוחות שריון וארטילריה

הקרב על מחוז דרעא- עשרות בני אדם נהרגו בתקיפות של חיל האוויר הרוסי בעיירה ג'סם שבדרום סוריה

תיעוד: עשרות אלפי מהגרים סורים נעו דרומה לאחר ההפגזה האווירית הכבדה על המחוז. רויטרס
פעילות צבא אסד בדרום סוריה. אתמול/רויטרס

ניתן להעריך כי מדובר בעניין של זמן עד שהמשטר בסוריה, בליווי מיליציות איראניות, יידרשו להשתלט מחדש על מעבר קוניטרה ואף ינסו להתקרב לגבול עם ישראל בכמה מוקדים נוספים. כמו כן, האיראנים עשויים להאיץ את תהליך ההתבססות בסוריה ולהעניק רוח גבית לחיזבאללה, שעשוי לבצע פרובוקציות במרחב ולהרחיב היקף החיכוך עם צה"ל. כל זאת, בניגוד למדיניות המוצהרת של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully