וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: צה"ל תגבר את הנגב המערבי במכ"מים לאיתור רקטות

1.7.2018 / 23:00

המערכות נועדו לזהות ירי תלול מסלול לישראל. המתיחות עלולה לגבור על רקע יציאת התלמידים הפלסטינים לחופשה, הצמצום במשחקי המונדיאל והצגת המתווה האמריקני למו"מ. גורמי ביטחון מזהירים כי איראן עלולה לעודד הסלמה. 40 שריפות פרצו בנגב המערבי כתוצאה מעפיפוני תבערה

צלמים זמניים מורשים

על רקע המתיחות בגבול רצועת עזה, בצה"ל החליטו שלא לקחת סיכונים ולתגבר את אזור הנגב המערבי במערכות מכ"ם מתקדמות של מערכת "כיפת ברזל" לאיתור איום תלול מסלול מגוון לעבר עורף מדינת ישראל. גורמים במערכת הביטחון הזהירו בשבוע האחרון כי למרות המהלכים המתקיימים מאחורי הקלעים לפתרון חלק מהבעיות ברצועה, המתח בגבול עלול להוביל לפיצוץ בין צה"ל לבין חמאס.

אחד התרחישים האפשריים הוא שאחד מהצדדים לא יבין את המציאות ויפעל באופן חסר פרופורציה, שייצור תגובת שרשרת ויסתיים במבצע צבאי. אפשרות נוספת כוללת תרחיש שבו החיכוך יגבר כתוצאה מיציאת התלמידים הפלסטינים לחופש וסיום תקופת המבחנים של הסטודנטים בעזה. לגורמים אלה מצטרף גם הצמצום בהיקף משחקי המונדיאל, המרתקים למסכים חלק גדול מהציבור הפלסטיני.

עוד בוואלה! NEWS:
שרון, בן-גוריון ותזמורת צה"ל: סרט נדיר מחנוכת ביה"ס לקצינים
לקראת חבירה פוליטית? לפיד ויעלון פרסמו מאמר משותף על הגולן
"עשירים ונאיבים": גל מעשי רצח של אזרחים מערביים באי הקריבי

שריפת סוללת כיפת ברזל בגבול רצועת עזה, 15 במאי 2018. ראובן קסטרו
סוללת כיפת ברזל בגבול עזה/ראובן קסטרו
נפילת רקטות במועצה האזורית אשכול, 20 ביוני 2018. שי מכלוף
רקטה שנפלה במועצה האזורית אשכול בחודש שעבר/שי מכלוף

תרחיש אפשרי נוסף מתייחס למוכנותו של צה"ל והיערכותו ל"יום שאחרי" הצגת המתווה האמריקני לתהליך מדיני בין ישראל לבין הפלסטיני. חמאס או יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עשויים שלא להיות מרוצים, בלשון המעטה, מהמסמך האמריקני שעליו עובדים בממשל טראמפ בימים אלה - ולשבור את הכלים באופן שיצית מחדש את רצועת עזה ויגרור אותה להסלמה מול ישראל.

גורמי ביטחון: פגיעת אזרחים מירי רקטות תוביל לתגובה קשה

בשלב זה צה"ל נוקט בגישה מכילה שלא מדרדרת את המציאות הביטחונית בגבול, הכוללת בעיקר ירי אזהרה לעבר חוליות משגרי עפיפוני ובלוני התבערה שמציתים עשרות אלפי דונמים ברחבי הנגב המערבי, ורק היום גרמו להצתת יותר מ-40 שריפות בנגב המערבי, ומאיימים גם על ערים באזורים אחרים בנגב. במקרים חריגים צה"ל העדיף לתקוף תשתיות טרור כדי להעביר מסר של אזהרה, שחמאס הגיב אליו בירי רקטות.

גורמי ביטחון הסבירו כי אם חמאס ישגר שוב רקטות לעבר ישראל - הוא עלול לפגוע באזרחים, טעות שעלולה לגרור תגובה קשה. עוד הדגישו גורמי ביטחון כי יש לבחון את רצועת עזה בהקשר הרחב היותר ולעקוב ארח ההשפעה האיראנית על חמאס. במידה שהמצב בגבול הסורי יתדרדר, טהראן עשויה לדחוק את חמאס או את הג'יהאד האסלאמי לפעולה נגד ישראל.

שריפות בעוטף עזה 24 ביוני 2018. רפי בביאן, מערכת וואלה! NEWS
שריפות בעוטף עזה בעקבות עפיפוני התבערה/מערכת וואלה! NEWS, רפי בביאן

בתוך כך, בימים אלה עסוק המשטר הסורי בליווי הצבא הרוסי במערכה לתקיפת יעדים בדרום סוריה וכיבושו של השטח מחדש. במערכת הביטחון מעריכים כי השלב הבא יהיה החזרת השליטה על גבול סוריה-ישראל - כולל מעבר קונייטרה.

(עדכון ראשון 19:51)

פעילי יחידת העפיפונים "בני א-זווארי" ברצועת עזה. צילום מסך
יחידת העפיפונים בעזה/צילום מסך
ND צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב 25 יעדים של חמאס לאורך רצועת עזה. דובר צה"ל
תיעוד תקיפת יעדי חמאס ברצועת עזה/דובר צה"ל
עפיפוני נפץ בגבול הרצועה וחיילים מזהירים תושבים מהתקרבות לגדר, 8 ביוני 2018. דובר צה"ל
גבול הרצועה, בחודש שעבר/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully