וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשירים ונאיבים": גל מעשי רצח של אזרחים מערביים באי הקריבי

ג'מייקה לא מצליחה לעצור את הרצח של אזרחים בריטים, קנדים ואמריקנים ששבים בגיל גמלאות לחיות במדינה. בעקבות מותם של זוג בריטי, שגופותיו נשרפו, הודיעה המשטרה על תגבור האבטחה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המשטרה בג'מייקה הבטיחה להגביר את האבטחה סביב תושבים חוזרים, בעקבות גל מעשי רצח של אזרחים בריטים וקנדים ששבו לחיות באי - כך דווח בגרדיאן הבריטי. המשטרה הודיעה כי תמנה קצין מומחה בכל מחלקה של המשטרה כדי לעקוב אחרי המקרים, בשל מה שנראה כמו תבנית קבועה של פגיעה מכוונת בתושבים החוזרים. ההצהרה נמסרה אחרי שהעיתון הבריטי דיווח על אזהרה של בכירי המשטרה בג'מייקה, ולפיה אותם תושבים חוזרים נתפסים כמטרות רכות ונמצאים ב"סכנה קיצונית".

הקורבנות האחרונים היו גייל וצ'רלי אנדרסון, בני 71 ו-74, שנדקרו למוות בביתם במאונט פלזנט ביום שבת שעבר. גופותיהם נשרפו אחרי שבקבוק תבערה הושלך על ביתם של הזוג, שעבר לאחרונה לג'מייקה ממנצ'סטר. באפריל, נרצחה עובדת הסיוע הבריטית דלרוי ווקר בת ה-63 ובינואר נרצחו זוג גמלאים קנדים.

המשטרה מסרה כי היא תבחן מחדש את כל הפשעים הלא פתורים נגד כ-30 אלף התושבים החוזרים באי. "ההתמקדות שלנו בביטחון ובהגנה על התושבים החוזרים שלנו היא בלתי-מתפשרת, אנחנו מתייחסים לכל התקריות המדווחות ברצינות ונמשיך לעבוד עם העמיתים שלנו בממשלה ובארגונים לא-ממשלתיים כדי להבטיח שהקהילות בטוחות עבור כל מי שחי בהן, עובד או מבקר בהן", נמסר.

זוג בריטי שנרצח בג'מייקה. אתר רשמי
נדקרו למוות בביתם. הזוג אנדרסון/אתר רשמי

כחלק מצעדי הביטחון החדשים, המשטרה תקים מוקד קשר עם הפזורה החי בבריטניה, בארצות הברית ובקנדה. המשטרה גם תקים שירות שיאפשר לה לבדוק את הרקע של עובדים שאותם התושבים החוזרים עשויים להעסיק.

הפגיעה בתושבים חוזרים בג'מייקה אינה חדשה, מאחר שהם נחשבים כעשירים ותמימים ביחס למצב הביטחוני במדינה בעלת אחד משיעורי הרצח הגבוהים ביותר בחצי הכדור המערבי.

לפי הגרדיאן, לפחות 85 בריטים, אמריקנים וקנדים נרצחו בג'מייקה מאז 2012. לפחות 30 מהם היו בריטים ושמונה מהם נרצחו בשנה שעברה, המספר הגבוה ביותר של הקורבנות הבריטיים באי הקריבי בחמש השנים האחרונות. הארגון למען קליטתם של תושבים חוזרים מעריך כי יותר מ-200 בריטים, אמריקנים וקנדים נרצחו במדינה מאז שנת 2000.

בשנה שעברה, נרשמו 1,616 מקרי רצח בג'מייקה, הנתון הגבוה ביותר בשש השנים האחרונות, עם עליית שיעורי הרצח ב-20% בתוך שנה אחת בלבד. מתחלת השנה, היו יותר מ-600 מעשי רצח, רובם קשורים לאלימות של כנופיות פשע. רק 44% מהמקרים מסתיימים במעצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully