וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חבירה פוליטית? לפיד ויעלון פרסמו מאמר משותף על הגולן

1.7.2018 / 17:59

על רקע המגעים בין השניים לשיתוף פעולה פוליטי, שר הביטחון לשעבר ויו"ר יש עתיד פירסמו מאמר משותף באנגלית, בו קראו להכרה של העולם בריבונותה של ישראל בגולן. לדברי מקורבי לפיד, "הוא מקיים מגעים עם כולם". מקורבי יעלון: "הגולן זה לא עניין פוליטי"

עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר "יש עתיד" ח"כ יאיר לפיד ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון פרסמו היום (ראשון) מאמר משותף על עתידה של רמת הגולן. את המאמר הם כתבו בשבועות האחרונים כחלק מהקמפיין שלפיד מוביל להכרה בינלאומית בשטח. מדובר בשיתוף פעולה פומבי נדיר בין שני פוליטיקאים בכירים ממפלגות שונות, שבשנתיים האחרונות מקיימים מגעים קבועים לבחינת חבירה עתידית. לוואלה! NEWS נודע כי נבחנה האפשרות שיעלון ישתתף בכנס שלפיד ערך בנושא זה בכנסת בחודש שעבר, אך בסופו של דבר הוחלט על כתיבת המאמר במשותף.

יעלון, שעזב את הליכוד בשנת 2016 והכריז על הקמת מפלגה חדשה, הצהיר בעבר כי הוא לא יהיה מספר 2 של לפיד. לדברי בכירים במפלגת "יש עתיד", בשבועות האחרונים הגביר יעלון את המגעים מול השחקנים השונים סביב ההיערכות הפוליטית לכניסתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לזירה. עם זאת, מקורבים ליעלון אמרו כי המאמר אינו מעיד על שיתוף פעולה פוליטי, אלא "מצביע על כך שרמת הגולן זה לא עניין פוליטי, אלא אינטרס לאומי ונושא בקונצנזוס עם הסכמה רחבה".

עוד בוואלה! NEWS:
אלים, אגרסיבי, מסוכן: המספרים המפחידים של הנהג הישראלי נחשפים
הילדים הרעים של איטליה בעטו את משבר ההגירה אל גרמניה
לא לשכוח צוואה וקמצוץ DNA: אזהרת המסע המחרידה של ארה"ב

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ההערכה היא כי הוא יחבור לביטחוניסט לקראת הבחירות. לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

במאמר, שנולד כתוצאה מכך והתפרסם באתר ה"טיימס אוף ישראל" באנגלית, קראו לפיד ויעלון למדינות העולם להכיר בריבונותה של ישראל בגולן. השניים קראו לממשל האמריקני "לרדת מהגדר, להכיר במציאות כפי שהיא" ולהוביל מהלך של הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן. "העובדה שהאזור נמצא בריבונות ישראלית היא הדבר היחיד שהציל אותה חלק מגיא הצלמוות הסורי, הקורס תחת הרס ואלימות", נכתב במאמר. "יהיה בזה צדק היסטורי, היגיון אסטרטגי, וזה יאפשר גם לארצות הברית לגבות מאסד מחיר על מעשיו המפלצתיים מבלי שיצטרך להציב 'מגפיים על הקרקע' בזירה הסורית".

את הנושא לפיד מקדם מאז מעבר שגרירות ארצות הברית לירושלים. בשבוע שעבר הוא אף נסע לארצות הברית על מנת לדון בכך עם בכירים בסנאט ובקונגרס. מקורביו של לפיד מסרו בתגובה כי הוא "נמצא בקשר עם כל השחקנים הרלוונטיים".

עוד באותו נושא

לשמחת החרדים: חוק הגיוס יצר עימות בתוך האופוזיציה

לכתבה המלאה
שר הביטחון לשעבר, בוגי יעלון נואם בכנס השנתי לפיתוח יכולות צבאיות, תעופתיות והגנה מפני טילים, אבניו, קרית שדה התעופה , 13 במרץ 2018. ראובן קסטרו
לא עובר את אחוז החסימה בסקרים. יעלון/ראובן קסטרו

לפיד ויעלון לא חולקים רק תפיסת עולם מדינית ואסטרטגית בעניין רמת הגולן, אלא גם ביקורת קשה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל התנהלותו בפרשת הצוללות. שני הבכירים העידו במשטרה במסגרת חקירת הפרשה, המכונה "תיק 3000", ומובילים קו ציבורי תקיף נגד נתניהו בנושא.

החיבור ביניהם מגיע על רקע חרושת השמועות על עתידם של שני ביטחוניסטים בכירים - הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי - ששוקלים את כניסתם למערכת הפוליטית ובוחנים הצטרפות למפלגות קיימות או ריצה בפלטפורמות חדשות. לפי ההערכה, גם לפיד יבקש להתחזק בבכיר ביטחוני לשעבר לקראת הבחירות הבאות.

בני גנץ, בר אילן, 9 במאי 2018. ניב אהרונסון
המערכת הפוליטית נערכת להצטרפותו. גנץ/ניב אהרונסון

יעלון הכריז כבר לפני שנתיים על הקמת מפלגה חדשה, אך בשלב זה הוא אינו עובר את אחוז החסימה במרבית הסקרים. גם "יש עתיד" נמצאת בעיצומה של הידרדרות מתמשכת בסקרים. בחודשיים האחרונים, על רקע סדר היום המדיני-ביטחוני העמוס, נתניהו והליכוד פתחו פער גדול על פני לפיד, שירד מתחת לרף ה-20 מנדטים.

מאמר של יאיר לפיד ובוגי יעלון בטיימס אוף ישראל לקריאה להכרה ברמת הגולן. צילום מסך, טיימס אוף ישראל, צילום מסך
כותרת המאמר המשותף של לפיד ויעלון/צילום מסך, צילום מסך, טיימס אוף ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully