וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשמחת החרדים: חוק הגיוס יצר עימות בתוך האופוזיציה

30.6.2018 / 22:30

בניסיון להביך את לפיד הודיעה סיעת המחנה הציוני כי תהפוך את ההצבעה על החוק להצבעת אי-אמון בממשלה. ביש עתיד הבהירו כי יצביעו בכל זאת בעד החוק: "נמשיך לעשות את מה שטוב למדינה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ח"כ יאיר לפיד על חוק הגיוס)

סיעת "המחנה הציוני" הודיעה הערב (שבת) כי תהפוך את ההצבעה שעתידה להתקיים השבוע על חוק הגיוס להצבעת אי-אמון בממשלה. מאחורי המהלך עומד ניסיון להביך את מפלגת "יש עתיד" שהצהירה כי תצביע בעד החוק על אף עמדת האופוזיציה. מטרה נוספת היא להביך את הסיעות החרדיות שמסרו כי יצביעו נגד החוק חרף היותם חלק מהממשלה.

חוק הגיוס הנוכחי הפך בשבוע שעבר למוקד התנצחות בין שתי הסיעות המרכזיות באופוזיציה. יו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון אמר כי הנוסח הנוכחי של החוק "בעייתי ומלא חורים, ושייעודו להמשיך לשטות בבג"ץ תוך כדי קריצה למפלגות החרדיות". "יש עתיד והמפלגות החרדיות יצטרכו להחליט אחת ולתמיד ביום שני הקרוב איפה הן עומדות - בעד או נגד הממשלה. הגיע זמנם לחשוף את פרצופם האמיתי", הוסיף חסון.

עוד בוואלה! NEWS:
"הוא פתח לי את הראש": שיחת הטלפון בין הנהגת שהותקפה בעפולה לבעלה
במבצע ייחודי: ילדים פצועים שנמלטו מסוריה פונו לטיפול בישראל
ראיות דרמטיות נגד נתניהו: הרמזים שמסתתרים במופע של מנדלבליט

IFB עם ח"כ יואל חסון על חוק המרכולים וסירוב האופוזיציה להתקזז עם ח"כ יהודה גליק. מערכת וואלה!
הגיע הזמן שפרצופם האמיתי של יש עתיד והחרדים ייחשף. חסון/מערכת וואלה!

מנגד, יו"ר סיעת יש עתיד עפר שלח השיב בטוויטר כי למרות ההחלטה להפוך את ההצבעה לאי-אמון, סיעתו תתמוך בחוק בהצבעה ביום שני. שלח ציין כי "אני מציע למחנה הציוני, שברח מההצבעה על גיוס החרדים בכנסת הקודמת וזחל לממשלה בכנסת הנוכחית, לא להטיף לנו על גיוס ולא על פעולה אופוזיציונית. יש עתיד תמשיך לעשות מה שטוב למדינה". עד כה לא ברור איך ינהגו הסיעות החרדיות בהצבעה אחרי שזו תהפוך לאי-אמון בממשלה.

גם במרצ זעמו על ההחלטה של יש עתיד לתמוך בחוק. יו"ר המפלגה תמר זנדברג שיגרה מכתב ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד בו כתבה כי האופוזיציה הצילה את הקואליציה "פעם אחת יותר מדי". לדבריה, "העונש שקיבלנו על זה הוא המשך כהונתם של שרים מסיתים שנהנים לשסע בעם ישראל; קידום חוק הלאום, חוק המשפט העברי, הטבות כספיות לראש הממשלה, חוק יועמ"שים מושחת, חוק מצלמות ששכח באיזו שנה אנחנו חיים, ואתם יודעים שהרשימה הזו נמשכת". זנדברג כתבה ללפיד כי "אם חלילה נעז להציל את הקואליציה מעצמה גם הפעם, לא נוכל להסביר זאת לציבור שבחר בנו. יש לנו אחריות. אופוזיציה אחראית שולחת ממשלה לא אחראית הביתה, בכל מחיר".

לפיד: "הממשלה לא תיפול אם החוק לא יעבור"

לאחר שנשאל האם תפקידה של האופוזיציה לנסות להפיל את הממשלה טען יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי "הממשלה לא תיפול אם החוק לא יעבור. זה סתם משפט שמישהו אמר וכולם חוזרים עליו. אם החוק לא יעבור הממשלה פשוט תלך לבג"ץ ותבקש הארכה". לדבריו, החוק המוצע הוא חוק טוב שנולד "בעקבות הנצחון שלנו בבג"ץ. העקרונות הבסיסיים שלו לקוחים מהחוק שהעברנו בממשלה הקודמת. הרמטכ"ל וצה"ל חתומים עליו. ומה שהכי חשוב - הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו וייצאו לעבודה".

ההצבעה על חוק הגיוס תתקיים בקריאה ראשונה ביום שני הקרוב במליאת הכנסת. ש"ס ויהדות התורה הודיעו כי יתנגדו בהצבעה, זאת, מתוך הנחה כי גם הח"כים הערבים ייעדרו ממנה. אולם, אחרי שההצבעה הפכה לאי-אמון, החרדים ייאלצו אולי להימנע בה. ביום שני ב-12 בצהריים תסתיים תקופת 21 הימים שניתנו עבור הערות הציבור על נוסח החוק ואז ניתן יהיה להביאו לאישור בוועדת השרים לענייני חקיקה. הוועדה תתכנס באופן חריג ביום שני בכנסת זאת על אף שהתכנסותה הקבועה מתרחשת בימי ראשון. לאחר ההצבעה במליאה יחלו דיונים אינטנסיביים על נוסח החוק בוועדה מיוחדת שהוקמה לשם כך.

סערת חוק הגיוס - ליברמן רמז לכך שלא יתנגד לערוך שינויים בחוק אם הוא יאושר על ידי רמטכ"ל ויעמוד במבחן בג"ץ; לפיד: "אין לי שום ציפיות מרה"מ. כניעתו אומנותו. אבל לא ייתכן ששר הביטחון יסכים לשנות אפילו אות מהמתווה"

בנט: "אין משבר קואליציוני זה [שוב] "פייק משבר". ערוץ הכנסת
חוק טוב שנוצר בזכותנו. לפיד/ערוץ הכנסת

בשבוע שעבר נחשף בוואלה! NEWS כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סבור שהצעת חוק הגיוס החדשה "מעוררת קשיים משפטיים משמעותיים". עם זאת, מנדלבליט הבהיר כי "אין מניעה משפטית להניחה בפני הממשלה ולאשרה". מיד אחרי שהופץ נוסח החוק התקיימו דיונים במשרד המשפטים בנוכחות נציגי היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה הרלוונטיים. אלה הציגו התנגדויות וקשיים משפטיים ומקצועיים שונים שעולים מתזכיר החוק. מנדלבליט צפוי להעביר את חוות דעתו המלאה בפני ועדת השרים לענייני חקיקה בתחילת השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully