וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבצע ייחודי: ילדים פצועים שנמלטו מסוריה פונו לטיפול בישראל

30.6.2018 / 21:03

שישה פליטים סורים, בהם ארבעה ילדים קטנים, קיבלו טיפול רפואי על ידי כוחות צה"ל בשטח ופונו על ידי צוותי רפואה לבית חולים בצפון. על פי דיווחים בסוריה, בני משפחותיהם של הילדים נהרגו בהפצצות במדינה

דובר צה"ל

שישה פליטים סורים שנפצעו במהלך הקרבות בדרום המדינה נקלטו אמש (שישי) בבית חולים ישראלי, במסגרת מבצע רפואי של עוצבת הבשן בצה"ל. ארבעה מהשישה הם ילדים קטנים. על פי הדיווחים בסוריה, משפחותיהם של הילדים נהרגו כולן בהפצצות הלחימה בסוריה. טרם הבהלתם לבית החולים קיבלו הפצועים טיפול ראשוני מציל חיים על ידי כוחות צה"ל בגבול. הטיפול הוענק לפצועים במסגרת מנהלת "שכנות טובה" של פיקוד הצפון, האמונה על סיוע רפואי והומניטרי לפצועים מהמלחמה בסוריה.

בין הפצועים המקבלים טיפול בישראל ילדה בת עשר שנפגעה בראשה ובגפיה, ילדה בת שבע עם פגיעת ראש ורסיסים בכל גופה, ילדה בת שש מחוסרת הכרה בשל פגיעה ראש, נער בן 14 הסובל מפגיעת בטן ומרסיסים בכל גופו, נער בן 19 הסובל מפציעות רסיסים ברגלו, וצעיר בן 25 הסובל מפציעה ברגלו. מצבם של הפצועים בינוני עד אנוש.

במבצע רפואי יחודי ומורכב של ?עוצבת הבשן? בו נקלטו וטופלו בליל שישי האחרון שישה פצועים סורים. דובר צה"ל
ילד שפונה לקבלת טיפול בישראל/דובר צה"ל

עם קבלת הקריאה בשעות הערב הוזנקו כוחות הרפואה של פיקוד הצפון לגדר הגבול בדרום רמת הגולן ונערכו לאירוע הרפואי. הכוחות קלטו את הפצועים בגדר וטיפלו בהם לפני העברתם על ידי צוותי הרפואה לבית החולים שבצפון הארץ.
מדובר צה"ל נמסר כי הצבא פועל למתן סיוע הומניטרי מציל חיים לפליטים הסורים, בעוד שמעבר לגבול קיים מחסור חמור בתשתיות רפואה, רופאים ותרופות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
במבצע רפואי יחודי ומורכב של ?עוצבת הבשן? בו נקלטו וטופלו בליל שישי האחרון שישה פצועים סורים. דובר צה"ל
פינוי הילדים מהגבול/דובר צה"ל

עוד נמסר מהצבא כי מאז שנת 2013 הועברו לטיפול בישראל יותר מ-3,500 פצועי מלחמה, בהם גברים, נשים וילדים. בנוסף, מאז שנת 2016 נכנסו לטיפול חד-יומי במרפאות מומחים בארץ יותר מ- 1,300 ילדים חולים. במרפאת השדה "מזור לדך" שהקים צה"ל יחד עם ארגון סיוע בינלאומי בדרום רמת הגולן טופלו, מאז פתיחתה באוגוסט 2017, כ-6,000 חולים. סה"כ, למעלה מ- 4,800 סורים טופלו בישראל, מתוכם כ- 33% גברים, כ- 17% נשים וכ- 50% ילדים.

נציבות הפליטים של האו"ם הודיעה אתמול כי מספרם של הפליטים עלה ליותר מ-160 אלף בימי הלחימה. נציב זכויות האדם של האו"ם, זיד ראאד אל-חוסיין, הזהיר אתמול מפני הסכנה הנשקפת לאזרחים הרבים הלכודים בין צבא אסד, כוחות המורדים ולוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). לדבריו המצב עלול להידרדר לכדי "קטסטרופה".

על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, עשרות אלפים מהם התקרבו לגבול עם ירדן, ואלפי עקורים נוספים - לגבול עם ישראל. בימים האחרונים הודיעו שלטונות ירדן כי לא יאפשרו לפליטים סורים לחצות את הגבול ולהתיישב בערי אוהלים בשטח הירדני.

במבצע רפואי יחודי ומורכב של ?עוצבת הבשן? בו נקלטו וטופלו בליל שישי האחרון שישה פצועים סורים. דובר צה"ל
אחד מהילדים מקבל טיפול רפואי מידי כוחות צה"ל/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully