וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון, בן-גוריון ותזמורת צה"ל: סרט נדיר מחנוכת ביה"ס לקצינים

1.7.2018 / 17:00

ארכיון צה"ל פרסם סרטון מחנוכת בה"ד 1, שבמסגרתו נערך אירוע בר מצווה והנחת תפילין ליתומי צה"ל ומשפחות שכולות. בתיעוד ההיסטורי ניתן לראות את הרמטכ"ל, שר הביטחון וראש הממשלה דאז כמו גם את מבנה הבסיס, שלא השתנה במלאת 50 שנה לטקס

צילום: ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, עריכה: יאיר דניאל

ארכיון צה"ל במשרד הביטחון פרסם היום (ראשון) סרטון מהטקס הרשמי של חנוכת בית הספר לקצינים, בה"ד 1 במצפה רמון, לכבוד 50 שנה לחנוכת הבסיס. במסגרת הטקס, שנערך מיד לאחר מלחמת ששת הימים, נערך אירוע בר מצווה והנחת תפילין ליתומי צה"ל ומשפחות שכולות באולם "היכל הפאר" בבסיס.

בפתיחת הסרט ניתן לראות את רגעי הנפת הדגל ואת כניסתו הרשמית של הרמטכ"ל דאז, חיים בר לב, שגם נשא דברים. בהמשך נראה ראש הממשלה לשעבר, דוד בן-גוריון, יושב בקהל. בנוסף לכך, מצולם מבנה הבסיס, שלא השתנה עד היום, המקיף את החצר שבה נערך הטקס.

עוד בוואלה! NEWS:
שובו של חוק הלאום: נתניהו מבקש להעבירו עד תום המושב
לא לשכוח צוואה וקמצוץ DNA: אזהרת המסע המחרידה של ארה"ב
מנדלבליט על חוק הגיוס: קושי בהחלת סנקציות כלכליות רק ב-2020

ND ארכיון צה"ל במשרד הביטחון פרסם לכבוד 50 שנה לחנוכת בית הספר לקצינים סרט נדיר מהטקס הרשמי של חנוכת הבסיס במאי 1968. ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
מתוך התיעוד/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

את הטקס הרשמי ליוותה תזמורת צה"ל ומצעד של חיילי וחיילות צה"ל. בין היתר נראים בסרטון אריאל שרון, שייקה גביש וטל גנדי, שהיו אז מפקדים בצה"ל בדרגת אלוף, לצד בני המשפחות השכולות. במהלך האירוע הצטרף שר הביטחון משה דיין כשהוא מלווה במחיאות כפיים והתיישב יחד עם ילדי בר המצווה, הלבושים חולצות לבנות. הסרט מסתיים בדברי ברכה של דיין והופעתם של ילדי בר המצווה מנגנים בתזמורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully