וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המתקפה של אסד בגולן: צה"ל מתגבר כוחות בגבול סוריה

בתום הערכה בפיקוד הצפון הוחלט לשלוח תגבור של שריון וארטילריה לצפון, ובצה"ל הבהירו כי הם רואים "חשיבות רבה בשמירה על הסכם הפרדת הכוחות". נתניהו על גל הפליטים: נסייע הומניטרית ככל שניתן - אך לא נאפשר כניסה לשטחנו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צה"ל הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא מתגבר כוחות בסמוך לגבול עם סוריה, בעקבות ההתפתחויות בלחימה בגולן הסורי. בתום הערכת מצב בפיקוד הצפון, הוחלט על תגבור "עוצבת הבשן" בכוחות שריון וארטילריה. מצה"ל נמסר כי הוא רואה חשיבות רבה בשמירה על הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה משנת 1974.

"צה"ל ימשיך לעמוד על עקרון אי-המעורבות בנעשה בסוריה, לצד מדיניות של תגובה נחרצת למול פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ויצירת סיכון לתושביה", נמסר. "סיוע הומניטרי מצד ישראל ניתן מזה שנים ונמשך בימים אלה, לאור הצורך הקיים בו".

במקביל, הבוקר הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל "תסייע הומניטרית ככל שניתן" לפליטים המתקרבים לגבול, אך הוסיף: "לא נאפשר כניסה לשטחנו". בישיבת הממשלה אמר נתניהו כי הוא דורש "קיום קפדני של הסכמי ההפרדה מ-1974 עם צבא סוריה. אני בקשר רצוף עם הבית הלבן והקרמלין ושר הביטחון בקשר דומה עם מקביליהם בארצות הברית ורוסיה".

לקריאה נוספת בנושא
המורדים קורסים: אסד מתקדם בדרום סוריה, השיחות עם רוסיה כשלו
"מחכים שאלוהים יעזור לנו": 120 אלף איש נמלטו מהלחימה בדרום סוריה

תגבור כוחות שריון וארטילריה לאור הערכת המצב בפיקוד הצפון, 1 ביולי 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תגבור הכוחות בגבול הצפון, היום/דובר צה"ל, דובר צה"ל

הבוקר חידשו נציגי המורדים וצבא רוסיה חידשו את השיחות על הסדר בדרום סוריה, בתיווך של ירדן, כך מסר דובר של האופוזיציה, איברהים אל-ג'בוואי. נציגי צבא סוריה החופשי מנהלים מגעים עם קצינים רוסים בעיירה בוסרה א-שאם, אחרי שאתמול דחו המורדים את הדרישה לכניעה מוחלטת בפני ממשלו של בשאר אסד.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לאחר קריסת השיחות אתמול, התגברו התקיפות האוויריות על עיירות המורדים, כולל בבוסרה א-שאם. עוד דיווח הארגון שמקום מושבו בבריטניה כי היו הרוגים ופצועים בתקיפות. מאז תחילת המתקפה ב-19 ביוני, נהרגו לפחות 126 אזרחים.

עוד באותו נושא

"מחכים שאלוהים יעזור לנו": 120 אלף איש נמלטו מהלחימה בדרום סוריה

לכתבה המלאה
תגבור כוחות שריון וארטילריה לאור הערכת המצב בפיקוד הצפון, 1 ביולי 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
מצה"ל נמסר כי הוא רואה חשיבות רבה בשמירה על הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה משנת 1974. תגבור הכוחות, היום/דובר צה"ל, דובר צה"ל
תגבור כוחות שריון וארטילריה לאור הערכת המצב בפיקוד הצפון, 1 ביולי 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תגבור הכוחות, היום/דובר צה"ל, דובר צה"ל

אתמול נכנעו שורת עיירות וכפרים במחוז דרעא ועברו לידי משטרו של בשאר אסד, עם התגברות ההפצצות באזור שבעקבותיהן נעקרו מבתיהם כ-160 אלף איש. רובם נהרו לגבול ירדן, שאינה מאפשרת את כניסתם בשל העומס הרב במחנות הפליטים שלה, אך אתמול הודיעה הממשלה בעמאן כי הצבא יתחיל להעביר סיוע הומניטרי מעבר לגבול.

אלפים אחרים ברחו מדרעא לקוניטרה, סמוך לגבול עם
ישראל, שבדומה לירדן לא מאפשרת כניסת פליטים. צה"ל העביר ביומיים האחרונים סיוע מעבר לגדר, במבצעים מורכבים, ופינה כמה פצועים לבתי חולים בישראל.

תושבים חוגגים את שחרור העיירה דאעל, דרעא, ואת שליטת צבא סוריה, 30 ביוני 2018. רויטרס
תושבים חוגגים את שחרור העיירה דאעל, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully