וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים קורסים: אסד מתקדם בדרום סוריה, השיחות עם רוסיה כשלו

הצבא השתלט מחדש על כמה עיירות וכפרים במחוז דרעא, אחרי שאלו נכנעו להפצצות הכבדות. האופוזיציה ניסתה להגיע להסדר עם צבא רוסיה, אך המו"מ התפוצץ. צבא ירדן יעביר סיוע לאלפי הפליטים בגבול

צילום: דובר צה"ל

שורת עיירות וכפרים במחוז דרעא שבדרום סוריה נכנעו היום (שבת) ועברו לידי משטרו של בשאר אסד, עם התגברות ההפצצות באזור שבעקבותיהן נעקרו מבתיהם כ-160 אלף איש. רובם נהרו לגבול ירדן, שאינה מאפשרת את כניסתם בשל העומס הרב במחנות הפליטים שלה, אך הערב הודיעה הממשלה בעמאן כי הצבא יתחיל להעביר סיוע הומניטרי מעבר לגבול.

אלפים אחרים ברחו מדרעא לקוניטרה, סמוך לגבול עם ישראל, שבדומה לירדן לא מאפשרת כניסת פליטים.
צה"ל העביר ביומיים האחרונים סיוע מעבר לגדר, במבצעים מורכבים, ופינה כמה פצועים לבתי חולים בישראל.

במהלך היום קרסו קווי ההגנה של המורדים, אך שיחות שקיימו נציגיהם עם נציגים של צבא סוריה, התומך מהאוויר בכוחות הממשל, במטרה להגיע להסדר הסתיימו ללא תוצאות. כוחות מקומיים בעיירות רבות שנכבשו בימים האחרונים אחרי תקיפות אוויריות אינטנסיביות ניהלו בעצמם את הסכמי הכניעה שלהם, בנפרד ממטות האופוזיציה.
בין העיירות שעברו לידי המשטר היו דאל ואל-גריה אל-גרביה, שבהן נראו בשידורי כלי התקשורת של המשטר תושבים קוראים קריאות בעד אסד.

המורדים דיווחו כי קרבות עזים מתנהלים סביב העיר דרעא, סמוך לגבול עם ירדן, כחלק מניסיונות הצבא להשתלט על בסיס אווירי נטוש. צפון-מערב המחוז, שבו פרצה המחאה נגד אסד ב-2011, עדיין נותר בידי המורדים.

עוד בוואלה! NEWS:
נסיך בשטח פתוח: כך חגג יורש העצר הירדני את יום הולדתו. צפו
"מחכים שאלוהים יעזור לנו": 120 אלף איש נמלטו מהלחימה בדרום סוריה

עשן מהפצצות משטר אסד בעיירה אל-חראק שבדרעא בדרום סוריה. רויטרס
הלחימה בדרעא, בשבוע שעבר/רויטרס

אמש אמר גורם ירדני כי הושגה הפסקת אש בין הצדדים, אך גורם רשמי במשרד החוץ האמריקני מסר בתגובה כי ארצות הברית לא יכולה לאשר את הדיווח. "ככל שאנחנו יודעים, בדרום-מערב סוריה הלחימה נמשכת כשהמשטר ורוסיה ממשיכים להפציץ את האזור", מסר הגורם. הוא הוסיף כי הסיטואציה ממשיכה להיות "איומה".

עוד באותו נושא

"מחכים שאלוהים יעזור לנו": 120 אלף איש נמלטו מהלחימה בדרום סוריה

לכתבה המלאה
פליטים סורים שנמלטו מאזור הקרבות בדרעא שבדרום סוריה. רויטרס
פליטים בדרום סוריה, אתמול/רויטרס

נציבות הפליטים של האו"ם הודיעה אתמול כי מספרם של הפליטים עלה ליותר מ-160 אלף בימי הלחימה. נציב זכויות האדם של האו"ם, זיד ראאד אל-חוסיין, הזהיר אתמול מפני הסכנה הנשקפת לאזרחים הרבים הלכודים בין צבא אסד, כוחות המורדים ולוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). לדבריו המצב עלול להידרדר לכדי "קטסטרופה".

דוברת מועצת זכויות האדם ליז ת'רוסל הסבירה כי "הדאגה האמיתית היא שאנחנו הולכים לראות חזרה על מה שראינו במזרח רוטה - שפיכות הדמים, הסבל והאזרחים המוחזקים תחת מצור".

פליטים סורים שנמלטו מאזור הקרבות בדרעא שבדרום סוריה. רויטרס
פליטים בדרום סוריה, אתמול/רויטרס

על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, עשרות אלפים מהם התקרבו לגבול עם ירדן, ואלפי עקורים נוספים - לגבול עם ישראל. בימים האחרונים הודיעו שלטונות ירדן כי לא יאפשרו לפליטים סורים לחצות את הגבול ולהתיישב בערי אוהלים בשטח הירדני.

דרעא נכללה בהסכם הפסקת האש בין רוסיה, ארצות הברית וירדן בשנה שעברה, אך המתקפה יצאה לדרך חרף אזהרותיה של וושינגטון.

(עדכון ראשון: 16:39)

פליטים סורים שנמלטו מאזור הקרבות בדרעא שבדרום סוריה. רויטרס
עיר אוהלים בדרום סוריה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully