וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוות איטי וכואב": תמונת דב הקוטב הגווע מזעזעת את עולם המדע

בסרטון שהועלה בידי ארגון סביבה, נראה דב קוטב רזה וצולע מחפש מזון באזורים הארקטיים בקנדה. יותר ממיליון איש צפו בסרטון שנועד להעלות מודעות להשלכותיה ההרסניות של ההתחממות הגלובלית

צילום: מתוך האינסטגרם של פול ניקלן, רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

סרטון ששותף בסוף השבוע האחרון באינסטגרם, ובו דב קוטב רזה וגווע ברעב בחלקים הארקטיים של קנדה, מציג את ההשפעות ההרסניות של ההתחממות הגלובלית על בעלי החיים באזור. בסרטון ניתן לראות דוב רזה בצורה יוצאת דופן, שנאבק על חייו בחיפוש אחר מזון. נכון להיום (ראשון), צפו בקטע יותר ממיליון אנשים, שרבים מהם בחרו להגיב ולהביע זעזוע לנוכח המראה "ששובר את הלב".

הסרטון צולם על ידי ארגון סביבה קנדי בסוף ימי הקיץ באיי באפין שבקנדה. "כל הקבוצה שלי נאבקה בדמעות וברגשות שהציפו אותם בעת שתיעדו את דב הקוטב הגוסס הזה", כתב בעמוד האינסטגרם שלו פול ניקלן, שצילם את הקטע. "ככה נראית הרעבה. השרירים מידלדלים, אין להם אנרגיה. זה מוות איטי וכואב".

עוד בוואלה! NEWS:
יום של מהומות: מחאה בוואדי ערה, הפגנות במזרח ירושלים ובשטחים
פנס, אדלסון והשגריר פרידמן: "אגף ירושלים" שדחף את טראמפ להכרה
מאבק המורים מגיע לדרום: יותר ממאה בתי ספר יושבתו מחר

לטענת ניקלן, הדב, שלא היה זקן, ככל הנראה מת תוך כמה שעות מרגע צילום הסרטון. "כשהטמפרטורות עולות ומי הקרח נמסים, דובי הקוטב מאבדים את הגישה שלהם למקורות המזון העיקריים שלהם - כלבי ים", תיאר. "כשהם רעבים וחסרי אנרגיה, הם נאלצים לנדוד לאזורים שבהם מתגוררים בני אדם כדי למצוא מקורות מזון".

ההתחממות הגלובלית מהווה את הסכנה העיקרית לשרידותם של 26 אלף דובי הקוטב שקיימים כיום, כך לפי מחקר של האיחוד הבינלאומי של שימור הטבע מ-2015. לפי החוקרים, אוכלוסייתם צפויה לקטון ב-30% עד 2050 בשל המסת הקרחונים המואצת בסביבת מגוריהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דוב קוטב רזה וצולע בקנדה. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"יש להתייחס אליו כאל סמל לסכנה שכל המין שלו נמצא בה". דוב הקוטב בקנדה/צילום מסך, מתוך פייסבוק
דובי קוטב בקנדה, 2011. רויטרס
אוכלוסייתם צפויה לקטון ב-30% עד 2050. דוב קוטב בקנדה, 2011/רויטרס

בעוד שינוי האקלים מעלה את הטמפרטורות בחלקים הארקטיים בעולם, מי הקרח נמסים כבר בשלב מוקדם של האביב וקופאים רק בשלב מאוחר של החורף. הימים הרבים שבהם אין מי קרח, עלולים לגרום לזן זה של בעלי החיים להגיע למצב קרוב להכחדה. כמו כן, לפי נתונים שפורסמו השנה, ישנה ירידה של כשבעה עד 19 ימים בזמנים שבהם האזורים הארקטיים של דובי הקוטב מכוסים בקרח.

מאז שפורסם הסרטון, רבים שאלו את ניקלן מדוע הוא וצוותו לא עזרו לדוב הקוטב הגוסס. "כמובן שחשבתי על לעזור לו, אבל זה לא שאני מסתובב עם אקדח מרדים או 181 קילו של בשר כלב ים", אמר. בנוסף, האכלת דובי קוטב אינה חוקית בקנדה. "לא הייתה יכולת להציל את הדוב הזה. אולם, יש להתייחס אליו כאל סמל לסכנה שכל המין שלו נמצא בה בעקבות ההתחממות הגלובלית. האמת הפשוטה היא שאם כדור הארץ ימשיך להתחמם, אנחנו נאבד את הדובים ואת כל המערכת האקולוגית באזורים הארקטיים".

דוב קוטב במי אלסקה בארצות הברית, 2008. רויטרס
"אם כדור הארץ ימשיך להתחמם נאבד את דובי הקוטב ואת כל המערכת האקולוגית באזורים הארקטיים". דוב קוטב בארצות הברית, 2008/רויטרס
אמא דובת קוטב וצאציה בקנדה, 2011. רויטרס
כיום קיימים 26 אלף דובי קוטב בערבות הארקטיות בעולם. דובת קוטב וצאציה בקנדה, 2011/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully