וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק המורים מגיע לדרום: יותר ממאה בתי ספר יושבתו היום

10.12.2017 / 1:30

אחרי שבשבוע שעבר הושבתו הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים במרכז ובצפון הארץ במחאה על תנאי העסקת המורים, היום ישבית ארגון המורים בתי ספר ביישובים רבים בנגב. כל עוד לא יושגו הסכמות, העיצומים מסכנים את בגרויות החורף

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

ארגון המורים העל-יסודיים ממשיך בעיצומים והודיע אמש כי היום (ראשון) יושבתו הלימודים ביישובי הנגב שבדרום הארץ. השביתה באה במסגרת מחאת הארגון על שכר המורים ותנאי העסקתם. בעקבות השביתה לא יתקיימו לימודים ב-109 בתי ספר, שבהם לומדים כ-40 אלף תלמידים.

במסגרת השביתה, לא יתקיימו היום לימודים ביישובים אופקים, אילת, אשל הנשיא, באר שבע, דימונה, חורה, יטבתה, ירוחם, כסיפה, כפר מימון, לקיה, מגן, מיתר, מצפה רמון, מרחבים, נווה, נח"ל, אבנת, ניר עם, נתיבות, סעד, ספיר, עומר, עין גדי, ערד, ערערה-בנגב, רהט, שגב-שלום, שדה בוקר, שובל, שער הנגב ותל שבע.

עוד בוואלה! NEWS:
הפרות סדר במזרח ירושלים, עימותים אלימים בגדה ובגבול עזה
"הפגנה נגד מאפיית בלפור": המחאה נגד השחיתות חוזרת לתל אביב
"עיראק שוחררה": המבצע הצבאי נגד דאעש הושלם באופן סופי

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
שביתה במרבית יישובי הנגב/שרון בוקוב

בשבוע שעבר הודיע הארגון על ביטול המבחנים בכל הארץ. אם לא יושגו הסכמות, העיצומים החדשים מעמידים בסיכון את בגרויות החורף. בלב המחלוקת עומדת שאלת העלאת שכר המורים וחידוש ההסכם הקיבוצי שפג תוקפו בדצמבר בשנה שעברה. המשא ומתן על הסכם חדש החל בינואר השנה. לדברי יו"ר הארגון רן ארז, באוצר התגבשה הסכמה על העלאת שכר המורים החדשים ל-8,000 שקלים, אבל למורים הוותיקים הוצעה העלאה של 60 שקלים. "במשרד האוצר רוצים לממן את המורים החדשים על חשבון המורים הוותיקים", טען ארז.

ברקע המחאה, שיגרו שבוע שעבר מועצת התלמידים והנוער הארצית ופורום ועדי ההורים היישוביים מכתב חריף לשרי האוצר והחינוך וכתבו בו כי "במידה ועד סוף חופשת חנוכה לא תיפתר הסוגיה, אנו נצטרף למאבק המורים, נשבית את הלימודים ונצא בהפגנת ענק מול קריית הממשלה".

(עדכון ראשון: 18:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully