וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צפון קוריאה מפתחת צוללת חדשה לשיגור טילים גרעיניים

יו"ר ועדת ההגנה היוצא בפרלמנט הדרום קוריאני אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי זוהתה פעילות לפיתוח הצוללת בנמל במזרח המדינה. דבריו מצטרפים לדיווחים נוספים המעידים על כך שפיונגיאנג לא זנחה את תכנית הגרעין שלה, ברקע הביקור של פומפאו בימים אלה

צילום:CNN עריכת וידאו:ניר חן

קוריאה הצפונית מפתחת צוללת חדשה המסוגלת לשגר טילים גרעיניים - כך אמר אמש (שישי) יו"ר ועדת ההגנה היוצא בפרלמנט בסיאול, קים האק יונג, לעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל". על פי המידע, שנאסף על ידי הצבא הדרום קוריאני, העבודות על פיתוח הצוללת מתקיימות בנמל סינפו שבמזרח קוריאה הצפונית.

קים, שסיים לאחרונה את תפקידו בראשות הוועדה, הוא חבר במפלגה השמרנית בקוריאה הדרומית שהביע חשדנות כלפי השיחות בין השכנה מצפון לבין ארצות הברית. אחד מעוזריו טען באוזניו כי המודיעין במדינתם הבחין בעובדים ובחומרים המועברים לנמל, שם ככל הנראה פועל מתקן סגור לצורך פיתוח הצוללת.

לקריאה נוספת:
צילומי לוויין חושפים: "צפון קוריאה מרחיבה מפעל לייצור טילים"
הערכה בארה"ב: קוריאה הצפונית ממשיכה להפיק דלק לנשק גרעיני
צילומי לוויין חושפים: צפון קוריאה שדרגה מרכז מחקר גרעיני

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
התחייבו לפירוק חצי האי מגרעין. טראמפ עם קים/רויטרס

הדיווח מגיע ברקע ביקורו של שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בפיונגיאנג, שם הוא קיים שיחות בנושא פירוק מגרעין והשבת גופות החיילים האמריקנים שנהרגו במלחמת קוריאה. משרד החוץ האמריקני הודיע הלילה, ברקע הביקור, כי הוקמו צוותי עבודה עם קוריאה הצפונית לסוגיות המהותיות העומדות על הפרק, ובהן אימות תהליך התפרקותו של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחודש שעבר בסינגפור. במסגרת ההבנות ביניהם, הם סיכמו על צעדים להתפרקות מגרעין. ארצות הברית העניקה ויתורים מצדה, ובהם ביטול התרגילים הצבאיים הנרחבים עם קוריאה הדרומית שתוכננו לחודש אוגוסט הקרוב.

עוד באותו נושא

טראמפ לא מתרגש מהדיווחים: השיחות עם צפון קוריאה מתקדמות היטב

לכתבה המלאה
שר החוץ האמריקני מייק פומפאו מגיע לביקור בקוריאה הצפונית, 6 ביולי 2018. רויטרס
פומפאו בתחילת ביקורו בקוריאה הצפונית, אתמול/רויטרס

עם זאת, על פי דיווחים שפורסמו לאחרונה, פעילותה הגרעינית של פיונגיאנג לא הופסקה. לדברי יאנק אוק, חוקר דרום קוריאני בכיר שצוטט בכתבה, "מוקדם מדי לקבוע אם הצפון הקוריאנים לא מקיימים את ההסכם שהושג בסיגנפור לפירוק מגרעין, אך תצלומי לוויין כבר חשפו מספיק מידע שמעיד על כך שהיא לא נטשה את תכנית הגרעין שלה".

הצי הימי של קוריאה הצפונית נחשב לאחד מהגדולים ביותר בעולם, כשלפי הערכות משרד ההגנה הדרום קוריאני יש בשורותיו 430 כלי שיט ו-70 צוללות. באוקטובר של השנה שעברה הבחין המודיעין של צבא ארצות הברית בפעילות דומה, שבה זוהתה בנייתה של צוללת חדשה באותו הנמל, כך על פי גורם בממשל האמריקני שצוטט בדיווחים בתקשורת. ההערכות העידו כי ממדיה של הצוללת שזוהתה הופכים אותה לכלי הימי הגדול ביותר בצי הצפון קוריאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully