וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לא מתרגש מהדיווחים: השיחות עם צפון קוריאה מתקדמות היטב

3.7.2018 / 16:36

הערכות מודיעיניות אמריקניות שפורסמו לאחרונה קבעו כי פיונגיאנג ממשיכה לפתח את תכנית הגרעין שלה, אך נשיא ארה"ב אופטימי: "לא היו שיגורים או ניסויים שמונה חודשים". פומפאו ייפגש עם קים ביום חמישי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי השיחות עם קוריאה הצפונית "מתקדמות היטב". זאת ברקע דיווחים על כך שפיונגיאנג דווקא מרחיבה את תכנית הגרעין שלה חרף הפסגה ההיסטורית בין טראמפ לקים בסינגפור בחודש שעבר. "שמונה חודשים לא היו שיגורי טילים או ניסויים גרעיניים", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

אתמול הודיע הבית הלבן כי שר החוץ מייק פומפאו יגיע לפיונגיאנג ביום חמישי כדי להיפגש עם קים ועם בכירים נוספים במשטרו כחלק מהמשך השיחות על תהליך הפירוז.

בבית הלבן לא התייחסו להערכות המודיעין האמריקני שפורסמו בכלי תקשורת אמריקניים, ולפיהם קים מרחיב מפעל לייצור טילים ומגביר את ייצור הדלק הגרעיני במתקן אחר. בסוף השבוע נפגשה משלחת אמריקנית עם נציגים צפון קוריאנים בגבול בין הצפון לדרום, כדי לדון בצעדים הבאים ליישום ההצהרה שמסרו קים וטראמפ בתום פגישתם ב-12 ביוני.

"יש הרבה שיחות טובות עם קוריאה הצפונית, זה מתקדם היטב", כתב טראמפ בטוויטר, בדומה להצהרות שנתן עם שובו מסינגפור. אחת מהן הייתה כי "הוסר האיום הגרעיני" של קוריאה הצפונית, אך בהמשך אמרו בכירי ממשלו דברים שונים והכירו בכך שדרושה עבודה רבה עד להשלמת פירוק תכנית הגרעין של המדינה הקומוניסטית. טראמפ עצמו אמר השבוע כי ייתכן שההסכם עם קים לא יצא לפועל.

פגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, סינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים בסינגפור, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully