וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרדת הילדים בארה"ב: מהגרים יעברו בדיקות DNA לאיתור קרוביהם

הממשל האמריקני לא צפוי לעמוד במועד שנקבע בפסיקת בית המשפט הפדרלי להשלמת ההליכים לאיחוד ילדי מהגרים מתחת לגיל חמש עם הוריהם. שר הבריאות הורה על איסוף דגימות DNA כדי לזרז את ההליכים לאיחוד המשפחות. כ-3,000 ילדים שהגיעו לארה"ב דרך מקסיקו טרם אוחדו עם הוריהם

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: טל רזניק

הרשויות בארצות הברית יערכו בדיקות DNA לכ-3,000 ילדי מהגרים שהופרדו מהוריהם לאחר שחצו בחודשים האחרונים את גבול מקסיקו אל שטח המדינה - כך הודיע היום (שישי) שר הבריאות ושירותי הרווחה אלכס אזאר. לדבריו, מדובר בהליך הדרוש על מנת שהממשל יוכל לעמוד בלוחות הזמנים שהקציב בית המשפט הפדרלי, במסגרת הפסיקה שהורתה לפעול לאיחוד משפחות המהגרים.

עוד הוסיף השר כי 11,800 קטינים נמצאים בטיפול המחלקות השונות של משרדו. מספרם של אלו שהופרדו ממשפחותיהם עומד לדבריו על פחות מ-3,000 ילדים. לדבריו, ישנם מקרים שבהם הילדים והוריהם נפרדו אחד מהשני בטרם חצו את הגבול לשטח ארצות הברית.

לקריאה נוספת:
בלי שופטים ובלי בית משפט: טראמפ קורא לגרש מהגרים מידית
"לא רוצה שיגרשו את אבא": קולות ילדי המהגרים שהופרדו מהוריהם בארה"ב

הפגנה במחאה על הפרדת ילדי מהגרים ממשפחותיהם, ניו יורק, 30 ביוני 2018. רויטרס
מפגינים בניו יורק מוחים נגד הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם, בשבוע שעבר/רויטרס

פעילי זכויות אדם אמריקנים הביעו חשש כי איסוף דגימות ה-DNA עלול לשמש את הרשויות למטרות אחרות והוסיפו כי הילדים צעירים מדי בשביל לתת את הסכמתם לכך. לטענתם, רשויות ההגירה עלולות להשתמש במידע הגנטי שאספו מהילדים על מנת לאתר אותם בעתיד על אדמת המדינה.

עוד באותו נושא

בית משפט בארה"ב: יש לאחד בין ילדי מהגרים להוריהם בתוך 30 יום

לכתבה המלאה

הממשל ביקש דחייה שעות לפני המועד האחרון שקבע ביהמ"ש

ב"וושינגטון פוסט" דווח כי ממשל טראמפ ביקש דחייה במועד שקבע בית משפט פדרלי לאיחוד בין משפחות מהגרים שהופרדו מילדיהם בגבול מקסיקו. זאת, בזמן שפקידי ממשל ממשיכים לחפש אחר הוריהם של ילדים שעוכבו במתקנים של רשויות ההגירה באזור הגבול הדרומי.

הממשל הגיש את הבקשה להארכת המועד האחרון להשלמת הפעולות לאיתור הורי הילדים שעות ספורות לפני דיון בנושא שקבע בית המשפט. זאת, בצל ביקורת השר אזאר, שכינה את לוח הזמנים שהקציב בית המשפט "קיצוני". אזאר הוסיף כי משרדו "פועל נמרצות לזרז את ההליכים על מנת שהממשל יוכל לעמוד בלוחות הזמנים שקבע בית המשפט".

בפסיקה שנתן השופט דיינה סבראו בבית המשפט הפדרלי בסן דייגו ב-26 ביוני נקבע כי על הממשל לפעול לאיחוד משפחות המהגרים שהופרדו תוך 30 יום. עוד קבע השופט בעניינם של 101 ילדים מתחת לגיל חמש שנמצאים בידי רשויות ההגירה כי יש להשיבם להוריהם עד ליום שלישי הקרוב, 10 ביולי. בדיון עלה כי הוריהם של 40 ילדים נמצאים בידי רשויות ההגירה וכי תשעה נוספים נעצרו בידי שירות המרשלים הפדרלי בגין עבירות פליליות שביצעו.

ילדי מהגרים ממתינים בגבול מקסיקו לגירוש מארה"ב. AP
ילדים במתקן של רשויות ההגירה בגבול מקסיקו, בחודש שעבר/AP

הפסיקה של השופט סבראו כוללת גם מקרים שבהם הופרדו ילדים לפני כניסתה לתוקף של מדיניות "אפס סובלנות" שעליה הכריז טראמפ בחודש מאי האחרון. בעקבות ההחרפה בצעדי הממשל נגד ההגירה בגבול מקסיקו חלה עלייה דרמטית במספר מקרי ההפרדה והרשויות לא הצליחו לעקוב אחר היקפם. השופט כינה את המצב שנוצר בעקבות תופעת ההפרדות "כאוס". זאת, כשהורי הילדים טופלו בידי רשויות ההגירה הפדרליות וחלקם בידי רשויות אכיפת החוק בעוד שהילדים נלקחו למרכזים שבאחריות משרד הבריאות.

ברשת CBS אף דווח אתמול כי שני מרכזים של רשויות ההגירה שאליהם הובאו ילדים אינם מצויים תחת פיקוח רשויות הרווחה. על פי הדיווח, "עיר האוהלים" בטורנילו שבטקסס ומקלט נוסף בעיר הומסטד שבפלורידה הוקמו על שטח הנמצא בבעלות הממשל הפדרלי ולכן לא כפופים לפיקוח הרשויות המקומיות במדינות עצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully