וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב: יש לאחד בין ילדי מהגרים להוריהם בתוך 30 יום

העתירה התקבלה על ידי שופט פדרלי בסן דייגו, במקביל לתביעה שהגישו 17 מדינות דמוקרטיות נגד מדיניות טראמפ. על אף שהנשיא הורה על הפרדת המשפחות, הבלבול בקרב הרשויות השנויות נמשך

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט בארצות הברית הורה הלילה (רביעי) לרשויות לאחד את ילדי המהגרים שהופרדו מהוריהם בתוך 30 יום. זאת בעקבות עתירה נגד מדיניות "אפס הסובלנות" של הנשיא דונלד טראמפ, במקביל לעתירות שהגישו 17 מדינות דמוקרטיות ברחבי ארצות הברית בנושא.

יותר מ-2,300 ילדים הופרדו מהוריהם בגבול מאז תחילת מאי, עם תחילת יישום המדיניות השנויה במחלוקת, שבמסגרתה הרשויות מעמידות לדין פלילי כל מי שחצה את הגבול באופן לא חוקי.

הצו הוצא על ידי שופט פדרלי בסן דייגו, בעקבות עתירה של האיגוד האמריקני לחירויות אזרחיות בשמה של אם שהופרדה מבתה בת השש אחרי שהגיעה לארצות הברית בשנה שעברה. במסמכי העתירה נכללו עדויות רבות של הורים שלא הצליחו לאתר או לתקשר עם ילדיהם אחרי שהופרדו על ידי משמר הגבול.

לקריאה נוספת בנושא
למרות הצהרות טראמפ: "הורים שיהגרו עם ילדיהם לא יועמדו לדין"

ילדי מהגרים מובלים על ידי צוות בתיק יחיד בין אוהלים במתקן מעצר בטורניו, טקסס. רויטרס
לא ברור אם ילדים ממשיכים להיעצר. מהגרים במחנה מעצר בטקסס/רויטרס

טראמפ חתם בשבוע שעבר על צו המורה על "השארת המשפחות יחד" במתקני מעצר, אולם התביעה מצד 17 המדינות הדמוקרטיות, שהוגשה אתמול, גורסת כי הצו אינו מורה על סיום הפרדת המשפחות ולא נוגע כלל בסוגיית איחוד אלו שכבר הופרדו. העתירה הוגשה לבית משפט מחוזי בסיאטל בדרישה לקבוע כי המדיניות מנוגדת לחוקת ארצות הברית וכי היא "עלבון" למדינות בכך שהיא פוגעת באינטרסים שלהן לדאוג לילדים ולשמור על יחסי הורים וילדים.

"המדיניות, וההתנהגות הממשל, גרמו לפגיעה חמורה ומידית בארצות הברית ובתושביה", נכתב בעתירה שהגישו המדינות - מסצ'וסטס, וושינגטון, ניו יורק, קליפורניה, דלוור, איווה, אילינוי, מרילנד, מינסוטה, ניו ג'רזי, ניו מקסיקו, קרוליינה הצפונית, אורגון, פנסילבניה, רוד איילנד, ורמונט, וירג'יניה וגם מחוז קולומביה, המייצג את הבירה וושינגטון. התובע הכללי של ניו ג'רזי, גורביר גרוול, אמר כי הפרדת המשפחות היא נוהג "אכזרי, מתוכנן ופשוט".

העתירה דומה לזו שהגישו שורת מדינות נגד צו ההגירה מכמה מדינות מוסלמיות, אך זו נדחתה סופית אתמול על ידי בית המשפט העליון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך עצרת של מושל דרום קרוליינה מקמאסטר בקולומביה, דרום קרוליינה, ארה"ב,  25 ביוני 2018. רויטרס
רוצה לשמור על משפחות במעצר. טראמפ/רויטרס

הלילה אמר סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, במסיבת עיתונאים בברזיל כי על מהגרים לא-חוקיים להימנע מלהגיע לארצות הברית. "אני פונה אליכם מעומק לבי - אם אתם לא מגיעים באופן חוקי, אל תגיעו בכלל", אמר פנס.

אתמול מסרה לשכת קליטת הפליטים במשרד הבריאות כי 2,047 ילדי מהגרים נמצאים כעת בחזקתה. הילדים נשלחו למתקנים שונים, הכוללים גם מחסנים ואוהלים במדבר, ברחבי ארצות הברית. ראש הלשכה סקוט לויד סירב לומר אם הלשכה עדיין קולטת ילדיהם שהופרדו מהוריהם.

ביום שני אמר נציב סוכנות המכסים וההגנה על הגבול, קווין מקאלינן, כי הוא השעה זמנית את הפניית המהגרים הנכסים באופן לא חוקי למדינה עם ילדיהם לבתי משפט. הוא אמר כי עשה זאת בתגובה לצו של טראמפ, אך הנשיא קרא להחזיק את המשפחות יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully