וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הצהרות טראמפ: "הורים שיהגרו עם ילדיהם לא יועמדו לדין"

26.6.2018 / 5:54

בכיר בארה"ב הסביר לאי-פי כי מסירתם של המהגרים הבלתי חוקיים לרשויות אינה אפשרית מבלי להפריד אותם מילדיהם. המשמעות היא שייתכן שתוחזר מדיניות מעצר מהגרים ושחרורם. נשיא גואטמלה ביקש הגנה זמנית על מהגרים ממדינתו

עריכה: איתי עמרם

הורים שיהגרו עם ילדיהם לארצות הברית דרך הגבול עם מקסיקו לא יועמדו לדין בשלב זה - כך הודיע הלילה (שלישי) ראש המכס וההגנה על הגבולות, קווין מקליניאן, לסוכנות אי-פי. לדברי מקליניאן, למרות הצהרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על המשך מדיניות של "אפס סובלנות", סוכני הגבול לא ימסרו את המהגרים בלתי חוקיים לרשויות עד שיתברר כיצד ניתן להעמיד אותם לדין מבלי להפריד אותם מילדיהם.

מדבריו של מקליניאן עולה כי ייתכן שתחודש מדיניות מעצר מהגרים בלתי חוקיים ושחרורם, שאליה התנגד טראמפ. בתחילת השבוע קרא הנשיא האמריקני לגירוש מהיר וללא משפט של המהגרים, תוך שהוא מחריף את הטון בסוגיה שמסעירה את ארצות הברית וזוכה לתשומת לב עולמית. "כשמישהו נכנס, עלינו להחזיר אותו מיד, ללא שופטים או תיקים משפטיים, למקום שממנו הוא הגיע", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "אי אפשר לתת לכל האנשים האלו לפלוש למדינה שלנו". לדבריו רוב הילדים המהגרים "מגיעים ללא הורים".

עוד בנושא:
בלי שופטים ובלי בית משפט: טראמפ קורא לגרש מהגרים מידית
טראמפ הודף את הביקורת על הפרדת הילדים: "סיפורים מזויפים"
"לא זיהיתי אותו": המפגש המרגש של המהגרת מגואטמלה ובנה שהופרדו

ילדי מהגרים מובלים על ידי צוות בתיק יחיד בין אוהלים במתקן מעצר בטורניו, טקסס. רויטרס
מחנה מעצר של מהגרים בטקסס/רויטרס

הסערה החלה בעקבות פרסום הנתונים בידי הממשל האמריקני על אודות הפרדת ילדים מהמבוגרים שליוו אותם לאחר שהיגרו לארצות הברית. מ-5 במאי ועד 9 ביוני, יותר מ-2,300 ילדים הופרו מהוריהם בגבול, ומאז מאי, כל המהגרים החוצים את הגבול באופן לא חוקי עומדים בפני הליך פלילי במסגרת מדיניות "אפס הסובלנות" שמוביל הממשל. בשבוע שעבר הורה טראמפ לחדול ממדיניות הפרדת הילדים מהוריהם בגבול, אך מאז קרא להקשיח את חוקי ההגירה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באירוע עם בני משפחה של אנשים שנפגעו ממהגרים בלתי חוקיים, 22 ביוני 2018. רויטרס
הורה להקשיח את מדיניות ההגירה. טראמפ/רויטרס

בתוך כך, נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס הודיע הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי הוא הורה למשרד החוץ להגיש לארצות הברית בקשה להגנה זמנית על המהגרים ממדינתו. ממשרד החוץ בגואטמלה נמסר כי "הבקשה הגיעה בתגובה לקטסטרופה שנגרמה כתוצאה מהתפרצות הר הגעש פואגו". בהתפרצות, שאירעה כ-40 קילומטרים דרומית לבירה, נהרגו 112 בני אדם ורבים נעקרו מבתיהם או הוכרזו כנעדרים.

הציוץ של נשיא גואטמלה:

תושבים מתפנים מאיזור התרפצות הר הגעש בגואטמלה, 6 ביוני 2018. רויטרס
תושבים מתפנים בעקבות התפרצות הר הגעש פואגו בגואטמלה/רויטרס

אמש אמר שר ההגנה ג'יימס מאטיס כי הפנטגון מתכנן להקים שני מחנות זמניים למהגרים בתוך בסיסים צבאיים. מאטיס לא מסר באילו בסיסים יקומו המחנות, וכן טרם ידוע אם המחנות יהיו מיועדים למשפחות מהגרים או לילדי מהגרים בלבד. שני המחנות צפויים להיפתח כבר בחודש יולי. על אף שהוא לא ציין מספרים, צבא ארצות הברית מסר ביום חמישי האחרון כי הוא התבקש על ידי הממש להיערך לשיכון כ-20 אלף ילדי מהגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully