וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סערת הפרדת המשפחות: ארה"ב שוקלת איכלוס 20 אלף ילדים בבסיסים צבאיים

הפנטגון התבקש לבחון האם בסיסיו יכולים לקלוט ילדי מהגרים לא חוקיים ללא ליווי כבר מהחודש הבא. אם המהלך ייצא לפועל, משרד הבריאות ושירותי האנוש יספק להם "השגחה, ארוחות וצרכים יומיומיים". שר ההגנה מאטיס לא שלל את האפשרות: "נעשה הכול לטובת המדינה"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

הממשל האמריקני בוחן איכלוס ילדי מהגרים בלתי חוקיים בבסיסים צבאיים - כך עולה ממכתב המיועד לפנטגון שפורסם ב"וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, משרד ההגנה האמריקני קיבל בקשה ממשרד הבריאות ושירותי האנוש "להעריך את יכולותיו לספק עד 20 אלף מיטות זמניות לילדים ללא ליווי במתקנים שלו".

עוד נכתב בבקשה כי אם הפנטגון ימצא כי ביכולתו לענות על צורך זה, המנהל המופקד על משפחות מהגרים מבקש כי "המתקנים יהיו זמינים לתפוסה כבר בחודש יולי עד ה-31 בדצמבר 2018". אנשי משרד הבריאות ושירותי האנוש יהיו אלה שינהלו את מגורי ילדי המהגרים ויספקו להם טיפול, "כולל השגחה, ארוחות, ביגוד, שירותים רפואיים, תחבורה או צרכים יומיומיים אחרים", לשון הבקשה. צוין גם כי הוצאות משרד ההגנה על קליטת הילדים "יוחזרו במלואן".

עוד בנושא:
טראמפ עומד, הפעוטה בוכה: שער המגזין "טיים" שמסעיר את העולם
לחיי הבחירות שבדרך: כשטראמפ החליט למצמץ ראשון במשבר ילדי המהגרים
נכנע ללחץ: טראמפ חתם על צו שימנע הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם

ילד בן ארבע שהיגר מהונדורס בטקסס ב-21 ביוני 2018. AP
ילד בן ארבע שהיגר עם משפחתו מהונדורס לארצות הברית/AP

בפנטגון אישרו את דבר המכתב ומסרו כי "משרד הבריאות ושירותי האנוש ומשרד ההגנה עובדים באופן צמוד על מנת לקבוע את הדרישות ואת העיתוי". דובר הפנטגון ג'יימי דייוויס הוסיף כי "בעוד שאנשי משרד הבריאות ושירותי האנוש ביקרו בארבעת הבסיסים לבחינת האפשרות, זה לא אומר שכל הילדים או שחלקם יאוכלסו בהם".

שר ההגנה ג'יימס מאטיס אמר ביום רביעי כי הצבא יקלוט ילדי מהגרים אם הוא יתבקש לכך. "אנחנו תומכים במחלקה לביטחון המולדת, וכרגע זה תחת אחריותם, ונגיב אם נתבקש לכך", אמר מאטיס. "איכלסנו בעבר פליטים. איכלסנו אנשים שנעקרו מבתיהם אחרי רעידות אדמה והוריקנים. נעשה כל מה שיידרש לטובת המדינה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס נותן הצהרה בבית הלבן בנוגע לקוריאה הצפונית, לידו ג'וזף דאנפורד ראש המטות המשולבים. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
"אכלסנו בעבר ומהגרים ופליטי אסונות טבע". מאטיס/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה אמש לסוכנויות הממשל לאחד בין משפחות מהגרים שהופרדו בגבול, אחרי הסערה עקב הנתונים על אודות הפרדת 2,000 ילדים מהוריהם שהיגרו באופן לא חוקי ממקסיקו בחודשיים האחרונים. עם זאת, כשנשאל בישיבת חברי ממשלו אם מהגרים שיחצו באופן בלתי חוקי את גדר הגבול יועמדו לדין, אמר כי "על הממשל להמשיך לשמור על מדיניות קשוחה כדי למנוע ממיליונים להיכנס לשטחה של ארצות הברית".

דובר של משמר הגבול מסר כי הסוכנות תמשיך להפנות לבתי המשפט מבוגרים שחצו באופן לא חוקי את הגבול. "אחדות המשפחת תישמר עבור משפחות שנעצרות בגבול, והן יועברו יחד לרשות ההגירה והמכסים", מסר. "מבחינת הילדים שעדיין מוחזקים על ידי משמר הגבול, אנחנו מאחדים אותם הם הוריהם או עם האפוטרופוסים שלהם שחזרו לחזקת משמר הגבול עם העמדתם לדין".

מוקדם יותר הגיעה רעייתו של הנשיא, מלניה טראמפ, לביקור פתע במקלן שבטקסס, על מנת לעקוב מקרוב אחר מצבם של הילדים שהופרדו מהוריהם. היא ביקרה במתקן מעצר שבו מוחזקים ילדים. "היא רוצה לראות מה אמיתי", אמרה הדוברת של רעיית הנשיא. "היא רוצה לראות תמונה מציאותית של מה שקורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully