וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנע ללחץ: טראמפ חתם על צו שימנע הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם

21.6.2018 / 1:00

נשיא ארה"ב הפך את המדיניות של ממשלו ברקע הביקורת המחריפה ועתה משפחות מהגריםייעצרו יחד ויקבלו קדימות בהליכי ההגירה. עם זאת, הצו אינו נוגע ליותר מ-2,000 הילדים שכבר הופרדו. "מדיניות ה'אפס סובלנות' של הממשל תימשך"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם אמש (רביעי) על צו שימנע את הפרדת ילדי המהגרים מהוריהם בגבול מקסיקו.
לפי גורם רשמי בממשל, הצו מורה על הפסקת ההפרדה בין בני משפחה, כך שמשפחות ייעצרו יחד ולא יופרדו, ולמשפחות תינתן קדימות בהליכי ההגירה. עוד הוסיף הגורם כי מדיניות "אפס הסובלנות" של הממשל תימשך. "אנחנו רוצים להשאיר את המשפחות ביחד", אמר טראמפ. ואולם, הצו אינו מתייחס למשפחות שכבר הופרדו בעקבות המדיניות.

השרה לביטחון המולדת קירסטן נילסן, טראמפ וגורמים רשמיים נוספים אמרו שוב ושוב כי הדרך היחידה לסיום הפרדת הורים מילדיהם במעבר הגבול היא יצירת חקיקה חדשה בידי הקונגרס. עם זאת, הדמוקרטים וחלק מהרפובליקנים טענו כי הנשיא יכול להפסיק את הפרדת המשפחות בשיחת טלפון אחת. בימים האחרונים פורסמו תמונות רבות של ילדי מהגרים שהופרדו מהוריהם ונכלאו במתקנים לאורך הגבול עם מקסיקו, וכן סרטוני וידאו שבהם נראים ילדים בוכים וקוראים להוריהם.

"זו אשמת הדמוקרטים, הם לא נתנו לנו את הקולות שהיינו צריכים כדי להעביר חקיקת הגירה טובה. הם רוצים גבולות פתוחים, מה שמביא לפשעים נוראים. הרפובליקנים רוצים ביטחון. אבל אני עובד על משהו, זה לעולם לא נגמר", כתב מוקדם יותר היום בטוויטר.

עוד בנושא
טראמפ: לא רוצה שילדים יילקחו מההורים, צריך לגרש משפחות שלמות
ילדים בכלובים: הפרדת המהגרים של ממשל טראמפ מסעירה את ארה"ב
טראמפ מגן על מדיניות ההגירה שלו: "לא נהיה מתקן פליטים"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חותם על צו למניעת הפרדת ילדים מהגרים מהוריהם 20 ביוני 2018. רויטרס
"זו אשמת הדמוקרטים". טראמפ חותם על הצו, הערב/רויטרס

שלשום ציין טראמפ כי משבר ההגירה נמשך עשורים, וכי כל מה שצריך לפתרונו הוא חקיקה. "בגלל היעדר חקיקה המהגרים שמגיעים הנה שלא כחוק לא יכולים להיעצר יחד אלא רק להיות משוחררים יחד. זה מה שמביא להפרדת המשפחות - שבה איננו רוצים", אמר.

בהתאם למדיניות "אפס הסובלנות" של ממשל טראמפ, 2,342 ילדים הופרדו ממבוגרים שליוו אותם בגבול במסגרת האכיפה הנוקשה מ-5 במאי ועד 9 ביוני. כל מבוגר שחוצה את הגבול בצורה בלתי חוקית מואשם בעבירות פדרליות, בשונה מהעברתו לבתי משפט להגירה עם משפחתו, כפי שעשו ממשלים קודמים.

עוד באותו נושא

בפחות מחודשיים: ארה"ב הפרידה 2,000 ילדים מהוריהם בגבול מקסיקו

לכתבה המלאה
שוטרי משמר הגבול האמריקני סמוך לגבול ארה"ב-מקסיקו במדינת קליפורניה, 15 ביוני 2018. רויטרס
כוחות משמר הגבול האמריקני סמוך לגבול מקסיקו/רויטרס
ילדים במתקן למהגרים בטקסס, ארצות הברית, 18 ביוני 2018. AP
ילדים במתקן בגבול מקסיקו/AP

ברגע שהילדים מופרדים מהוריהם או מהמבוגרים שליוו אותם, מתייחסים אליהם השלטונות כאל קטינים שאינם מלווים, והם עוברים לטיפול משרד הבריאות והרווחה. משרד זה מאכסן את הילדים במתקנים ממשלתיים, מאפשר את השמתם למשפחות אומנה או משחרר אותם לטיפול חונכים בוגרים בארצות הברית.

צעדי וושינגטון שכללו הפרדת ילדים מהוריהם זכו לביקורת נוקבת ונרחבת מצד גורמי רפואה, האו"ם ומנהיגים דתיים בארצות הברית. פעילים בתחום ההגירה ביקרו גם צעד מהזמן האחרון, שצמצם משמעותית את כמות הזכאים לבקשת מקלט בבית משפט לענייני הגירה בארצות הברית.

הנשיא לשעבר ברק אובמה מתח גם הוא ביקורת חריפה על מדיניות ההגירה של טראמפ, וכתב: "אנחנו אומה שמקבלת את האכזריות שבלקרוע ילדים מידי הוריהם, או שאנחנו אומה שמעריכה משפחות, ועובדת כדי לשמור אותן מאוחדות?". לדבריו, "אם נפל בחלקכם המזל להיוולד באמריקה, דמיינו מה היה קורה אם הייתם נולדים במקום אחר, במדינה שבה אתם חוששים לחייכם ולחיי ילדיכם".

(עדכון ראשון: 19:25)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חותם על צו למניעת הפרדת ילדים מהגרים מהוריהם 20 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ, נילסן וסגן הנשיא מייק פנס, הערב/רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חותם על צו למניעת הפרדת ילדים מהגרים מהוריהם 20 ביוני 2018. רויטרס
הצו בידי טראמפ לאחר החתימה, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully