וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפחות מחודשיים: ארה"ב הפרידה 2,000 ילדים מהוריהם בגבול מקסיקו

16.6.2018 / 10:20

מאז נקבעה מדיניות "אפס סבלנות" בנושא ההגירה של ממשל טראמפ, עלתה דרמטית כמות האירועים שבהם הופרדו ילדים ממבוגרים בעת כניסה לא חוקית לארה"ב. לפי גורמים, ההפרדה נעשית כדי שההורה או המבוגר המלווה יעמוד בפני אישום פלילי

צילום: CNN, עריכה:

1,995 ילדים הופרדו ממבוגרים שליוו אותם, ככל הנראה הוריהם, בגבול ארצות הברית ומקסיקו בתוך פחות מחודשיים - כך מסר אמש (שישי) הממשל בוושינגטון. הנתונים נאספו בתקופה שבה ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ החל ליישם מדיניות אכיפה נוקשה יותר בגבולות המדינה. מדובר בעלייה דרמטית בהשוואה ל-1,800 מקרים של הפרדת משפחות שהתרחשו בתקופה שבין אוקטובר 2016 עד פברואר 2018.

בחודש שעבר הודיע התובע הכללי ג'ף סשנז מדיניות "אפס סבלנות" שבמסגרתה כל אדם הנכנס באופן בלתי חוקי לארצות הברית יעמוד בפני אישום פלילי. מהלך זה גורם לכך שילדים בדרך כלל מופרדים מהוריהם. לפי גורם במשרד לביטחון המולדת, המשפחות הופרדו בגבול כדי שניתן יהיה להגיש כתבי אישום נגד ההורים. "קיים רצון שנתעלם מהחוק וניתן לאנשים עם משפחות מעבר חופשי לארצות הברית. אנחנו כבר לא פוטרים מאישום מחזורים שלמים של אנשים", אמר.

עוד בוואלה! NEWS
אחרי טענות על הדחת עדים: מנהל הקמפיין של טראמפ ישהה במעצר
אחרי הסיוע מסעודיה: "ירדן החזירה את השגריר מאיראן"
ארה"ב הטילה מכסים בשווי 50 מיליארד דולר על סין

שוטרי משמר הגבול האמריקני סמוך לגבול ארה"ב-מקסיקו במדינת קליפורניה, 15 ביוני 2018. רויטרס
כוחות משמר הגבול האמריקני סמוך לגבול עם מקסיקו במדינת קליפורניה/רויטרס

המשרד לביטחון המולדת טרם הגיבו לבקשה למסור מידע על גילי הילדים שהופרדו מהוריהם והוחזקו במעצר, אך הגורם הבהיר כי תינוקות לא מופרדים מהוריהם. גורם נוסף במשמר הגבול האמריקני מסר כי ילדים לפעמים מופרדים ממבוגרים המלווים אותם, אך רק אם בבקרת הגבולות עולה חשד כי מדובר ברמאות והם אינם באמת בני משפחה. לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, כ-13% מההפרדות שנעשו מאז פברואר של השנה שעברה היו בעקבות ניסיונות הונאה.

גורמים בממשל לא פירטו היכן מוחזקים הילדים לאחר הפרדתם מהמבוגרים שליוו אותם. ברגע שהילדים מופרדים, מתייחסים אליהם השלטונות כאל קטינים שאינם מלווים, והם עוברים לטיפול משרד הבריאות והרווחה. משרד זה מאכסן את הילדים במתקנים ממשלתיים, מאפשר את השמתם למשפחות אומנה או משחרר אותם לטיפול חונכים בוגרים בארצות הברית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מהגרים ממקסיקו ממתינים בתור לבקשת מקלט מדיני בארה"ב, מעבר הגבול בטיחואנה, 13 ביוני 2018. AP
מהגרים ממתינים לבקשות מקלט במעבר הגבול בטיחואנה, מקסיקו/AP

צעדי וושינגטון להפרדת ילדים מהוריהם זכו לביקורת נוקבת ונרחבת מצד גורמי רפואה, האו"ם ומנהיגים דתיים בארצות הברית. פעילים בתחום ההגירה ביקרו גם צעד נוסף מצד סשנז בזמן האחרון, שצמצם משמעותית את כמות הזכאים לבקשת מקלט בבית משפט לענייני הגירה בארצות הברית. גורמים רשמיים טענו כי הסטנדרטים הנוקשים ייושמו גם בסינון הראשוני בגבול, כך שייקבע מהר מאוד מי מהמהגרים המנסים להיכנס לארצות הברית הגיע מתוך "חשש אמין" מחזרה לארץ מוצאו.

שוטרי משמר הגבול האמריקני סמוך לגבול ארה"ב-מקסיקו במדינת ניו מקסיקו, 15 ביוני 2018. רויטרס
שוטר משמר הגבול מתקן פרצה בגדר הגבול עם מקסיקו בקליפורניה/רויטרס
מהגרים ממקסיקו ממתינים בתור לבקשת מקלט מדיני בארה"ב, מעבר הגבול בטיחואנה, 13 ביוני 2018. AP
מהגרים ממקסיקו ממתינים לבקשות מקלט בגבול ארצות הברית/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully