וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסיוע מסעודיה: "ירדן החזירה את השגריר מאיראן"

15.6.2018 / 19:21

גורם בכיר בעמאן אמר לרשת אל-ערביה כי המהלך הוא תגובה לבחישה של טהראן באזור, במיוחד בענייניה של ריאד. "ביטחונה של ערב הסעודית הוא ביטחוננו", אמר. סעודיה הבטיחה 2.5 מיליארד דולר סיוע לירדן שחוותה גל של הפגנות ברקע המצב הכלכלי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ירדן החזירה את שגרירה מאיראן בשל התערבותה בענייניהן של מדינות באזור - כך דיווחה היום (שישי) רשת אל-ערביה. גורם ירדני בכיר אמר כי הסיבה להחזרת השגריר היא פגיעתה של טהראן בביטחונן של מדינות באזור, "במיוחד של ערב הסעודית". לדבריו, "ביטחונה של ערב הסעודית היא ביטחוננו".

עוד אמר הגורם כי "אין בשלב הזה הכוונה למנות שגריר ירדני אחר בטהראן" אחרי שוב של עבדאללה אבו רומן לעמאן הבוקר. הוא ציין כי המדיניות של איראן הובילה ל"העמקת אי-היציבות באזור" והדגיש: "אנחנו דוחים את המדיניות של איראן המתערבת בעניינים הפנימיים של אחינו הערבים ופוגעת בעקרון השכנות הטובה, שאותו אנו מכבדים כשאנחנו מתמודדים עם מדינות שכנות למדינות ערב".

עבדאללה מלך ירדן וראש הממשלה החדש עומר א-רזאז בטקס השבעת הממשלה בארמון בעמאן, 14 ביוני 2018. רויטרס
מנסים להתאושש מהמשבר הכלכלי. עבדאללה וראש הממשלה החדש, אתמול/רויטרס

ההחלטה הירדנית מגיעה ברקע המחאה הנרחבת שחוותה הממלכה בשבועות האחרונים, נגד רפורמות כלכליות עמוקות. בעקבות הלחץ הציבורי, המלך עבדאללה פיטר את ראש הממשלה האני אל-מולקי ומינה ממשלה חדשה בראשות הכלכלן עומר א-רזאז, שביטלה את שורת הקיצוצים והמסים החדשים.

בעקבות ההפגנות, ערב הסעודית, כווית ואיחוד האמירויות הערביות הבטיחו להעביר לירדן סיוע כלכלי בסך 2.5 מיליארד דולר. ייתכן שההחלטה של עמאן הייתה התמורה שביקשה ריאד תמורת העזרה בייצוב הממלכה.

גם קטאר, שנתונה לחרם מצד ערב הסעודית, איחוד האמירויות בחריין ומצרים, הציעה סיוע משלה בסך חצי מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully