וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי טענות על הדחת עדים: מנהל הקמפיין של טראמפ ישהה במעצר

15.6.2018 / 20:17

שופטת מחוזית בארה"ב קיבלה את טענות החוקר רוברט מולר, שלפיהן מנפורט יצר קשר עם שני אנשים במאמץ להבטיח "עדות שקרית במהותה" בנוגע לכתב האישום נגדו. בכך בוטל מעצר הבית שבו הוא נתון מאז שוחרר בערבות של 10 מיליון דולר

צילום: CNN

בית משפט פדרלי בארצות ברית ביטל היום (שישי) את שחרורו בערבות של פול מנפורט, מנהל הקמפיין לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ. השופטת המחוזית איימי ברמן קיבלה את טענתו של רוברט מולר, החוקר המיוחד לפרשת מעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016, שלפיהן מנפורט ניסה להדיח עדים. בעקבות ההחלטה, מנפורט ישהה במעצר עד לתחילת משפטו הפלילי בחודש יולי הקרוב.

מנפורט נעצר בחודש אוקטובר שעבר ומאז שוחרר למעצר בית בערבות של 10 מיליון דולר שבמסגרתו הוא נדרש לשאת מכשיר ניטור אלקטרוני. מולר טוען כי מנפורט הפר את תנאי השחרור בערבות שנקבעו לו, כאשר יצר קשר עם שני אנשים "במאמץ להבטיח עדות שקרית במהותה" בנוגע לפעולות העומדות במרכז כתב האישום נגדו. לטענתו של מולר, שני אנשים אלה סייעו לו בעבודה עם ממשלת אוקראינה. עוד נטען כי מנפורט התקשר ושלח הודעות מוצפנות שבהן נכתב: "אנחנו צריכים לדבר. אני הבהרתי שהם עבדו באירופה".

מנהל קמפיין טראמפ לשעבר פול מנפורט מחוץ לבית המשפט, 23 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
נטען כי הפר את תנאי השחרור שלו. מנפורט/רויטרס, רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי החלטת בית המשפט לא הוגנת: "וואו, איזה משפט קשוח לפול מנפורט. מה עם קומי והילרי המושחתת וכל האחרים?" לא הוגן".

נגד מנפורט ושותפו ריק גייטס הוגשו 12 אישומים שונים, בהם קשירת קשר נגד ארצות הברית, קשירת קשר להלבנת הון ואי הצהרה על חשבונות פיננסיים ובבנק זר. בנוסף לכך הם מואשמים בכך שנמנעו מלהירשם כסוכנים זרים, על אף שעבדו עבור שליט אוקראינה לשעבר, ויקטור יאנוקוביץ'. אישומים אלה, שבהם כופר מנפורט שאף כינה אותם "מגוחכים", מצטברים לכדי עשרות שנים פוטנציאליות בכלא.

עוד באותו נושא

מולר דרש לעצור את מנהל הקמפיין של טראמפ: "ניסה להדיח עדים"

לכתבה המלאה

טראמפ בטוויטר על החלטת בית המשפט:

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully