וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: לא רוצה שילדים יילקחו מההורים, צריך לגרש משפחות שלמות

19.6.2018 / 23:38

לטענת הנשיא "משבר ההגירה נובע מהיעדר חקיקה" ולא מהחמרת מדיניות האכיפה הנוקשה. "הדמוקרטים רוצים גבולות פתוחים כדי שיצביעו להם. אך כפי שראינו בבחירות האחרונות - הם לא יכולים לנצח בקלפי", אמר טראמפ. "הבחירה היא בין גבולות פתוחים לענישה על הפרת החוק", הוסיף

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי "משבר ההגירה נמשך עשורים. כל מה שאנחנו צריכים זו חקיקה, הדמוקרטים צריכים לעבוד איתנו. בגלל היעדר חקיקה המהגרים שמגיעים הנה שלא כחוק לא יכולים להיעצר יחד אלא רק להיות משוחררים יחד. זה מה שמביא להפרדת המשפחות - בה איננו רוצים".

בהתאם למדיניות "אפס הסובלנות" של ממשל טראמפ, 1,995 ילדים הופרדו ממבוגרים שליוו אותם בגבול, בעקבות מדיניות אכיפה נוקשה. כל מבוגר שחוצה את הגבול בצורה בלתי-חוקית מואשם בעבירות פדרליות, בשונה מהעברתו לבתי משפט להגירה עם משפחתו, כפי שעשו ממשלים קודמים.

עוד בוואלה! NEWS:
הלכה לעולמה "דנקה", ניצולת השואה מהסרט רשימת שינדלר
התשובה של צה"ל להצתות בעוטף עזה: גיוס כבאים למילואים
גורם אמריקני: "ארה"ב תודיע הערב על פרישה ממועצת זכויות האדם"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 18 ביוני 2018. רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)/רויטרס

עוד הוסיף הנשיא באירוע עסקים קטנים בוושינגטון כי "מאז שנת 2014 שוחררו רבים מהם על חשבון משלמי המסים. מבריחי ילדים מנצלים את הפרצות בחוק כדי להכניס ילדים תוך שהם מעמידים אותם בסכנה". לטענת טראמפ, "הם באים דרך מקסיקו שלא עושה דבר על מנת לעצור זאת. נסו לשהות במקסיקו כמה ימים - תראו כמה זמן זה יחזיק. הם לא עושים דבר למעננו, הם מרוויחים כסף רב, וזה לא כולל את הסמים שזורמים דרך הגבול כי אין חומה".

טראמפ טען כי תחת החוק הקיים בידיו שתי אופציות בלבד, "יכולים לשחרר את כולם או לחלופין לעצור את המבוגרים בגין כניסה לא חוקית למדינה המהווה פשע פדרלי. אנו צריכים לבחור בין גבולות פתוחים או תביעה פלילית על הפרת החוק. עלינו לעשות זאת כי שכדי שאנשים לא ייכנסו בדרך לא חוקית". לדבריו, "פליטים המגישים בקשות מקלט כחוק לא נעצרים עם כניסתם לארצות הברית, אך תקשורת הפייק ניוז לא מדברת על זה - הם עוזרים למבריחים".

לטענת טראמפ, "הם יודעים בדיוק מה הם עושים וצריך לעצור אותם, זה לא הוגן כלפי אזרחי ארצות הברית. האנשים שבאים הנה עוברים על החוק ומסכנים את ילדינו. אנחנו רוצים שהקונגרס ייתן לנו אפשרות שלישי של גירוש משפחות יחד כיחידה אחת". עוד הוסיף הנשיא כי חלק מהמדינות מהן מגיעים מהגרים זוכות לסיוע מצד ארצות הברית, "והמדינות שולחות הנה אנשים רבים - שלא מהווים את המיטב. נשמע לכם מוכר? (הכוונה לנאום פתיחת הקמפיין שלו משנת 2015, ע"נ). ביקרו אותי אותי על זה בחריפות אבל התברר שצדקתי כי ניצחתי בבחירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ילדים במתקן למהגרים בטקסס, ארצות הברית, 18 ביוני 2018. AP
ילדים שהופרדו מהוריהם, טקסס (צילום: AP)/AP

אני לא רוצה שילדים יילקחו מהוריהם אבל כשאתה תובע את ההורים על כניסה לא חוקית צריך להפריד אותם מהילדים. צריך לתת לנו את הסמכות לגרש יחד את כלל המהגרים הלא חוקיים ולהחזיר אותם לארצם", אמר טראמפ. לדבריו, "כשמדינות שולחות הנה אנשים, ולא את המיטב שלהם, אנחנו לא צריכים לסייע להן. למה שנעשה זאת? הדמוקרטים רוצים גבולות פתוחים. הם רוצים שכולם ייכנסו, ורואים בהם כמצביעים עתידיים שלהם".

הנשיא טען כי "כפי שראינו בבחירות האחרונות - הם לא יכולים לנצח אותנו בקלפי. הדמוקרטים הריצו בלי סוף מודעות נגדי, הייתי חוזר הביתה, צופה בכל התשדירים האלה, והתחלתי כבר לא לחבב את עצמי (צוחק, ע"נ). חשבתי לעצמי, 'אני כזה רע?' הם לא אמרו מה התכניות שלהם, הם רק אמרו - טראמפ רע".

הילדים מופרדים מהוריהם מבלי הליך ברור שיאפשר את איחודם פרט לקווים חמים שדרכם יכולים לנסות ההורים לאתר ילדיהם. המדיניות הוכרזה באופן רשמי ב-7 במאי, אך משרד המשפטים הבהיר כי הוא ינהל הליך פלילי בכל התיקים שהופנו אליו מאז תחילת אפריל. טראמפ עצמו מאשים את הדמוקרטים בכך - על אף שזאת המדיניות שממשלו קבע.

מהגרים ממקסיקו ממתינים בתור לבקשת מקלט מדיני בארה"ב, מעבר הגבול בטיחואנה, 13 ביוני 2018. AP
ממתינים בתור לבקשת מקלט בארצות הברית, מקסיקו (צילום: AP)/AP

מקסיקו: הפרדת ילדים מהוריהם - אכזרית ולא אנושית

שר החוץ של מקסיקו לואיס וידגראי גינה את מדיניות הפרדת ילדים מהורים שהיגרו לשטח ארצות הברית, אותה הוא כינה "אכזרית ובלתי אנושית". בנוסף לכך, וידגראי קרא לארצות הברית לשקול מחדש מדיניות זו.

(עדכון ראשון: 22:20)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מחבק דגל ה-19 ביוני 2018. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
טראמפ מחבק את דגל ארצות הברית, היום (צילום מסך: רויטרס)/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס
ילדים משתתפים בהפגנה נגד מדיניות ההגירה של ממשל טראמפ בפיניקס, אריזונה, 18 ביוני 2018. AP
ילדים משתתפים בהפגנה נגד מדיניות ההגירה, פיניקס אריזונה (צילום: AP)/AP
ילדה בת שנתיים, בתה של מבקשת מקלט מהונדורס, בוכה בזמן שמשמר הגבול של ארה"ב עוצר ומחפש על אמה, 12 ביוני 2018. GettyImages
משמר הגבול מבצע חיפוש בגופה של מבקשת מקלט מהונדורס בזמן שבתה בוכה לעידה (צילום: GettyImages)/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully