וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה של צה"ל להצתות בעוטף עזה: גיוס כבאים למילואים

19.6.2018 / 19:49

בצה"ל החליטו לתגבר את הנגב המערבי ב"כבאים כתומים", חיילי מילואים של פיקוד העורף. הצוותים גויסו בימים האחרונים לפעולה סמוך לגבול. בצה"ל מעריכים כי חמאס יגביר את היקף מוקדי השריפות בשבועות הקרובים. 16 שריפות הוצתו במהלך היום

צילום: חיים ילין, עריכה: תומר לוי

על רקע היקף ההצתות בגנב המערבי סמוך לגבול רצועת עזה באמצעות עפיפונים ובלוני תבערה, הוחלט בצה"ל לפני כמה ימים לתגבר את צוותי הכבאות האזרחיים בצוותי "כבאים כתומים", חיילי מילואים של פיקוד העורף המפעילים כבאיות.

לדברי גורמי צבא בפיקוד הדרום הצוותים של פיקוד העורף מסייעים באופן משמעותי לכוחות בשטח בגלל היקף השריפות, "מרבית הצוותים שפועלים ברחבי הנגב המערבי מגיעים בחודשים האחרונים לתגבור מרחבי הארץ גם מתל אביב והרצליה. חלק לא מבוטל מהם מגיע מיהודה ושומרון. בגלל העומס ומספר רב של מוקדי שריפות הוחלט לתגבר את השטח בכוחות מילואים של פיקוד העורף. זה ייתן אורך נשימה לצוותים האזרחיים ויסייע בהשתלטות מהירה יותר על השריפות שמתפשטות במהירות בגלל הרוח".

עוד בוואלה! NEWS:
שב"כ על החלטת ביהמ"ש: "עומדים מאחורי ממצאי חקירת הרצח בדומא"
הלכה לעולמה "דנקה", ניצולת השואה מהסרט רשימת שינדלר
"כמו מוסוליני": שר הפנים באיטליה רצה לפקוד צוענים ועורר סערה

שריפה בנגב המערבי. מערכת וואלה! NEWS
שריפה בנגב המערבי, היום/מערכת וואלה! NEWS

אחד הגורמים הוסיף, כי ה"כבאים הכתומים" טיפלו במוקדי אש גדולים בימים האחרונים תוך סכנה ברורה כשהם חובשים ערכות מגן נגד שאיפת עשן. גורמים בצה"ל מעריכים כי חמאס יגביר את היקף מוקדי השריפות בשבועות הקרובים גם במרחק של קילומטרים מהגדר.

לפי החלטת אגף המבצעים במטה הכללי כבר מחר יתגייסו צוותים נוספים של מערך כיבוי בפיקוד העורף. הצוותים במילואים יעברו הכשרה קצרה ויום רענון בפיקוד העורף, וביום חמישי עתידים הצוותים להגיע אל השטח עם נגררים בהם ציוד נלווה לכבאיות. מדובר צה"ל נמסר כי הסיוע כולל 15 צוותים ובכל צוות חמישה אנשים: נהג, איש כיבוי אש אזרחי ושלושה כבאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שריפה בכיסופים. יוסי שרואני, יערן קק?ל, מערכת וואלה! NEWS
שריפ באזור כיסופים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, יוסי שרואני, יערן קק?ל

החל משעות הבוקר טיפלו אנשי הכיבוי ב-20 שריפות באזור סופה, חולית, עין השלושה, כרם שלום, כיסופים, בארי ותל גמה. חלק מהשריפות הן תוצאה מהתחדשות שריפות קודמות. בסופה וכיסופים היו שריפות גדולות והכוחות פעלו כדי לכבותן ולבלום את התפשטות האש. לפי שעה שולטים כוחות הכיבוי בשריפות.

יניר יגנה השתתף בהכנת הכתבה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully