וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו מוסוליני": שר הפנים באיטליה רצה לפקוד צוענים ועורר סערה

מנהיג מפלגת הימין הקיצוני סלביני אמר כי אלו שיימצאו לא איטלקים יגורשו, והיתר "יישארו בלית ברירה", אך נאלץ להבהיר את עצמו אחרי שעמיתו להנהגה אמר כי זה לא חוקתי. ארגונים יהודיים אמרו כי ההצעה דומה לחוקי הגזע של הרודן

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר הפנים של איטליה, מתאו סלביני, המנהיג את מפלגת הימין הקיצוני הליגה הצפונית, קרא לערוך מפקד אוכלוסין בקרב אוכלוסיית הצוענים במדינה, ועורר סערה חדשה. עמיתו לקואליציה, מנהיג מפלגת "תנועת חמישה כוכבים", לואיג'י די מאיו, דחה את דבריו ואמר כי זה מנוגד לחוקה.

סלביני, שקרא לגרש את הצוענים שיימצאו כלא איטלקים, הבהיר את דבריו לאחר התרעומת שיצר ואמר כי מטרתו היחידה היא להגן על ילדיהם של העם הנוודי. שר הפנים, שגם הוא משמש סגן ראש ממשלה, שם את מרכז כובד המשקל על סוגיות ההגירה מאז הוקמה לפני כמה שבועות הממשלה הפופוליסטית ברומא.

בשבוע שעבר, הוא סירב לאפשר לספינת הסיוע "אקווריוס", שעל סיפונה היו 629 מהגרים, לעגון בנמלי המדינה ויצר משבר עם שכנותיה של איטליה. הפתרון הושג אחרי שספרד הסכימה לקלוט את הספינה, שחילצה את המהגרים מסירות הברחה רעועות בסמוך לחופי לוב.

ארגונים יהודיים באיטליה אמרו כי ההצעה של סלביני מזכירה את "חוקי הגזע שהעביר בניטו מוסוליני" ב-1938.

שר הפנים של איטליה מתאו סלביני במצעד יום הרפובליקה ברומא, 2 בויני 2018. רויטרס
מתמקד בעיקר בהגירה. סלביני/רויטרס

בריאיון שהעניק לערוץ טלוויזיה מקומי, אמר סלביני כי הוא ביקש מגורמים במשרדו "להכין מסמך על סוגיית הצוענים באיטליה מאחר ששום דבר לא נעשה מאז מרוני (השר הקודם) והכאוס שלו". הוא אמר כי "יהיו רישומים" ומי שיימצא ללא זכות להישאר באיטליה יגורש. את אלו המקומיים, אמר, "נצטרך להשאיר לרוע המזל".

לאחר התגובות הנזעמות, הבהיר סלביני כי לא יהיה מדובר ברישום ולא יהיו תביעות אצבע, אלא רק סקירה של מחנות הצוענים כדי להגן על אלפי הילדים שאינם יכולים ללכת לבית הספר.

שותפו לממשלה, די מאיו, בירך על ההבהרה. "אם משהו אינו חוקתי, לא ניתן לעשות אותו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully