וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מגן על מדיניות ההגירה שלו: "לא נהיה מתקן פליטים"

נשיא ארה"ב הדף את הביקורת על המדיניות השנויה במחלוקת שלו, הכוללת הפרדת ילדים מהוריהם. "ארה"ב לא תהפוך למחנה מהגרים, לא במשמרת שלי", אמר. הוא גם תקף את אירופה, ובמיוחד את גרמניה. "שיעורי הפשע עולים", טען בניגוד לנתונים הרשמיים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בזמן שהוא נתון ללחץ מבית בשל מדיניות ההגירה שלו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שני) כי הוא לא יאפשר למדינה להפוך ל"מחנה מהגרים או למתקן פליטים". זאת אחרי שכ-2,000 ילדי מהגרים הופרדו מהוריהם בתקופה האחרונה, כחלק מהיד הקשה שנוקט הממשל כדי לבלום את זרם ההגירה מהגבול עם מקסיקו.

"אתם רואים מה קורה באירופה, אתם רואים מה קורה במקומות אחרים - אנחנו לא יכולים לאפשר לזה לקרות בארצות הברית, לא במשמרת שלי", אמר במהלך הצגת מדיניות בבית הלבן שאינה קשורה לנושא, שזכה לגינויים מצד הדמוקרטים, האו"ם וכן מצד הגברת הראשונה לשעבר לורה בוש.

לקריאה נוספת בנושא
משבר המהגרים החדש באירופה מערער על סמכותה של מרקל
ילדים בכלובים: הפרדת המהגרים של ממשל טראמפ מסעירה את ארה"ב

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפסגת G7 בקנדה, יוני 2018. טוויטר, צילום מסך
טראמפ ומרקל בפסגת ה-G7 בתחילת החודש/צילום מסך, טוויטר

עוד לפני ההצהרה, הגן טראמפ על צעדיו בסדרת ציוצים בטוויטר. "אנחנו לא רוצים שמה שקרה לאירופה עם הגירה יקרה גם לנו", כתב בחשבון הטוויטר שלו, כשהוא מגן על מדיניות "אפס הסובלנות" כלפי המהגרים המגיעים לגבולה הדרומה של ארצות הברית. זו זכתה לביקורת קשה מצד ארגוני זכויות אדם וגם על ידי מחוקקים רבים.

"אזרחי גרמניה התחילו לצאת נגד ההנהגה שלהם", טען הנשיא, שביקר במיוחד את מדיניות ההגירה של גרמניה. הוא אמר כי הקואליציה של אנגלה מרקל נראית "צולעת", בשל המחלוקות בתוך ממשלתה בנושא. הוא טען כי שיעורי הפשיעה במדינה נמצאים בעלייה, בניגוד לנתונים הרשמיים המראים על שיא שלילי של עשרות שנים.

מרקל נמצאת במחלוקת עם שר הפנים שלה, הורסט סיהופר, שקידם תכנית שבמסגרתה יידחו מהגרים שיגיעו לגבולות גרמניה אם הם כבר נרשמו במדינה אחרת באיחוד האירופי. המשבר איים לפרק את הקואליציה השברירית שלה, אך היום היא קיבלה עוד חמצן לנשימה כשהופר הבהיר כי הוא ימתין עד לסוף פסגת האיחוד בסוף החודש. מרקל רוצה לגבש מדיניות אירופית סדורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully