וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המהגרים החדש באירופה מערער על סמכותה של מרקל

18.6.2018 / 17:20

שותפיה הבווארים של הקנצלרית דורשים להעביר תכנית נוקשה לצמצום ההגירה, אך היא רוצה להגיע להבנות ברמה האירופית. רגע לפני פירוק הקואליציה הטריה, שר הפנים השמרן רמז כי יאפשר לה למצוא פתרון בפסגת האיחוד בסוף החודש

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מפלגת האיחוד הסוציאלי הנוצרי של בוואריה, השותפה בממשלת גרמניה, קראה היום (שני) לנקוט צעדים חדשים כדי לצמצם את ההגירה למדינה. עם זאת, היא הוסיפה כי התכנית לבלימת מהגרים בגבול זקוקה עוד לעבודה ובכך הקנו זמן נוסף לקנצלרית אנגלה מרקל לפתור את המשבר המאיים לפרק את הקואליציה שלה.

המחלוקת בין המפלגה הנוצרית דמוקרטית (CDU) של מרקל לבין מפלגת האחות הבווארית שלה (CSU) החריפה בשבוע האחרון, אבל יו"ר ה-CSU, שר הפנים הורסט סיהופר, הראה אתמול סימנים לכך שייתכן שנמצאה פשרה.

לפי התכנית שלו, לממשלה תהיה זכות לדחות את כניסתם של מהגרים שכבר נרשמו במדינות אחרות באיחוד האירופי, אך מרקל מתנגדת לצעדים חד-צדדיים שיוכלו לפגוע במדיניות הדלת הפתוחה שלה מ-2015 ובסמכות שלה. בין שתי המפלגות שוררת ברית בת 70 שנה, ואם היא תתפרק, הממשלה - שבה חברים גם הסוציאל-דמוקרטים - תאבד את הרוב שלה בפרלמנט.

לקריאה נוספת בנושא
אירופה נגד "התקפי הזעם" של טראמפ; ארה"ב: "טרודו תקע סכין בגב"
שר הפנים החדש באיטליה למהגרים: הנסיעה החופשית נגמרה, התחילו לארוז

קנצלרית גרמניה מרקל בכנס של המפלגה הנוצרית-דמוקרטית, 18 ביוני 2018. רויטרס
עלולה לאבד את הרוב בפרלמנט. מרקל בכינוס המפלגה, היום/רויטרס

במינכן, בירת בוואריה, התכנסו היום מנהיגי ה-CSU. ראש מדינת המחוז בוואריה, מרקוס סודר, אמר כי המפלגה רוצה "תכנית כוללת" להגבת ההגירה בגבול, אך תשאיר בידיו של שר הפנים את ההחלטה כיצד ליישם זאת. "חלק חשוב בתכנית זאת האפשרות להשיב לדרכם אנשים בגבול", אמר סודר לכתבים עם בואו לכינוס.

לדבריו, הרוב המכריע באוכלוסייה תומך ברעיון. "זאת הסיבה שאנחנו רוצים לספק היום תמיכה ביישום הרעיון", אמר. "שר הפנים יצטרך להכריע".

גם שר הפנים של בוואריה, יואכים הרמן, הותיר פתח למרקל להגיע לפשרה כשאמר שנדרשות עדיין הכנות שיהפכו את יישום התכנית לאפשרי. "לא משנה אם זה ייקח שעות או ימים, הדבר המרכזי החשוב הוא ליישם זאת ביעילות", הדגיש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר הפנים של גרמניה הורסט סיהופר בכינוס של מפלגתו במינכן, 18 ביוני 2018. רויטרס
נותן למרקל זמן. שר הפנים סיהופר בכינוס מפלגתו, היום/רויטרס

בטור דעה שפרסם בעיתון "פרנקפורטר אלמיין", הזהיר סיהופר כי האחדות בין אירופה לגרמניה מוטלת על הכף. "המצב הוא חמור, אבל ניתן להתגבר עליו", כתב שר הפנים, שהוסיף כי הכרחי להשיג הסכם בפסגת האיחוד בסוף החודש, כפי שמרקל רוצה. הוא דחק במדינות האיחוד להבטיח את ההגנה על הגבלות החיצוניים של הגוש, לפזר באופן הוגן מהגרים במדינות החברות ולגרש במהירות את אלו שאין להם זכות למקלט.

מרקל סבורה כי יש להגיע לפתרון ברמה האירופית ופועלת להשגת הסכמים בילטרליים עם חלק מהחברות באיחוד, כמו איטליה ויוון, בדומה להסכם שנחתם בין האיחוד לטורקיה ב-2016. מדיניות הדלת הפתוחה שלה הייתה הזרז, בעיני רבים, לעליית מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה", שעתה מנהיגה את האופוזיציה בפרלמנט. יותר ממיליון בני אדם, רובם נמלטו מסכסוכים במזרח התיכון, הגיעו לגרמניה מאז 2015.

"אחרי פגישת המועצה האירופית, נשיאות המפלגה תחליט על הצעד הבא", אמרה במסיבת עיתונאים. "אין שום דבר אוטומטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully