וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה נגד "התקפי הזעם" של טראמפ; ארה"ב: "טרודו תקע סכין בגב"

גרמניה וצרפת יצאו נגד החלטתו של הנשיא שלא לתמוך בהצהרת הסיכום של ה-G7 ואמרו כי כך לא מתנהלת דיפלומטיה. מנגד, יועץ בכיר של טראמפ האשים את ראש ממשלת קנדה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

צרפת וגרמניה תקפו היום (ראשון) את ארצות הברית אחרי סירובו של הנשיא דונלד טראמפ לתמוך בהצהרת הסיכום של פסגת ה-7G בקנדה בשל מחלוקות על מכסי המגן שהטיל. "אי אפשר לנהל דיפלומטיה בהתקפי זעם", נמסר בהודעה מטעם לשכת הנשיאות הצרפתית. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי החלטת טראמפ הייתה "מדכאת" ו"מפכחת".

ואולם, ממשלו של טראמפ לא הראה שום סימן לכך שהוא נסוג מעמדותיו. הנשיא, בעודו מתכונן לפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסינגפור, ויועציו, המשיכו לתקוף את ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו.

לארי קודלו, יועצו הכלכלי של הנשיא, אמר כי הודעתה ה"מפלגת" של קנדה בנושא מדיניות הסחר של ארצות הברית הייתה "דקירה בגב שלנו" מצדו של טרודו.

היועץ לענייני מסחר, פטר נבארו, לא חסך גם הוא מילים בוטות מטרודו. "יש מקום מיוחד בגיהנום למנהיג שמתנהל בצורה דיפלומטית רעה עם הנשיא דונלד טראמפ ואז מנסה לדקור אותו בגבו בצאתו מהדלת".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ נגד שישה: כשנשיא ארה"ב הפך לאיש המבודד במערב

מקרון, טרודו, טראמפ ומרקל בפסגת ה-G7 בקנדה ב-8 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ ומנהיגי ה-G7, אתמול/רויטרס

ההצהרה המשותפת אתמול, שחתמה את הפסגה בת היומיים, הייתה אמורה להתגבר על המלוקות העמוקות, בעיקר סביב סוגיות הסחר. למרות ההתנערות של טראמפ, בעודו במטוס בדרכו לפסגה בסינגפור, צרפת ומדינות אחרות באירופה הבהירו כי הן עדיין מחויבות להצהרה. "הבה נהיה רציניים וראויים לאזרחינו. אנחנו מגיעים להתחייבויות ומקיימים אותן", נמסר מלשכתו של מקרון.

שר החוץ של גרמניה הייקו מאס אמר כי טראמפ "הרס את האמון" בין הצדדים דרך הטוויטר וקרא לאירופה להישאר מאוחדת.

טרודו עצמו טרם הגיב למתקפות האישיות של טראמפ, אך יתר חברות ה-G7 הביעו תמיכה במנהיג המארח ובהודעת הסיכום, שעסקה גם בהתחממות הגלובלית, באיום הנשקף מצדה של רוסיה - שסולקה מהארגון ב-2014 בעקבות סיפוח חצי האי קרים - ובנושאים נוספים.

(עדכון ראשון: 20:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully