וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים בכלובים: הפרדת המהגרים של ממשל טראמפ מסעירה את ארה"ב

רויטרס ואי-פי

18.6.2018 / 12:03

האו"ם כינה את מדיניות "אפס הסובלנות" של הנשיא כ"חסרת מצפון, עם התאספות העדויות הקשות על פירוק המשפחות המגיעות מגבול מקסיקו. חלקם מוחזקים במחסן ישן, שבו הם מחולקים לאגפים. "על ארה"ב להפסיק זאת מיד"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נציב זכויות האדם של האו"ם זיד ראאד אל-חוסיין קרא היום (שני) להפסיק את מדיניות הפרדת מהגרים בלתי חוקיים שנכנסו לארצות הברית דרך מקסיקו מילדיהם, ואמר כי היא "חסרת מצפון". זאת, על רקע פרסום הנתונים על ידי הממשל בוושינגטון, שלפיהם 1,995 ילדים הופרדו ממבוגרים שליוו אותם בגבול, בעקבות מדיניות אכיפה נוקשה שמוביל הנשיא דונלד טראמפ.

"המחשבה שמדינה כלשהי תנסה להרתיע את ההורים דרך פגיעה כזו בילדים היא חסרת מצפון", אמר בנאומו האחרון בפני המועצה, לקראת סוף כהונתו. "אני קורא לארצות הברית להפסיק מיד את הפרדת הילדים הכפויה". המשלחת האמריקנית לא הגיבה.

לקריאה נוספת על הנושא
מלניה טראמפ בהתבטאות חריגה: שונאת לראות ילדים מופרדים מהוריהם
בפחות מחודשיים: ארה"ב הפרידה 2,000 ילדים מהוריהם בגבול מקסיקו

ילדה בת שנתיים, בתה של מבקשת מקלט מהונדורס, בוכה בזמן שמשמר הגבול של ארה"ב עוצר ומחפש על אמה, 12 ביוני 2018. GettyImages
ילדה של מבקשת מקלט מהונדורס בוכה בזמן החיפושים על אמה, בשבוע שעבר/GettyImages

אתמול קיבלו לכך הצצה כמה כתבים, שהורשו על ידי משמר הגבול לבקר במתקן בדרום טקסס, שבו מוחזקות בכלובים משפחות שנעצרו בגבול. המחסן הישן, שתואר על ידי כתב סוכנות הידיעות אי-פי כגדול ואפל, חולק לכמה אגפים - ילדים ללא ליווי, מבוגרים ללא ילדים והורים עם ילדים. הכלובים בכל אגף פתוחים לאזורים משותפים, שבהם מוצבים שירותים ניידים. האורות מעליהם דולקים מסביב לשעון.

באחד הכלובים, הבנויים מגדר מתכת, הוחזקו 20 ילדים. בקבוקים, שקיות צ'יפס וסדינים היו מפוזרים על הרצפה. נערה אחת סיפרה לעורך דין שביקר אותה כי היא עוזרת לילדה קטנה שהיא לא מכירה מאחר שדודתה הייתה במקום אחר במתקן. היא אמרה כי היא הייתה צריכה להראות לאחרים בתא כיצד להחליף חיתול.

הכתבים לא הורשו לצלם במקום או לראיין את העצורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נואם בסיור בחומה עם מקסיקו, קליפורניה, 13 במרץ 2018. רויטרס
מאשים את הדמוקרטים, אבל זו המדיניות שלו. טראמפ בגבול מקסיקו, אפריל/רויטרס

בהתאם למדיניות "אפס הסובלנות" של ממשל טראמפ, כל מבוגר שחוצה את הגבול בצורה בלתי-חוקית מואשם בעבירות פדרליות, בשונה מהעברתו לבתי משפט להגירה עם משפחתו, כפי שעשו ממשלים קודמים.

בעקבות זאת, הילדים מופרדים מהוריהם מבלי הליך ברור שיאפשר את איחודם פרט לקווים חמים שדרכם יכולים לנסות ההורים לאתר ילדיהם. המדיניות הוכרזה באופן רשמי ב-7 במאי, אך משרד המשפטים הבהיר כי הוא ינהל הליך פלילי בכל התיקים שהופנו אליו מאז תחילת אפריל.

המשרד לביטחון המולדת מסר ביום שישי כי קרוב ל-2,000 ילדים הופרדו מהוריהם ומהאפוטרופוסים שלהם והושמו במתקני שמירה בין 19 לאפריל ל-31 במאי השנה. הסיפורים של אותם ילדים והתמונות מההפרדה בגבול הובילו לדיון ציבורי ער, אך טראמפ עצמו מאשים את הדמוקרטים בכך - על אף שזאת המדיניות שממשלו קבע.

סוכן משמר הגבול בוחן מנהרת הברחה לא חוקית בין מקסיקו לבין ארה"ב בסן דייגו, יוני 2018. רויטרס
סוכן משמר הגבול בוחן מנהרת הברחה בסן דייגו, החודש/רויטרס

אתמול התייחסה לסוגיה גם הגברת הראשונה מלניה טראמפ, בהתבטאות פוליטית נדירה. "גברת טראמפ שונאת לראות ילדים המופרדים ממשפחותיהם ומקווה שהצדדים יוכלו סוף סוף להשיג רפורמת הגירה מוצלחת", אמרה הדוברת שלה סטפני גרישם. "היא מאמינה שזאת צריכה להיות מדינה שומרת חוק, אך גם כזו המתנהלת מהלב". טראמפ, ששמה במוקד הפלטפורמה החברתית שלה את הסיוע לילדים, טרם התייחסה עד כה לנושא.

"זה מרושע"

ביקורת נוקבת יותר נשמעה מצד הגברת הראשונה לשעבר לורה בוש, שכתבה במאמר דעה בוושינגטון פוסט כי בתור מי שגרה במדינת גבול, "אני מבינה את הצורך לאכוף ולהגן על גבולותינו הבינלאומיים, אבל מדיניות 'אפס הסובלנות' הזו היא אכזרית ולא מוסרית. זה שובר לי את הלב". גם מבחינתה של אשתו של ג'ורג' וו בוש זו התערבות פוליטית נדירה, אך בדומה למלניה טראמפ, היא מתמקדת בדאגה לילדים.

אתמול הגיעה לאזור הגבול קבוצת מחוקקים דמוקרטים, שהבטיחה לשים קץ להפרדה "המרושעת" בין הורים לילדיהם. "הם קוראים לזה 'אפס סובלנות', אבל שם טוב יותר הוא 'אפס אנושיות' ויש אפס הגיון במדינות הזאת", אמר הסנאטור ג'ף מרקלי מאורגון. חברי הקונגרס סיירו בסופרמרקט של רשת וולמרט, שבו מוחזקים 1,500 ילדי מהגרים. "לפגוע בילדים לצרכים פוליטיים זה בלתי מתקבל על הדעת. זה מרושע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully