וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלניה טראמפ בהתבטאות חריגה: שונאת לראות ילדים מופרדים מהוריהם

17.6.2018 / 22:46

דוברת מטעמה של הגברת הראשונה הביעה את התנגדותה למדיניות של הממשל, שבמסגרתה מפרידות הרשויות בין ילדי מהגרים להוריהם בגבול. "צריך לפעול לפי החוק, אך גם למשול עם הלב"

צילום: CNN

הגברת הראשונה של ארצות הברית, מלניה טראמפ, הביעה היום (ראשון) את עמדתה נגד המדיניות שבמסגרתה מפרידות הרשויות ילדים מהוריהם בגבול עם מקסיקו, בהתבטאות נדירה על סוגיה פוליטית.

"גברת טראמפ שונאת לראות ילדים המופרדים ממשפחותיהם ומקווה שהצדדים יוכלו סוף סוף להשיג רפורמת הגירה מוצלחת", אמרה הדוברת שלה סטפני גרישם. "היא מאמינה שזאת צריכה להיות מדינה שומרת חוק, אך גם כזו המתנהלת מהלב".

טראמפ, ששמה במוקד הפלטפורמה החברתית שלה את הסיוע לילדים, טרם התייחסה עד כה לנושא הנמצא בכותרות בארצות הברית בימים אלו.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה בתדרוך בוושינגטון, 6 ביוני 2018. רויטרס
הנשיא מוביל את המהלך. מלניה ודונלד טראמפ, בתחילת החודש/רויטרס

בהתאם למדינות של ממשל טראמפ, כל מבוגר שחוצה את הגבול בצורה בלתי-חוקית מואשם בעבירות פדרליות, בשונה מהעברתו לבתי משפט להגירה עם משפחתו, כפי שעשו ממשלים קודמים. בעקבות זאת, הילדים מופרדים מהוריהם מבלי הליך ברור שיאפשר את איחודם פרט לקווים חמים שדרכם יכולים לנסות ההורים לאתר ילדיהם.

המדיניות הוכרזה באופן רשמי ב-7 במאי, אך משרד המשפטים הבהיר כי הוא ינהל הליך פלילי בכל התיקים שהופנו אליו מאז תחילת אפריל.

המשרד לביטחון המולדת מסר ביום שישי כי קרוב ל-2,000 ילדים הופרדו מהוריהם ומהאפוטרופוסים שלהם והושמו במתקני שמירה בין 19 לאפריל ל-31 במאי השנה. הסיפורים של אותם ילדים והתמונות מההפרדה בגבול הובילו לדיון ציבורי ער, אך טראמפ עצמו מאשים את הדמוקרטים בכך - על אף שזאת המדיניות שממשלו קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully