וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לצוד" את בלוני התבערה כשהם באוויר: המערכת שתילחם בטרור ההצתות

9.7.2018 / 20:42

חיילי צה"ל קיימו בגבול הרצועה ניסוי בטכנולוגיה שמיועדת להתמודד עם התופעה שכילתה עשרות אלפי דונמים משדות הנגב. הרחפן, מתוצרת חברה ביטחונית ישראלית, הצליח לאתר בלונים ששוגרו מהרצועה, לזהות את המיקום המדויק שלהם באמצעות לייזר ולהעביר אותם לחמ"ל מיוחד במהירות

צילום: שי מכלוף וערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז ויאיר דניאל

בעוד חמאס ממשיך בטרור ההצתות שהביא לשריפת עשרות אלפי דונמים בשדות הנגב המערבי ועוטף עזה, בצה"ל מפתחים בימים אלה אמצעים טכנולוגיים שיסייעו להתמודדות עם התופעה. היום (שני), בגבול הרצועה, פעלו במשולב חיילי יחידת "מטמון" של זרוע היבשה, חיילי מודיעין השדה ונציגי חברה ביטחונית ישראלית לקיום ניסוי באמצעי ייחודי לאיתור עפיפונים - ואף בלונים נושאי חומר בערה.

הניסוי כלל אוהל עם אמצעי שליטה ובקרה לצד מסך גדול שהציג את הנתונים, אמצעי תצפית הכוללים מערכות איכון ולייזר של החברה הביטחונית וכן הרחפן, המכונה "שקל וחצי", שמסוגל לרחף בטווח של קילומטרים מהמפעיל תוך תנועה במהירות ובגובה רב. בהתחלה ניסו הגורמים לצוד בשטח בלוני טרור שהעלו לאוויר פעילי חמאס מהצד הפלסטיני. לאחר מכן החליטו לקשור בלון לרחפן שריחף בטווח של קילומטרים מנקודת ההפעלה הסמוכה לגבול ולאפשר לתצפיתן לאתר את הבלון, לזהות אותו ולציין את המיקום המדויק שלו באמצעות לייזר וטכנולוגיה נוספת - גם כשהוא בתנועה.

לקריאה נוספת:
צה"ל תקף חוליית מפריחי בלוני תבערה; תשע שריפות פרצו בעוטף עזה
התקווה החדשה של עוטף עזה? החמ"ל של צה"ל נגד טרור העפיפונים
התשובה של צה"ל להצתות בעוטף עזה: גיוס כבאים למילואים

טכנולוגיה אזרחית בשילוב אמצעי תצפית של מודיעין השדה לאיתור בלוני טרור. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
הרחפן פועל בטווח של קילומטרים מהמפעיל/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully