וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם הכול ילך כשורה, אגיע ברביעי": מכתב מהטיטאניק יועמד למכירה

המכתב נכתב על ידי נוסע במחלקה הראשונה בספינה המפוארת בעולם, והוא נחשב לאחד הממצאים האחרונים ששרדו את הטביעה. הכותב מתאר את חוויית השיט באונייה וכן מציין את שמותיהם של המפורסמים שנסעו עליה. המחיר ההתחלתי: 105 אלף דולר

האוניה "טיטניק" זמן קצר אחרי הפלגתה מנמל סאותהמפטון, 1911. Frank O. Braynard Collection, AP
הטיטאניק זמן קצר לאחר יציאתי לדרך/AP, Frank O. Braynard Collection

105 שנים לאחר שטבעה, מכתב שנמצא על גופו של אחד מנוסעי האונייה טיטאניק ונספה באסון מוצע במכירה פומבית שתתקיים מחר. המחיר ההתחלתי עבור הפריט ההיסטורי – 105 אלף דולרים. המכתב שאותר, נכתב בכתב ידו של אלכסנדר אוסר הולברסון שנסע במחלקה הראשונה לאמו, ובו הוא תיאר את חוויית הנסיעה באוניית הפאר.

"אם הכול יילך כשורה, נגיע לניו יורק ביום רביעי בבוקר", כתב הולברסון יום לפני שהטיטאניק התנגשה בקרחון וטבעה. הולברסון, איש מכירות, סיפר כיצד התחכך בנוסעים מפורסמים שהיו על הספינה, בהם ג'ון ג'ייקוב אסטור, איש העסקים האמריקני שנחשב לאחד מהעשירים בעולם באותה תקופה. "הוא נראה כמו כל אדם אחר למרות המיליונים שיש לו וישב על הסיפון עם כולנו".

עוד חדשות חוץ בוואלה! NEWS:
הבדלנים בקטלוניה נוהרים לכספומטים – ומושכים כסף במחאה
צבא דרום קוריאה: נוכל לנטרל במהירות את המערך הארטילרי של הצפון
ארה"ב ידעה ותמכה בטבח מאות אלפי הקומוניסטים באינדונזיה

האוניה "טיטניק" בבנייה במספנות העיר בלפסט. Library of Congress, AP
הטיטאניק בימי בנייתה/AP, Library of Congress

הולברסון, יליד מיניסוטה, נסע באונייה יחד עם אשתו מרי אליס, שאף שרדה את הטביעה באפריל 1912. מכתבו – ידוע כאחד מהממצאים האחרונים שהצליחו לשרוד את האסון, והוא עדיין מוכתם מחומרים שונים מאותם הימים. המכתב יועמד כעת למכירה פומבית על ידי משפחתו של הולברסון בבריטניה.

כ-1,500 איש מתו באסון הטיטאניק שהתרחש בנסיעת הבכורה שלה מסאות'האמפטון שבבריטניה לניו יורק. הספינה נחשבה לגדולה ביותר שנראתה בתקופתה. ארבעה ימים לאחר שיצאה לדרכה, התנגשה הספינה בקרחון בצפון האוקיינוס האטלנטי – מה שגרם לטביעתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully