וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא צריכה פרוטקציה": בעולם המשפט הופתעו ממעורבות השופטת בפרשת נוה

מכריה של אתי כרייף, השופטת החשודה במתן טובת הנאה ליו"ר לשכת עו"ד לשעבר אפי נוה, ששמה נחשף היום, מתקשים לקבל את החשדות. "הכי ישרה בעולם", אמר מקורבה. "האשמות מרחיקות לכת בצורה קיצונית", הוסיף סניגור אחר. השרה שקד ונשיאת העליון לשעבר מסרו השבוע עדות בפרשה

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

בעקבות החלטת בית המשפט העליון להתיר היום (רביעי) את פרסום שמה של שופטת בית משפט השלום בנתניה, אתי כרייף, החשודה במתן טובת הנאה ליו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, מכריה מעולם המשפט יצאו להגנתה.

עו"ד תומר נווה, מומחה למשפט פלילי המכיר אותה שנים ארוכות עוד מהימים שהייתה תובעת משטרה, כי היא "הכי ישרה בעולם". לדבריו, "היא לא מתעסקת בשטויות. חוץ מזה, יש לה יכולות משפטיות ולא זקוקה לשום 'ויטמין P'".

לקריאה נוספת:
עשרות מיליונים בשנה: לשכת עורכי הדין מסדירה את חלוקת הבוררויות
במקום אפי נוה: אבי חימי יכהן כראש לשכת עורכי הדין עד יוני
כניסה לישראל שלא כחוק: נפתח משפטם של אפי נוה ובת זוגו

פרשת אפי נוה | אתי כרייף. אתר הרשות השופטת, אתר רשמי
"הכי ישרה בעולם". כרייף (צילום: אתר הרשות השופטת)/אתר רשמי, אתר הרשות השופטת

כרייף, בת 44 חשודה כי קיימה יחסי מין עם נוה וזאת בתמורה לקידום מינויה לכס השיפוט. היא למדה משפטים במכללה האקדמית למשפטים בנתניה, וב-2008 השלימה תואר שני בתחום באוניברסיטת בר אילן. מ-2003 עד 2016 עבדה כעורכת דין במשטרת ישראל, ובתפקידה האחרון כיהנה כסגן ראש שלוחת תביעות זבולון. היא נבחרה על ידי הוועדה לבחירת שופטים ביוני 2016, ברוב של שמונה חברי וועדה מול אחד שהתנגד.

"לא הייתי מאמינה עליה בחיים שתעשה דבר כזה וגם עכשיו אני לא יכולה להאמין", אומרת קצינת משטרה ששירתה עם השופטת במשטרה. "היא לא הייתה צריכה שום סיוע. הכרנו אותה כתובעת כשרונית ותותחית".

"שופטת ראויה ביותר, והייתה ראויה ביותר גם כמועמדת", הוסיף סניגור שייצג מולה חשודים בעת שהייתה תובעת. "היא הייתה מאד יעילה. מאד ממוקדת. ידעה להפריד בין עיקר לטפל, ובעיקר עשתה עלי רושם של ישרה מאד. אני לא יודע מה עשתה ומה לא עשתה, אבל מה שמייחסים לה מרחיק לכת בצורה קיצונית".

עוד באותו נושא

הותר לפרסום: אתי כרייף היא השופטת החשודה בפרשת אפי נוה

לכתבה המלאה
בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
נוה בהארכת מעצרו (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

אבל, יש גם שסבורים אחרת. "הרמתי גבה כשמונתה", מודה סניגור אחר. "לא רק אני ולא רק לגביה. לא אחת אנחנו תמהים לגבי מי שאנחנו רואים שזוכה לקידום, היא הייתה בסדר אבל רגילה לחלוטין".

עו"ד אופיר סטרשנוב, ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, פרקליטה של השופטת, מסר בתגובה כי "כבוד השופטת כרייף נקלעה, שלא באשמתה, לקרב ענקים בין גורמים שונים במערכת המשפט והקשר בינה לבין אפי נוה היה קשר חברי בלבד ואינו קשור למינויה כשופטת. מדובר בשופטת מצטיינת מקצועית, חרוצה, יסודית וישרה, הזוכה לשבחים רבים על עבודתה המקצועית בעת כהונתה כשופטת ולפני כן בעבודתה רבת השנים במשטרת ישראל. לא בכדי שמונה חברי הועדה למינוי שופטים ובהם נשיאת בית המשפט העליון בחרו בה לכהונה. השופטת כרייף משוכנעת כי חקירת המשטרה תוכיח כי לא נפל כל רבב בהתנהלותה".

בתוך כך, שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור מסרו השבוע עדות בפרשה. השתיים מסרו את העדות במשרדי להב 433, לאחר שזומנו על ידי חוקרי יאח"ה ונדרשו לספר על הליך מינוי השופטים במהלך כהונתן.

איילת שקד ביום הדמוקרטיה במרכז הבינתחומי הרצליה, 12 במרץ 2019. ראובן קסטרו
מסרה עדות בלהב 433. שקד (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו
עו"ד תומר נווה. באדיבות המצולמים
"היא לא מתעסקת בשטויות". עו"ד תומר נווה/באדיבות המצולמים

בדיון הארכת מעצרו של נוה, ציין סנגורו, עו"ד בעז בן צור, כי נוה כלל לא היה חבר וועדה בעת שכרייף נבחרה. נציג המשטרה בדיון, רפ"ק עודד אררה, ציין כי על פי הראיות שבידי המשטרה לנווה הייתה השפעה על חברי הוועדה, ובלשונו - "רוחו נחה על הוועדה".

החשודה השנייה היא אשתו של שופט ועורכת דין ותיקה בתחום הפלילי, פעילה מאוד בלשכת עורכי הדין ונחשבת מקורבת לאפי נווה. על פי החשד, היא ניצלה את קרבתה ליו"ר הלשכה כדי שיפעל לקדם את בעלה לשיפוט בבית משפט מחוזי - אולם הדבר לא יצא לבסוף לפועל.

עו"ד עדי כרמלי, סנגורה של עורכת הדין ששמה לא הותר לפרסום, מסר כי "ככל המדובר במרשתי, מדובר בהחלטה שקולה וראויה שכל אזרח במדינה ראוי שיברך עליה", אמר. "זכויות חשודים חשוב שישמרו וחזקת החפות חיה ובועטת. אני משוכנע כי לא דבק רבב בהתנהלות מרשתי וחקירת המשטרה תוכיח זאת". עוד הוסיף כי "טוב עשה בית המשפט כשקבע שנקודת האיזון יכול ותשתנה באם יוגש כתב אישום - דבר שלהערכתנו לא יקרה".

(עדכון ראשון: 19:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully