וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מיליונים בשנה: לשכת עורכי הדין מסדירה את חלוקת הבוררויות

28.2.2019 / 15:49

אחרי שבשנים האחרונות עלו טענות על חלוקת בורריות למקורבים על ידי צמרת לשכת עורכי הדין, החליט הוועד המרכזי של הלשכה להקים ועדה שתסדיר את התחום. היו"ר הזמני חימי: "צעד ראשון להגברת השקיפות"

עריכה: ניב מעוז

לשכת עורכי הדין מתחילה להסדיר את נושא הבוררויות, לאחר שבשנים האחרונות עלו טענות על חלוקת בוררויות לעורכי דין המקורבים ליו"ר הקודם, אפי נוה. שווי הבוררויות שמחלקת הלשכה מדי שנה מגיע לעשרות מיליוני שקלים, ושכר הטרחה בבוררויות הגדולות יכול להגיע למאות אלפי שקלים לתיק.

בסכסוכים אזרחיים, הצדדים יכולים להסכים ביניהם על בורר שימונה ויכריע במקרה של מחלוקת. לעתים מסוכם רק הגוף שיחליט על זהות הבורר. מדוחות שהלשכה נהגה לפרסם בעבר עולה כי בעשרות סכסוכים בשנה הוסמך הוועד המרכזי בלשכה לבחור בורר, ובעשרות סכסוכים נוספים סמכו הצדדים על יו"ר הלשכה שימנה בורר הוגן.

לאחר שעלו טענות על מינוי הבוררים, הוקם בשנת 2009 בלשכה המוסד לבוררות, שגיבש נהלים לחלוקת בוררויות לעורכי הדין השונים על פי התמחותם ופיקח על ההליך. ב-2015, מעט לאחר בחירתו של נוה ליו"ר הלשכה, פוזר המוסד.

עוד בוואלה! NEWS:
טרגדיה בשרון: בן שלוש נשמט מידה של אמו - ונדרס למוות
האו"ם: ייתכן שישראל ביצעה פשעי מלחמה נגד המפגינים ברצועת עזה
עדיף בלי עסקה מאשר עסקה גרועה: כשטראמפ אימץ את מדיניות אובמה מול קים

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
עלו טענות על חלוקת בורריות למקורביו. נוה/ראובן קסטרו

ביוני 2017 חשפה העיתונאית שרון שפורר מאתר "המקום הכי חם בגיהנום" פרוטוקולים של הלשכה, מהם עולה כי הוועד המרכזי העביר לא פעם בוררויות לעורכי דין שנחשבו מקורבים לנוה. משום שהלשכה הפסיקה לפרסם דוחות שנתיים בנושא, לא ברור כיצד חילק נוה עצמו את הבוררויות שהועברו לו. בלשכה טענו כי מדובר ב"השמצות והכפשות" ואיימו בתביעה דיבה נגד שפורר (בנוסף לתביעה אחרת, שהלשכה ונוה עדיין מנהלים נגדה בגין כתבות אחרות), אולם לבסוף לא פנו לבית המשפט.

עוד באותו נושא

במקום אפי נוה: אבי חימי יכהן כראש לשכת עורכי הדין עד יוני

לכתבה המלאה

שינוי כיוון

כעת נראה כי בלשכה מתחילים לשנות כיוון. על פי הודעת הלשכה, ביום שלישי בערב אישר הוועד המרכזי את הצעתו של היו"ר הטרי, עו"ד אבי חימי, והחליט להקים ועדה למינוי בוררים. הוועדה תורכב משופט בדימוס, עורך דין מהמגזר הפרטי ועורך דין מהמגזר הציבורי, ותוסמך לקבוע נוהל שקוף למינוי בוררים בתיקים.

אבי חימי היו"ר הנבחר של לשכת עורכי הדין עם ראש המועצה הארצית, עו"ד חוה מרצקי,. דוברות לשכת עורכי הדין,
חימי/דוברות לשכת עורכי הדין

"הוועדה תאשר מאגר בוררים לפי תחומי עיסוק ותיתן המלצותיה לוועד המרכזי ולראש הלשכה על מינוי עו"ד כבורר בכל תיק ספציפי בהתאם לכישוריו והתאמתו. בסיום תהליך המינוי תפורסם רשימת עורכי הדין שמונו כבוררים באתר הלשכה", נמסר מטעם הלשכה. היו"ר חימי עצמו מסר כי "החלטה זו הינה צעד ראשון ומשמעותי למען הגברת השקיפות בפעילות הלשכה. הקמת הוועדה תוביל לכך שכל עורך דין יקבל זכות שווה והוגנת לשמש כבורר על פי כישוריו".

חימי נבחר בשבוע שעבר לעמוד בראש הלשכה כממלא מקומו של נוה - שהתפטר בעקבות כתב האישום נגדו בפרשת ההברחה בנתב"ג, והחשדות למינוי וקידום שופטים תמורת שוחד מיני. היו"ר החדש צפוי לכהן עד אמצע יוני - ואז יתמודד בבחירות הכלליות למוסדות הלשכה. מלבד חימי הודיעו כי יתמודדו על התפקיד גם עורכי הדין ציון אמיר, אילן בומבך, אורי קינן ואביחי ורדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully