וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: ייתכן שישראל ביצעה פשעי מלחמה נגד המפגינים ברצועת עזה

דוח שחיברה ועדה מיוחדת קבע כי צה"ל השתמש בכוח לא סביר נגד המשתתפים בצעדות השיבה, שבהן נהרגו 189 פלסטינים: "הם לא הציבו איום ממשי". מידע חשאי על האחראים הועבר לנציבת זכויות האדם. בישראל גינו: "דוח עוין ומוטה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חוקרים של האו"ם אמרו היום (חמישי) כי ייתכן שישראל ביצעה פשעי מלחמה בעת ההפגנות השבועיות בגבול רצועת עזה, שבהן נהרגו 189 פלסטינים ונפצעו יותר מ-6,100 איש נוספים.

לפי הדוח, שהועבר לידי הנציבות העליונה לזכויות אדם, "המפגינים הפלסטינים לא הציבו איום ממשי על הכוחות הישראליים כשהם נורו ולא השתתפו ישירות בפעולות עוינות". לפי הדוח, לוועדת החקירה יש מידע חשאי על האחראים למעשי ההרג, כולל צלפים וקצינים, שהועבר לידי הנציבה מישל באצ'לט. היא אמורה לחלוק אותו עם בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפרסום דוח מועצת האו"ם ואמר כי "ישראל דוחה על הסף את דוח המועצה לזכויות אדם של האו"ם. המועצה קובעת שיאים חדשים של צביעות ושקרים, מתוך שנאה אובססיבית לישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. חמאס הוא שיורה טילים על אזרחי ישראל, משליך מטעני נפץ ומבצע פעילות חבלנית במהלך ההפגנות האלימות על הגדר. ישראל לא תאפשר לחמאס לפגוע בריבונות הישראלית ובאזרחיה ותשמור על הזכות להגנה עצמית. חיילי צה"ל ימשיכו להגן בנחישות על אזרחי ישראל מפני התקפות החמאס וארגוני טרור שממומנים ע"י איראן המכריזה על כוונתה להשמיד את ישראל".

לקריאה נוספת על המתיחות בדרום
ברקע איום הרקטות: הנחיות המיגון החדשות לתושבי עוטף עזה נחשפות

הפרות סדר ברצועת עזה 22.02. רויטרס, אתר רשמי
יותר מ-6,000 פלסטינים נפצעו. הפגנות בעזה, שישי/אתר רשמי, רויטרס

ממלא מקום שר החוץ ישראל כץ דחה על הסף את ממצאי הדוח וגינה אותו בחריפות. "תאטרון האבסורד של המועצה לזכויות אדם הפיק עוד דוח עוין, שקרי ומוטה נגד מדינת ישראל", אמר. "מדובר בדוח שמתבסס על מידע מסולף שבו כלל לא נבדקו העובדות ושכל מטרתו היא להכפיש את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ולפגוע בזכותה להגנה עצמית מפני טרור של ארגון רצחני.

לדבריו, "ישראל דוחה את הדוח על הסף. אף גורם לא יוכל לשלול מישראל את הזכות להגנה עצמית ואת החובה להגן על תושביה וגבולותיה מפני מתקפות אלימות. מי שדוחף את תושבי עזה לגדרות, כולל נשים וילדים, הוא ארגון החמאס, שמטרתו המוצהרת היא השמדת מדינת ישראל והוא הנושא באחריות".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, הגיב לפרסום הדוח ואמר כי "מדינות העולם צריכות היום לשקול את חברותן במועצת זכויות אדם שמצדדת בארגון טרור רצחני. זוהי מועצה עיוורת משנאה לישראל ולצה"ל, שמנצלת את משאביה וזמנה לניגוח פוליטי והפצת שקרים. הדו"ח מתעלם מהאמת היחידה שחיילי צה"ל פעלו במוסריות להגן על אזרחי ישראל בזמן שחמאס שלח ילדים לגדר והשתמש בהם כמגנים אנושיים".

ההפגנות השבועיות בגדר החלו בשנה שעברה בדרישה להסרת המצור מעל רצועת עזה ולזכות השיבה. לטענת ישראל, היא מפעילה כוח סביר כדי למנוע חדירה של מחבלים לשטח המדינה ופיגועים. הלילה תקף חיל האוויר כמה מטרות בעזה, בעקבות פגיעה של בלון נפץ בבית במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים.

(עדכון ראשון: 11:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully