וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע איום הרקטות: הנחיות המיגון החדשות לתושבי עוטף עזה נחשפות

27.2.2019 / 11:07

לוואלה! NEWS נודע כי פיקוד העורף הנחה את תושבי עוטף עזה לבנות חדרי מיגון עם קירות עבים יותר, בדומה למוסדות החינוך באזור בעובי של 40 ס"מ. ההנחיות מגיעות ברקע מאמץ מתמשך של ארגוני הטרור בעזה לשפר את הרקטות ופצצות המרגמה שברשותם והתגברות האיומים באזור

מערכת וואלה!

פיקוד העורף קיים הערכת מצב בנוגע לאיום הרקטות ופצצות המרגמה בגבול רצועת עזה - כך נודע לוואלה! NEWS. על רקע התפתחות האיום, החליט פיקוד העורף להנחות כי בתים חדשים שנבנים כעת ביישובי עוטף עזה יידרשו לממ"ד עם קירות בעובי של 40 ס"מ, במקום 25 ס"מ כפי שהיה נהוג עד כה.

הנחיה זו משפרת באופן מהותי את כושר המיגון של הממ"ד ומשווה אותו לסטנדרט של מוסדות החינוך, שכבר לפני יותר מעשור מוגנו מפני רקטות וטילים ובאמצעות קירות בעובי של 40 ס"מ. גורמי ביטחון הדגישו כי ההנחיות החדשות לא פוסלות את תקן חדר המיגון הקודם.

לקריאה נוספת בנושא
הפלסטינים: נער נורה למוות בעימותים עם צה"ל בגבול עזה
בתגובה לבלונים חשודים: צה"ל תקף עמדת חמאס בדרום הרצועה
מכתב חריף לנתניהו: "המחלוקת על הטיפול בעורף פוגעת במוכנות"

שיגור רקטות מרצועת עזה, 8 באוגוסט 2018. רויטרס
איום מתפתח. שיגור רקטות מרצועת עזה/רויטרס

ארגוני הטרור ברצועת עזה ממשיכים במאמץ לשפר את מאגרי הרקטות ופצצות המרגמה שברשותם באמצעות הברחות דרך הים ומנהרות מתחת לציר פילדלפי שבגבול מצרים, אך גם על ידי פיתוחים טכנולוגיים ותעשייה צבאית מקומית אותה מובילים מהנדסי חמאס. במסגרת מאמץ זה, ארגוני הטרור עורכי ניסויים להגדלת הטווח והדיוק, וכן בוחנים שינויים בראש הנפץ הקרבי.

לפי הערכות במערכת הביטחון, בשלב זה בעזה טרם הצליחו להרחיב את טווח הרקטות מעבר לגוש דן. זאת אף על פי שביום ראשון האחרון טען הג'יהאד האסלאמי כי הצליחו לפתח טיל שיכול להגיע מרצועת עזה לתל אביב ולנתניה. לטענתם, ייתכן שהטיל אף יכול להגיע "רחוק מכך, רק אללה יודע כמה".

עוד באותו נושא

הג'יהאד האסלאמי מאיים: "פיתחנו טיל שיגיע מעזה לת"א ולנתניה"

לכתבה המלאה
משפחות בממ"ד אשקלון מרץ 2012 - משפחת ברקוביץ'. דייב בוימוביץ'
הנחיות הבנייה הוחמרו. ילדים בממ"ד/דייב בוימוביץ'

בתוך כך, גורם צבאי התייחס גם למצב הביטחוני בגבול הצפון ואמר כי "בצפון המיגון הקדמי הוקל מ-60 ס"מ ל-40 ס"מ, כאשר התווספו יישובים קדמיים שבהם נדרש מיגון נוסף, אולם מדובר על בתים חדשים בלבד".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "לפני מספר חודשים עודכנו תקנות ההתגוננות האזרחית ונקבע מפרט חדש למיגון ביישובים קדמיים לפיו מיגון קדמי יהיה בעובי 40 ס"מ. בנוסף, הצורך במיגון קדמי הוחל על יישובי עוטף עזה. העדכון נעשה בהתאם להערכת מצב ונכנס לתוקף בפברואר 2019".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully