וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמו העיצומים ברכבת ישראל: ההסתדרות תפנה להכרעת בית הדין

12.3.2019 / 18:14

ההסתדרות הודיעה על הפסקת הצעדים הארגוניים, שננקטו במסגרת הסכסוך הנמשך בשבועות האחרונים, כדי לפנות לבית הדין שיכריע בסוגיות שנמצאות במחלוקת. "קוראים להנהלת הרכבת לכבד את עובדיה", נמסר. תנועת הרכבות תחודש במלואה

עריכה: ניר חן

אחרי החרפת העיצומים ברכבת ישראל בימים האחרונים לאחר שבועות של סכסוך, ההסתדרות הודיעה הערב (שלישי) כי הוחלט להפסיק את הצעדים הארגוניים "מתוך התחשבות בציבור נוסעי הרכבת ומתוך אחריות לגורל החברה". בעקבות ההחלטה, שהתקבלה בתום ישיבת נציגי ההסתדרות, תנועת הרכבות בארץ תחודש במלואה.

עוד נמסר כי ההסתדרות תפנה ביממה הקרובה לבית הדין שיכריע בסוגיות שבמחלוקת, תוך דגש על נושא הבטיחות בסידור העבודה של הנהגים. "ההסתדרות קוראת להנהלת הרכבת לכבד את עובדיה ולהפנים כי ההון האנושי הוא הנכס החשוב ביותר של החברה", נמסר.

עוד בוואלה! NEWS:
"תרם שנים לביטחון המדינה": שמעון נהרג בהתרסקות המטוס באתיופיה
אחד העצורים בפרשת הטלגראס: א"ח, ששמו נקשר בתיק תאיר ראדה
ראיית הזהב נחשפת: סרטון התעללות לוחמי נצח יהודה בעצירים הפלסטינים

שיא של כל הזמנים במספר הנסיעות ברכבת ישראל נשבר במהלך חג החנוכה. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
התנועה תחודש במלואה. רכבת ישראל/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

הנהלת רכבת ישראל הודיעה כי היא מברכת על ההחלטה ו"רואה בחומרה רבה את הפסקת תנועת הרכבות בארץ, תוך שימוש ברשת החירום הרכבתית ו'חטיפת' עשרות אלפי נוסעים בעת נסיעתם. הנהלת הרכבת לא תעבור על כך לסדר היום, והגישה תלונה במשטרה כנגד נציגי הוועד. מדובר בשימוש לרעה במשרה, הפרת אמונים והפרעה לעובד ציבור".

עוד אמרו בהנהלה כי הפסקת השביתה היא "התחלה נאותה ליישוב עוד מספר רב של צעדים ארגוניים, שבפועל מסרסים את הרכבת ופוגעים בה אנושות. תפעולית ותקציבית".

עוד באותו נושא

מחריפים את המחאה: תנועת הרכבות בכל הארץ הופסקה למשך כמה דקות

לכתבה המלאה

הרכבות נעצרו בכל הארץ

העובדים החליטו מוקדם יותר היום על עצירת כל הרכבות, מאות במספר, בכל רחבי הארץ למספר דקות. בהקלטה שהשמיע ועד העובדים בכלל הארץ הנחה את הנהגים לעצור לחמש דקות. ההנחיה ניתנה ב"נוהל 1", תדר השמור לאירועי חירום. "החל מרגע זה כל הרכבות בארץ - עוצרות לחמש דקות. כל הנהגים, אני חוזר, לעצור את כל הרכבות בארץ לחמש דקות עצירה מיידית. לחדש נסיעה רק בעוד חמש דקות", קרא ועד העובדים.

אחרי השבתת הרכבות, הנהלת החברה האשימה את העובדים בשימוש בנוסעים כבני ערובה וטענו כי מדובר ב"הוראה פראית של ועד העובדים" ש"רק ועד חסר אחריות וחסר שיקול דעת יכול להורות". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למשבר ואמר כי "ניסנקורן, שר האוצר של לפיד וגנץ, ישבית את המדינה. הוא יחזיר אותנו אחורה לכלכלת הסתדרות שתפגע באזרחים. אסור לתת לזה לקרות".

תחנת רכבת אחיהוד, 21 במרץ 2017. ערן גילווארג
סכסוך שנמשך שבועות רבים. תחנת הרכבת/ערן גילווארג

המשבר בין הצדדים נמשך שבועות רבים, אחרי ששני הצדדים החליפו האשמות הדדיות על חוסר הרצון להגיע להסדר ולפשרה ולא הצליחו למצוא הסדר. בוועד טוענים מצדם כי ההשבתה מתוכננת בעקבות צעדי ההנהלה המנסה בכוח להוציא סידור עבודה "מסוכן בטיחותית", כלשונם. עוד הם מסרו כי הסידור "מסכן את הנהגים ואת ציבור הנוסעים".

לפני כשבועיים אישר בית הדין האזורי לעבודה את סידור העבודה החדש, שלפיו יוקצו 12 נהגים לטובת הדרכה, כפי שרצתה הנהלת הרכבת. בהמשך ועד העובדים טען כי הציגה ההנהלה שינויים קלים בסידור, שלא נותנים מענה לבעיית הבטיחות שנוצרה וליתירות הנהגים, ובשל כך פרץ סכסוך נוסף בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully