וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריפים את המחאה: תנועת הרכבות בכל הארץ הופסקה למשך כמה דקות

סכסוך העבודה בין הנהלת הרכבת לעובדים נמשך כאשר המו"מ בין הצדדים הסתיים ללא תוצאות. "ההנהלה ממשיכה להתעקש על פגיעה בטיחותית בנוסעים ובנהגים", מסרו העובדים. רכבת ישראל: "ההסתדרות והוועד מסרבים להגיע להסדר"

עריכה: ניר חן

סכסוך העבודה בין הנהלת רכבת ישראל לעובדים נמשך גם היום (שלישי) כאשר המשא ומתן בין הצדדים בתיווך הסתדרות ועד העובדים הסתיים ללא תוצאות. בתגובה החליטו העובדים על עצירת כל הרכבות, מאות במספר, בכל רחבי הארץ למספר דקות.

בהקלטה שהשמיע ועד העובדים בכלל הארץ הנחה את הנהגים לעצור לחמש דקות. ההנחיה ניתנה ב"נוהל 1", תדר השמור לאירועי חירום. "החל מרגע זה כל הרכבות בארץ - עוצרות לחמש דקות. כל הנהגים, אני חוזר, לעצור את כל הרכבות בארץ לחמש דקות עצירה מיידית. לחדש נסיעה רק בעוד חמש דקות". קרא ועד העובדים.

"לצערנו הנהלת החברה לא ממלאת אחר הוראות בית הדין וממשיכה להתעקש על פגיעה בטיחותית בנוסעים ובנהגים. נציגות העובדים תמשיך לעשות את כל המאמצים בכדי להביא לפתרון המשבר", נמסר מהוועד. עוד הדגישו שם כי העובדים דורשים לאפשר הפסקה סבירה לנהגים במהלך משמרת של 9 שעות ולא תוספת לשכר.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת העיצומים ביום ראשון: עובדי הרכבת פתחו בסכסוך עבודה חדש
עובדי הרכבת מאיימים בעיצומים: "ממליצים לא לנסוע ביום ראשון"
חשש לשיבושים ברכבת ישראל: שמונה נהגי קטר הודיעו על "מחלה"

עובדי רכבת ישראל במהלך הגשם בתל אביב 21 בנובמבר 2017. רכבת ישראל,
תנועת הרכבות הופסקה לזמן ממושך. רכבת ישראל/רכבת ישראל

בהנהלת החברה האשימו את העובדים בשימוש בנוסעים כבני ערובה. "בעקבות עצירת כלל הרכבות בארץ, תוך הוראה פראית של ועד העובדים, הפוגעת במאות אלפי נוסעים, צפויים שיבושים ועיכובים בתנועת הקווים שאינם מושבתים, לאורך כל היום. מדובר בהוראה המשתמשת בנוסעים כבני ערובה, שרק ועד חסר אחריות וחסר שיקול דעת יכול להורות. לצד, סכנה בטיחותית משמעותית למאות הרכבות שברשת, בשל עצירת פתע של כולן. בשל הנחיה זו יחולו שיבושים לאורך שעות, עד התייצבות הרשת הארצית"

עוד נמסר מההנהלה כי "לצערנו ההסתדרות והוועד מתעקשים, לא מתגמשים ומסרבים להגיע להסדר. הנהלת רכבת ישראל תמהה על ההתעקשות של הוועד שלא לממש את החלטת בית הדין בדבר סידור הנהגים, ועל חוסר האחריות מול עשרות אלפי הנוסעים הנפגעים מידי יום. הנהלת רכבת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי לקדם את המשא ומתן למען ציבור הנוסעים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום למשבר הרכבת והאשים את יו"ר ההסתדרות לשעבר, אבי ניסנקורן, המתמודד כעת ברשימת כחול לבן כי ישבית את המדינה אם יתמנה לשר האוצר. נתניהו קרא להפסיק במידי את השביתה שפוגעת באזרחים. "ניסנקורן, שר האוצר של לפיד וגנץ, ישבית את המדינה. הוא יחזיר אותנו אחורה לכלכלת הסתדרות שתפגע באזרחים. אסור לתת לזה לקרות. חייבים להמשיך קדימה עם ממשלת ימין של הליכוד - כלכלה חופשית שפותחת את השוק לתחרות ומורידה מחירים לטובת האזרחים‬".

עוד באותו נושא

במחאה על תוספת שעות נהיגה: שיבושים בתנועת הרכבות

לכתבה המלאה
שיא של כל הזמנים במספר הנסיעות ברכבת ישראל נשבר במהלך חג החנוכה. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
"הוראה המשתמשת בנוסעים כבני ערובה". רכבת ישראל/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

מועמד כחול לבן, אבי ניסנקורן, תקף את ראש הממשלה על דבריו בעניין השביתה של עובדי הרכבת ואמר: "נתניהו לחוץ מהחקירות ומחפש אשמים במחדלים שהוא מוביל ובכישלון המחפיר שלו ושל שר התחבורה בטיפול בתחבורה הציבורית בישראל. הוא יכול להאשים את כולם גם באי רכישת קרונות שהביאו לעומסי הענק ברכבת ובכך שעשור אחרי תחילת עבודות קו הרכבת לירושלים עדיין עוצר באמצע בנתב"ג - אבל שקרים לא יעזרו לו".

ניסנקורן הוסיף, "כל כהונתי כיו"ר הסתדרות לא אפשרתי פגיעה בנוסעים, מנעתי השבתה ברכבת שתשפיע על הנוסעים והכרעתי בצורה ברורה ונחושה לטובת אזרחי ישראל. עמדה זו גם הבעתי בפני ממלא מקום יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, ארנון בר דוד, אך אני מודע לכך שהתערבות שלי תיתפס כהתערבות פוליטית. את המציאות אי אפשר להמציא - מחר בדוח מבקר המדינה נקרא כולנו על ההפקרות במערך התחבורה הציבורית ונדע את מה שכבר ברור לכל אחד - לנתניהו אכפת רק מנתניהו".

שיא של כל הזמנים במספר הנסיעות ברכבת ישראל נשבר במהלך חג החנוכה. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
"אלפי נוסעים נפגעים מדי יום". רכבת ישראל/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

עיריית ראשון לציון החלה מהיום להציב שאטל לטובת נוסעי רכבת ראשונים. זאת בעקבות שביתת נהגי הרכבת שגרמה להשבתת הפעילות בקו ראשונים. תושבים רבים פנו לראש העירייה, רז קינסטליך וביקשו סיוע. ראש העירייה הורה להקצות החל מהבוקר שאטל שייצא מתחנת ראשונים ויגיע לתחנת באר יעקב בבוקר ובשעות אחר הצהרים יוצב שאטל שיחזיר את הנוסעים מתחנת באר יעקב לתחנת ראשונים.

רז קינסטליך, ראש העירייה: "תושבים רבים פנו אליי בעקבות השביתה וכמובן שהחלטתי לסייע על מנת להקל על הנוסעים. כל זמן שהשבתת הפעילות בתחנת ראשונים תימשך אנו נקצה שאטלים לטובת תושבי העיר.

המשבר בין הצדדים נמשך שבועות רבים ללא פתרון נראה באופק. בתחילת השבוע ועד עובדי הרכבת השבית בשעות הצהריים את תנועת הרכבות בקו כרמיאל-חיפה ובקו ראשונים-לוד בהמשך לסכסוך עם ההנהלה. שני הצדדים החליפו האשמות הדדיות על חוסר הרצון להגיע להסדר ולפשרה ולא הצליחו למצוא הסדר.

סידור העבודה החדש - הוביל לסכסוך נוסף

מהרכבת נמסרה תגובה חריפה בתחילת השבוע המאשימה את יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי במשבר. "הנהלת הרכבת מתנצלת בפני הנוסעים ומצרה על כך שבעוד שמ"מ יו"ר ההסתדרות והממונה על התחבורה בהסתדרות יושבים למו"מ עם הנהלת הרכבת, פורץ ועד העובדים בשביתה פראית וחסרת אחריות תוך פגיעה בנוסעים ללא כל צורך. אנו מבקשים להביא לידיעת הציבור כי בעוד שהנהלת הרכבת וראשי ההסתדרות הגיעו לפתרון פשרה - דחתה אותו יו"ר ועד הרכבת, גילה אדרעי. אנו מצרים על כך שוועד עובדי הרכבת פוגע בנוסעים ובשרות באופן חמור ואף קורא לנוסעים שלא לנסוע ברכבות מנימוקי בטיחות לכאורה".

בוועד טוענים מצדם כי ההשבתה מתוכננת בעקבות צעדי ההנהלה המנסה בכוח להוציא סידור עבודה "מסוכן בטיחותית", כלשונם. עוד הם מסרו כי הסידור "מסכן את הנהגים ואת ציבור הנוסעים".

לפני כשבועיים אישר בית הדין האזורי לעבודה את סידור העבודה החדש, שלפיו יוקצו 12 נהגים לטובת הדרכה, כפי שרצתה הנהלת הרכבת. בית הדין נדרש לעניין לאחר שהעובדים וההנהלה לא הצליחו להגיע להסכמות מחוץ לכתלי בית המשפט. אף שהוועד הודיע על ניצחון לעובדי הרכבת וההסתדרות, הודיעו שמונה נהגים כי הם חולים.

הסידור החדש היה אמור לצאת לפועל עוד באותו היום אלא שלטענת ועד העובדים הציגה ההנהלה שינויים קלים שלא נותנים מענה לבעיית הבטיחות שנוצרה וליתירות הנהגים בשל כך פרץ סכסוך נוסף בין הצדדים.

(עדכון ראשון: 11:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully