וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לשיבושים ברכבת ישראל: שמונה נהגי קטר הודיעו על "מחלה"

3.3.2019 / 22:49

בית הדין אישר את סידור העבודה החדש ברכבת לאחר שההנהלה והעובדים לא הצליחו להגיע להסכמות מחוץ לכתלי בית המשפט. שמונה נהגים הודיעו כי לקו במחלה ולא יתייצבו לעבודה. "נעשה כל מאמץ שלא יבוטלו רכבות", אמרו בהנהלה. השביתה שתוכננה ליום שלישי בוטלה

צילום: ליאור רזל, עריכה: איתי עמרם

קיים חשש לשיבושים בתנועת הרכבות לאחר ששמונה נהגים הודיעו הערב (ראשון) כי הם חולים. הודעתם מגיעה אחרי שבית הדין האזורי לעבודה אישר את סידור העבודה החדש ברכבת, שלפיו יוקצו 12 נהגים לטובת הדרכה, ולא 22 כפי שחפצה הנהלת הרכבת.

בית הדין נדרש לעניין לאחר שהעובדים וההנהלה לא הצליחו להגיע להסכמות מחוץ לכתלי בית המשפט. מיד לאחר שניתנה ההחלטה בבית הדין הכריז ועד העובדים על ניצחון לעובדי הרכבת וההסתדרות, והכריזו כי לאור העובדה שהסידור החדש יאפשר עבודה תוך שמירה על בטיחות הנוסעים והנהגים, נהגי הקטר יעבדו לפיו בהתאם להחלטת בית הדין.

אלא שבשעות הערב החלו נהגים להודיע כי לא יוכלו להתייצב מחר לעבודה, בשל אותה מחלה מסתורית שפקדה אותם, ממש כמו בשבוע שעבר. עד כה הודיעו שמונה נהגים כי חלו, אבל מספר החולים ממשיך לעלות. "לעת עתה מצליחה ההנהלה לשמור על לו"ז רכבות סדיר ותעשה כל מאמץ שלא יבוטלו רכבות", מסרה ההנהלה. "נודיע במידה ונאלץ לשנות את הלוז בשל התחלויות אלה".

עוד בוואלה! NEWS:
עד 5 דקות איחור - עמידה בזמנים: המדד החדש של הרכבת לנוסעים
תיעוד: חייל סירב להציג תעודה בכניסה לרכבת - הותקף ועוכב במשטרה
בלי מסילות, קרונות או תשתיות: גם ברכבת יודעים - התקלות "ימשכו שנים"

שיא של כל הזמנים במספר הנסיעות ברכבת ישראל נשבר במהלך חג החנוכה. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
חשש לשיבושים. רכבת/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

מוועד העובדים מסרו כי "כל הדיווחים על התחלות לכאורה של נהגים ברכבת הם דיווחים שאינם נכונים ואף שיקריים. כפי שהודיע וועד העובדים, ולאחר שבית הדין קיבל כמעט את כל טענותינו הרי שהעיצומים שתוכננו ליום ג' בוטלו. כל הנהגים עובדים לפי סידור העבודה".

עם זאת, ועד העובדים הבהיר כי "העיצומים אשר החלו היום באתרי הרכבת השונים ימשכו. מדובר בעיצומים שננקטים בעקבות חמישה סכסוכי עבודה הקיימים ברכבת ואינם קשורים למשבר שהיה סביב סידורי העבודה של הנהגים", אבל הבטיח: "העיצומים שימשכו לא יפגעו בתנועת רכבות הנוסעים".

הדיון בבית הדין האזורי לעבודה התקיים לאחר שוועד עובדי הרכבת קרא לאסור על סידור העבודה החדש, שלדבריו "מהווה סכנה בטיחותית לנוסעים ולנהגים, משבית בפועל עשרות נהגים ופוגע פגיעה קשה בתנאי העסקתם ובשכרם". אולם, בית הדין לעבודה דחה את בקשת הוועד למתן צו מניעה להפעלת סידור העבודה החדש.

עוד באותו נושא

אחרי שיבושים בתנועה ועשרות עובדים "חולים": נפתר המשבר ברכבת

לכתבה המלאה
רכבת ישראל קו ירושלים תל אביב 25/10/2018. ראובן קסטרו
רכבת ישראל/ראובן קסטרו

בהחלטה קבעה השופטת אסנת רובוביץ כי "מחומר הראיות שהוצג בפנינו עולה כי שינוי סידור העבודה בא לעולם כדי לתת מענה להתייעלות של המשיבה ורצונה לפתוח קווים חדשים". אחרי החלטת בית המשפט קראה ההנהלה לוועד העובדים ולהסתדרות "לגלות אחריות לעתידה של הרכבת ולשלב ידיים עם ההנהלה לטובת ציבור הנוסעים אזרחי ישראל".

לפני שבועיים חלו שיבושים בתנועת הרכבת לאחר ש-36 נהגי קטר הודיעו כי חלו ולא התייצבו לעבודתם. בהנהלת הרכבת טענו כי הסיבה לעיצומים היא החלטת החברה להוסיף פחות מחצי שעות נהיגה ביממה. אולם, בוועד העובדים התעקשו כי "לא מדובר על צעד ארגוני". אחרי כמה שעות של שיבושים, הודיעה ההסתדרות על סיום המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully