וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 5 דקות איחור - עמידה בזמנים: המדד החדש של הרכבת לנוסעים

1.3.2019 / 12:14

לאתר האינטרנט של הרכבת יעלה בקרוב מדד ובו מידע עדכני על אחוזי דיוק הרכבות באותו היום ונתוני האיחורים והביטולים. לפי המדד, עמידה בלוחות הזמנים פירושה הגעה לתחנת היעד בטווח של חמש דקות איחור לכל היותר. רכבת ישראל: "רואים חשיבות רבה בשקיפות המצב ללקוחות"

צילום: מירית ארגמן

(בווידאו: כך נראה קרון ברכבת מת"א לנהריה לאחר שנסיעה בוטלה ושתי רכבות אוחדו, נובמבר 2018)

רכבת ישראל תשיק בשבועות הקרובים מדד דיוק מורחב שיעלה לאתר האינטרנט של החברה. על פי הודעת החברה, המדד יהפוך את רכבת ישראל לאחת מחברות הרכבות השקופות ביותר בעולם.

המדד יכלול מידע על הגעת הרכבת לתחנות הביניים - ולא רק לתחנת היעד כפי שהיה עד היום - לצד מידע על אחוז הרכבות שהגיעו במהלך היום בזמן, ומידע על מספר הרכבות שאיחרו או שנסיעתן בוטלה במשך היום. מדד הדיוק מותאם לסטנדרט של האיגוד הבינלאומי לרכבות, לפיו עמידה בלוחות הזמנים היא הגעה לתחנת היעד בטווח של חמש דקות איחור לכל היותר.

שמרית נוטמן, מנהלת קבוצת הנוסעים "בארכבת", אמרה לוואלה! NEWS כי בקבוצה "מברכים את הרכבת על ההחלטה שלה להתנהל בשקיפות גדולה יותר, מתוך הקשבה לשטח - ללקוחות שלה שרוצים רכבת אמינה וטובה".

לקריאה נוספת:
אלפי אירו לחתונת נכדם אבדו ברכבת - ונמצאו בזכות תושיית העובדים
"נתקשה להיפרד ממנה": החתולה מתחנת הרכבת בפתח תקווה מחפשת בית חדש
בלי מסילות, קרונות או תשתיות: גם ברכבת יודעים - התקלות "ימשכו שנים"

רכבת ישראל קו ירושלים תל אביב 25/10/2018. ראובן קסטרו
"רכבת ישראל רואה חשיבות רבה בשקיפות המצב ללקוחות"/ראובן קסטרו

נוטמן מסרה עוד כי "לאחר שהצפנו את הנושא הזה, בדף 'בארכבת', וחקרנו מה קורה במדינות האירופאיות לשם השוואה, קיבלנו חיזוק מצד התקשורת שפרסמה את האבסורד לפיו מדד הדיוק המפורסם באתר הרכבת לא משקף ואף לא במקצת את חווית הנוסעים. מדד הדיוק הקודם לא סיפק מידע רלוונטי לנוסע באשר לאיחורים וביטולי רכבות בתחנה שלו, וגרר תחושות של כעס מצד נוסעים שנתקלים באיחורים חוזרים ונשנים, כאשר באותה העת מדד הדיוק שפרסמה הרכבת באתר שלה עמד על 98.7%. במקביל עמדנו בשיח רציף עם מנהלים בכירים ברכבת ועם דוברות הרכבת, בנוגע לתסכול שחשים הנוסעים מאופן פרסום מדד הדיוק, ואנחנו שמחים מאוד לראות שהייתה לנו ולנוסעים אוזן קשבת".

"רכבת ישראל הופכת להיות חברת הרכבת הראשונה בעולם שמציגה את הנתונים האלה באתר שלה בשקיפות כזו. אין לנו ספק שרכבת ישראל יכולה להיות הרכבת המובילה בעולם, וזהו צעד ראשון חשוב בכיוון הזה", אמרה נוטמן, אך ביקשה לציין שכרגע לא נראה שישנה התייחסות במדדים שיוצגו לגבי רכבות ששינו את מסלולן. "אנו מקווים ומצפים כי אלו ייכנסו בהמשך הדרך למדד שמוצג", היא מסרה בשם "בארכבת".

תחנת רכבת השלום, תל אביב 21 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
תחנת רכבת תל אביב השלום/ראובן קסטרו

מרכבת ישראל נמסר: "לצד ההתפתחות האדירה של הרכבת בשנים האחרונות, בקווים, תחנות, מסילות וטכנולוגיות, אנו מתמודדים בעת זו עם אתגרים משמעותיים דוגמת הצפיפות, המחסור ברכבות, אורך מסילה מצומצם וזמן מסילה שהגיע לרוויה. רכבת ישראל רואה חשיבות רבה בשקיפות המצב ללקוחות, ובקידום שיח אמיתי עם הנוסעים, שהם שותפינו המלאים לדרך. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ, ונעשה כל שניתן כדי לתת את השירות הטוב ביותר לנוסעינו, תחת האילוצים הקיימים. מדד הדיוק המעודכן, לצד פיילוט הפיצוי האוטומטי, הם צעדים ראשונים בכיוון זה, ובעתיד נקדם צעדים נוספים לרווחת נוסעינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully