וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן על המלצות המשטרה: התקשורת חוגגת בפסטיבל שקרים נגדי

8.3.2019 / 9:52

בתגובה ישירה ראשונה להמלצות המשטרה להעמידו לדין על שוחד בפרשת השחיתות בראשון לציון אמר ח"כ ביטן כי אינו יכול להתייחס לתוכן החקירה והתקשורת לטענתו מנצלת זאת. "ממלאת זמן שידור בשקרים ובדיות נגדי", תקף. "שיפנו לגורמי האכיפה כדי שאקבל אישור להתייחס לתוכן"

בווידאו: פרשת השחיתות בראשון לציון/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

חבר הכנסת דוד ביטן התייחס הבוקר (שישי) להמלצות המשטרה להעמידו לדין על עבירות שוחד בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. "כבר למעלה מ-24 שעות שהתקשורת 'חוגגת' בפסטיבל חסר מעצורים בסיפורים ופרשנויות שכאילו ונכתבו בידי סופר ספרי מתח", צייץ ח"כ ביטן (ליכוד) בחשבון הטוויטר שלו בתגובה ישירה ראשונה.

"אי היכולת שלי להגיב גורמת לתקשורת לעסוק בנושא כל היום, וממלאת זמן שידור בשקרים ובדיות ומבקשת ממני להגיב ולהופיע כשאני מנוע מלהתייחס לתוכן החקירה, תקף ביטן. "‏אני קורא לאמצעי התקשורת לפנות לגורמי האכיפה המתאימים כדי שאקבל אישור להתייחס לתוכן החקירה ולעדויות בתגובה לשקרים והפרשנויות שמשמיעים נגדי. אז אשמח להופיע ועד אז שיפסיקו עם ההשמצות והשקרים".

המשטרה הודיעה אתמול כי נמצאה תשתית ראייתית להעמדה לדין של יו"ר הקואליציה לשעבר על עבירות שוחד. עוד מצאה המשטרה תשתית ראייתית בפרשה נגד ראש עיריית ראשון לציון לשעבר דב צור, המשנה לראש עיריית תל אביב לשעבר ארנון גלעדי, ומנכ"ל חברת דניה סיבוס רונן גינזבורג. התיק יועבר לפרקליטות, שתחליט אם להגיש כתב אישום נגד המעורבים.

לקריאה נוספת בנושא:
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ח"כ דוד ביטן על עבירות שוחד
"תארגן את הכספים, ביטן יסדר": כך פעלה השיטה בפרשת השוחד
פרויקטי ענק - תמורת שוחד: מורה נבוכים לחשדות שסיבכו את ביטן

ח"כ דוד ביטן, הליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"פסטיבל שקרים נגדי". ביטן./ראובן קסטרו

הפרשה עוסקת בחשד כי בין השנים 2017-2011 קיבלו ביטן, גלעדי וצור טובות הנאה מגורמים פרטיים, ובתמורה פעלו לקידום אינטרסים של אותם גורמים, ביניהם של חברת דניה סיבוס והמנכ"ל רונן גינזבורג, רשת כלבו מזון, יזמי נדל"ן וקבלנים. נגד ביטן נמצאה תשתית ראייתית ב-12 מהפרשיות שנחקרו בתיק המדובר 1803. יחד עם שאר המעורבים הם חשודים בעבירות של שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים ועבירות מס.

ממצאי החקירה העלו חשד שביטן קיבל שוחד במזומן בסכום של מאות אלפי שקלים, וכן הבטחה לקבלת דירות, עבור פעולות הקשורות בתפקידו. בתמורה ביטן "הפעיל את סמכותו, השפעתו, עוצמתו וקשריו על גורמים שונים, והוביל לשינוי החלטות, מתן היתרים והפחתת תשלומי עירייה", כך נכתב בהודעת המשטרה. ביטן גרם על פי החשד לשינוי חוות דעת משפטית של גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובשל כך זירז תהליכים בתשלום חובות.

בהמלצת המשטרה נכתב כי "במסגרת פעילותו יזם ח"כ ביטן ישיבות בכנסת ובעיריות, פנה למקבלי החלטות, והשקיע בעשייה זו מאמצים רבים". כל זאת עשה ביטן במטרה לקדם את ענייניהם של הגורמים העסקיים שבשירותם פעל ומהם לקח טובות הנאה. הפרשה נחשפה לציבור בחודש דצמבר 2017 לאחר שהמשטרה ביצעה גל מעצרים בעיריית ראשון לציון, בקרב בכירים בענף הבנייה בישראל וכן בקרב בכירים בעולם התחתון.

עוד באותו נושא

הפרוטקציה הפכה לשוחד: "מצליף" הכנסת מהליכוד חשוד בפלילים

לכתבה המלאה

אחת הפרשות המרכזיות שנחקרו בתיק נוגעת לחברת "דניה סיבוס", חברת הבנייה הגדולה בארץ. רונן גינזבורג מנכ"ל החברה, שנחשב לאחד מבכירי ענף הבנייה בישראל, חשוד במתן שוחד לביטן. על פי החשד, "דניה סיבוס" התמודדה על רכישת קרקעות במתחם צריפין המתפנה, שנמצא בשליטת עיריית ראשון לציון.

בפרשה אחרת הנוגעת ליזמי נדל"ן, התגבשה תשתית ראייתית לכך שביטן וגלעדי סייעו ליזמים לקדם אישורים והיתרים בשלושה פרויקטים של נדל"ן בתל אביב מול גורמים בעירייה. בתמורה לקידום הפרויקטים ניתן שוחד בסך של 385,000 ש"ח, כשחלק ממנו הוסווה בחשבוניות פיקטיביות.

במשטרה חושדים כי גיזנבורג ובכירי "דניה סיבוס" שילמו שוחד לביטן כדי לקדם את ענייניהם במתחם, שאמור להיות אתר הבנייה הגדול ביותר בישראל בשנים הקרובות. בפרשה זו חשוד גינזבורג כי נתן לביטן ולאדם נוסף שוחד בסכום של 430,000 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • דוד ביטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully