וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ח"כ דוד ביטן על עבירות שוחד

7.3.2019 / 14:03

חבר הכנסת מהליכוד חשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, כחלק מפרשת השחיתות בראשון לציון, בה מעורבים גם בכירים בענף הבנייה בישראל ובעולם התחתון. המשטרה מצאה תשתית ראייתית להעמיד לדין גם את ראש עיריית ראשל"צ לשעבר דב צור, ואת מנכ"ל חברת דניה סיבוס

בווידאו: פרשת השחיתות בראשון לציון/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

המלצות המשטרה נגד ביטן - כל העדכונים:

- המלצה להעמיד לדין את ח"כ ביטן על שוחד ומרמה
- המלצה להעמיד לדין גם את דב צור, ארנון גלעדי ורונן גינזבורג
- ביטן חשוד ב-12 פרשיות שנחקרו
- החשד: קידם מכרזים תמורת כסף

המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי נמצאה תשתית ראייתית להעמדה לדין של יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן (הליכוד) על עבירות שוחד בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. עוד מצאה המשטרה תשתית ראייתית בפרשה נגד ראש עיריית ראשון לציון לשעבר דב צור, המשנה לראש עיריית תל אביב לשעבר ארנון גלעדי, ומנכ"ל חברת דניה סיבוס רונן גינזבורג. התיק יועבר לפרקליטות, שתחליט אם להגיש כתב אישום נגד המעורבים.

הפרשה עוסקת בחשד כי בין השנים 2017-2011 קיבלו ביטן, גלעדי וצור טובות הנאה מגורמים פרטיים, ובתמורה פעלו לקידום אינטרסים של אותם גורמים, ביניהם של חברת דניה סיבוס והמנכ"ל רונן גינזבורג, רשת כלבו מזון, יזמי נדל"ן וקבלנים. נגד ביטן נמצאה תשתית ראייתית ב-12 מהפרשיות שנחקרו בתיק המדובר 1803. יחד עם שאר המעורבים הם חשודים בעבירות של שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים ועבירות מס.

בתגובה, מטעם ביטן נמסר כי "סוף סוף יכול ח"כ ביטן לקבל את חומר החקירה ולהתמודד אתו בשימוע מסודר שאנחנו מאמינים שייערך ולאחר שישמעו ויוכחו כל טענות ח"כ ביטן אנחנו מאמינים שהתיק ייסגר כבר בשימוע".


עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ח"כ דוד ביטן על עבירות שוחד
פרויקטי ענק - תמורת שוחד: מורה נבוכים לחשדות שסיבכו את ביטן
ח"כ ביטן נגד שריוני נתניהו: דורש מהליכוד לבטלם

ח"כדוד ביטן מהליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ביטן/ראובן קסטרו

ממצאי החקירה העלו חשד שביטן קיבל שוחד במזומן בסכום של מאות אלפי שקלים, וכן הבטחה לקבלת דירות, עבור פעולות הקשורות בתפקידו. בתמורה ביטן "הפעיל את סמכותו, השפעתו, עוצמתו וקשריו על גורמים שונים, והוביל לשינוי החלטות, מתן היתרים והפחתת תשלומי עירייה", כך נכתב בהודעת המשטרה. ביטן גרם על פי החשד לשינוי חוות דעת משפטית של גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובשל כך זירז תהליכים בתשלום חובות.

בהמלצת המשטרה נכתב כי "במסגרת פעילותו יזם ח"כ ביטן ישיבות בכנסת ובעיריות, פנה למקבלי החלטות, והשקיע בעשייה זו מאמצים רבים". כל זאת עשה ביטן במטרה לקדם את ענייניהם של הגורמים העסקיים שבשירותם פעל ומהם לקח טובות הנאה. הפרשה נחשפה לציבור בחודש דצמבר 2017 לאחר שהמשטרה ביצעה גל מעצרים בעיריית ראשון לציון, בקרב בכירים בענף הבנייה בישראל וכן בקרב בכירים בעולם התחתון.

אחת הפרשות המרכזיות שנחקרו בתיק נוגעת לחברת "דניה סיבוס", חברת הבנייה הגדולה בארץ. רונן גינזבורג מנכ"ל החברה, שנחשב לאחד מבכירי ענף הבנייה בישראל, חשוד במתן שוחד לביטן. על פי החשד, "דניה סיבוס" התמודדה על רכישת קרקעות במתחם צריפין המתפנה, שנמצא בשליטת עיריית ראשון לציון.

בפרשה אחרת הנוגעת ליזמי נדל"ן, התגבשה תשתית ראייתית לכך שביטן וגלעדי סייעו ליזמים לקדם אישורים והיתרים בשלושה פרויקטים של נדל"ן בתל אביב מול גורמים בעירייה. בתמורה לקידום הפרויקטים ניתן שוחד בסך של 385,000 ש"ח, כשחלק ממנו הוסווה בחשבוניות פיקטיביות.

במשטרה חושדים כי גיזנבורג ובכירי "דניה סיבוס" שילמו שוחד לביטן כדי לקדם את ענייניהם במתחם, שאמור להיות אתר הבנייה הגדול ביותר בישראל בשנים הקרובות. בפרשה זו חשוד גינזבורג כי נתן לביטן ולאדם נוסף שוחד בסכום של 430,000 שקל.

רונן גינזבורג מנכ``ל דניה סיבוס  13/08/2015. -, ראובן קסטרו
גינזבורג. מנכ"ל דניה סיבוס/ראובן קסטרו, -

בנוסף נמצא כי גלעדי לקח שוחד, בכסות של תרומות, בעשרות אלפי שקלים מאנשי עסקים בתמורה לסיוע בפתרון בעיות מול עיריית תל אביב. פרשות נוספות שנחקרו העלו כי ביטן טיפל בעניינם של רבים נוספים, בהם רשת כלבו מזון, בתמורה לשוחד בעשרות אלפי שקלים מכל אחד, וכן שבתקופה שכיהן בכנסת המשיך להגיע לעיריית ראשון לציון, קיים פגישות בה וקידם אינטרסים של גורמים שמהם קיבל טובות הנאה.

פרשה נוספת שנחקרה נוגעת לחשדות נגד צור בקשר לקשריו עם יזם נדל"ן בראשון לציון. נמצא כי יזם הנדל"ן ניהל את קמפיין גיוס התרומות של צור לקראת הבחירות המקומיות ב-2013, ובתוך כך גייס בעצמו תורמים והעמיד מנגנון לגיוס תרומות המהווה טובת הנאה. במהלך כהונתו של צור כראש עיר, הוא דן בענייניו של היזם, קיבל החלטות וחתם על היתרים בנוגע לפרויקטים נדל"ניים של היזם, תוך הסתרת הקשר בין השניים.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור בבית משפט השלום בעיר, 3 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
צור בבית המשפט, בדצמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

פרקליטיו של דב צור, עו"ד גיורא אדרת ועו"ד טל שפירא מסרו בתגובה כי אין שחר להמלצת המשטרה להעמיד לדין את מרשם בעבירה כלשהי. "כעולה מהמלצת המשטרה, התיק העיקרי בגינו נעצר ונחקר מר צור נסגר מבלי שנמצאה כל ראיה לעבירה כלשהי שביצע מר צור, וזאת כפי שהצהיר מר צור לאורך כל הדרך. למרבה הצער, במקום להסתפק בסגירת התיק העיקרי, ראתה לנכון המשטרה לפרסם המלצות תמוהות בלשון המעטה בנושא אחר לגמרי, הקשור למערכת היחסים של מר צור עם היזם ארז מוסצ'ו, נושא שנבחן ונבדק כבר על ידי מבקר המדינה, ולא נפל כל דופי בהתנהלות של מר צור בעניין זה".

עורכי הדין המשיכו, "חשוב להבהיר כי דב צור לא קיבל שקל מאיש ואף לא טובת הנאה אחרת כלשהי. אנו מאמינים שלאחר שהתיק ייבדק בשנית בפרקליטות, שהיא הגורם המכריע והמוסמך לקבל החלטות בתיק, ולא המשטרה, תגיע הפרקליטות למסקנה כי לא נפל כל דופי בהתנהלות של צור, אשר רק הטיבה עם העיר ועם תושביה, וכי גם תיק זה יסגר לחלוטין ללא הגשת כתב אישום".

  • עוד באותו נושא:
  • דוד ביטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully