וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תארגן את הכספים, ביטן יסדר": כך פעלה השיטה בפרשת השוחד

7.3.2019 / 14:10

כסף תמורת אישורים, בשיטה זו הפעיל חבר הכנסת ומקורביו מנגנון אותו מכנים במשטרה "אחד מתיקי השוחד הגדולים שידעה המדינה". המתווכים של ביטן איתרו אנשי עסקים שזקוקים לעזרה, וגבו עמלה עבור הטיפול בעניינם

בווידאו: פרשת השחיתות בראשון לציון/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

המלצות המשטרה נגד ביטן - כל העדכונים:

- המלצה להעמיד לדין את ח"כ ביטן על שוחד ומרמה
- המלצה להעמיד לדין גם את דב צור, ארנון גלעדי ורונן גינזבורג
- ביטן חשוד ב-12 פרשיות שנחקרו
- החשד: קידם מכרזים תמורת כסף
- מטעם ביטן נמסר בתגובה: "מאמינים שהתיק ייסגר כבר בשימוע"

"השיטה הייתה 'תארגן את הכספים, ביטן יסדר'", כך אומר היום (חמישי) בכיר המעורה בתיק חקירת ח"כ דוד ביטן, שהמשטרה המליצה להעמידו לדין על שוחד ומרמה. במשטרה הגדירו את התיק כאחד מתיקי השוחד הגדולים שידעה המדינה, בו הפעיל ביטן מנגנון מסודר לפעולה.

עם סיום החקירה עדכנה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית גם נגד ראש עיריית ראשון לציון לשעבר דב צור, המשנה לראש עיריית תל אביב לשעבר ארנון גלעדי, ומנכ"ל חברת הבניה דניה סיבוס, רונן גינזבורג. התיק יועבר לפרקליטות, שתחליט אם להגיש כתב אישום נגד המעורבים.

בתגובה לפרסומים, מטעם ביטן נמסר כי "סוף סוף יכול ח"כ ביטן לקבל את חומר החקירה ולהתמודד אתו בשימוע מסודר שאנחנו מאמינים שייערך ולאחר שישמעו ויוכחו כל טענות ח"כ ביטן אנחנו מאמינים שהתיק ייסגר כבר בשימוע".

במשטרה אומרים כי מרבית הסכומים שעברו לביטן היו קטנים, שהתאספו למאות אלפי שקלים. השיטה הייתה כזו "לביטן היו שני אנשים ששימשו מעין כמתווכים, אנשי הבנק הפרטי שלו. הם היו מאתרים שאנשים שנדרשו לסיוע מול הרשויות".

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ח"כ דוד ביטן על עבירות שוחד
פרויקטי ענק - תמורת שוחד: מורה נבוכים לחשדות שסיבכו את ביטן
ח"כ ביטן נגד שריוני נתניהו: דורש מהליכוד לבטלם

יו"ר הקואליציה דוד ביטן 3.9.17. ראובן קסטרו
ביטן. החשד: שוחד, מרמה והפרת אמונים/ראובן קסטרו
אינפו - דוד ביטן. אתר רשמי
אינפו - דוד ביטן/אתר רשמי

"הם היו גובים תשלום על הטיפול בעניינם, בסכומים שנע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים. ביטן השתמש בסמכויותיו כסגן ראש העיריה וכיו"ר הקואליציה, ומטפל בבעיות תמורת תשלום. המתווכחים היו גובים עמלה, וביטן כיסה באמצעות הכסף חובות בשוק האפור ולגורמים שונים", כך אמר גורם שהוסיף כי "אנחנו סוברים שתיק ביטן הוא תיק בטון מבחינת הראיות".

הבכיר במשטרה פרס מידע על הפרשיות שנחקרו במסגרת התיק, ונתן כדוגמה את פרויקט כביש 431 אותו בנתה חברת דניה סיבוס. החברה ביקשה להקים בו תחנת דלק, אך הרשויות התנגדו לכך. רק לאחר שביטן קיבל פניה מגינזבורג עם תשלום שוחד, לפי החשד - התקבל האישור.

כמו כן, פנה לפי החשד גינזבורג ישירות לביטן, בבקשה לקדם את הזכייה במכרז לעבודות בניה בכביש 38 מבית שמש לשער הגיא. למרות שביטן לא החזיק בתיק התחבורה, הוא פעל לפי החשד אצל גורמים בלשכה כדי לקדם את זכיית דניה סיבוס במרכז. עוד סיפר הגורם כי ביטן חשוד בעבירות ביטחוניות, בהן עזרה לנפק אישור כניסה לישראל לבן משפחת ג'רושי שכניסתו הייתה מסורבת מבחינה ביטחונית.

תיק 1803: 600 עמודי סיכום חקירה, 14 פרשות

600 עמודי סיכום חקירה, עשרות חשודים הומלצו על ידי המשטרה לעמוד לדין בפרשה. מדובר ב-14 פרשיות שונות כשאר 12 מהן קשורות ישירות לדוד ביטן. חלק גדול מהפרשיות קשורות לעיריית ראשון לציון. כאשר באחת הפרשיות מעורב גם ראש העירייה הקודם דב צור. על פי החשד, צור ניהל מערכת יחסים חברתית עם איש העסקים ארז מוסצ'ו מבעלי מסעדת הסוהו.

מוסצ'ו שימש כאיש הכספים של צור בבחירות הקודמות והשניים אף נסעו לטיולים בחו"ל עם משפחותיהם. לפי החשד צור היה מעורב בדיונים בעירייה הקשורים לעסקיו של מוסצ'ו, מבלי שדיווח לפי החשד על ניגוד העניינים בו הוא נמצא. דמות נוספת שלגביה נמצאה תשתית ראייתית למרמה והפרת אמונים, הוא סגן ראש העירייה לשעבר וחבר מועצת העיר היום אייל מושייב.

בין היתר, פעל מושייב בניגוד עניינים כששימש ממלא מקום יו"ר החברה הכלכלית בעירייה ועמד בניגוד עניינים בחלק מההחלטות.

ארז מוסצ'ו. ניר שמול, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
מוסצ'ו. איש הכספים של צור/מערכת וואלה! NEWS, ניר שמול, הארץ

פרקליטיו של דב צור, עו"ד גיורא אדרת ועו"ד טל שפירא מסרו בתגובה כי אין שחר להמלצת המשטרה להעמיד לדין את מרשם בעבירה כלשהי. "כעולה מהמלצת המשטרה, התיק העיקרי בגינו נעצר ונחקר מר צור נסגר מבלי שנמצאה כל ראיה לעבירה כלשהי שביצע מר צור, וזאת כפי שהצהיר מר צור לאורך כל הדרך. למרבה הצער, במקום להסתפק בסגירת התיק העיקרי, ראתה לנכון המשטרה לפרסם המלצות תמוהות בלשון המעטה בנושא אחר לגמרי, הקשור למערכת היחסים של מר צור עם היזם ארז מוסצ'ו, נושא שנבחן ונבדק כבר על ידי מבקר המדינה, ולא נפל כל דופי בהתנהלות של מר צור בעניין זה".

עורכי הדין המשיכו, "חשוב להבהיר כי דב צור לא קיבל שקל מאיש ואף לא טובת הנאה אחרת כלשהי. אנו מאמינים שלאחר שהתיק ייבדק בשנית בפרקליטות, שהיא הגורם המכריע והמוסמך לקבל החלטות בתיק, ולא המשטרה, תגיע הפרקליטות למסקנה כי לא נפל כל דופי בהתנהלות של צור, אשר רק הטיבה עם העיר ועם תושביה, וכי גם תיק זה יסגר לחלוטין ללא הגשת כתב אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully