וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה נורתה לעוטף ונפלה בשטח פתוח; צה"ל תקף בדרום הרצועה

אזעקת צבע אדום נשמעה במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב בעקבות שיגור רקטה מעזה, שנפלה בשטח פתוח. התרעת שווא הופעלה בגלל השלכת מטען על הגדר. צה"ל תקף בדרום רצועת עזה, דיווח פלסטיני: חמישה פלסטינים נפצעו בהפרות סדר בגבול

צילום: , Omer Zadikevitch, עריכה: ניב מעוז

מתיחות בדרום - עדכונים אחרונים:

- אזעקות צבע אדום נשמעו באשכול ובשער הנגב
- צה"ל: זוהה שיגור מעזה; מערכת הגנה אווירית הופעלה
- הרקטה נפלה בשטח פתוח
- התרעת שווא הופעלה בגלל השלכת מטען על הגדר
- דיווח: חמישה פלסטינים נפצעו בעימותים בגבול
- בתגובה לאירועים, צה"ל תקף בדרום רצועת עזה

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (חמישי) מספר מוקדים במתחם צבאי של חמאס בדרום רצועת עזה - כך אישר דובר צה"ל. זאת, בתגובה לבלוני הנפץ ולשיגור הרקטה מרצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר.

אזעקת צבע אדום הופעלה אמש במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב שבעוטף עזה בעקבות רקטה ששוגרה לשטח ישראל. מערכת "כיפת ברזל" הופעלה, אך הרקטה נפלה בשטח פתוח. מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי מתבצעות סריקות במרחב וכי אין שינויים בהנחיות לתושבים. מדובר צה"ל נמסר כי "אזעקת צבע אדום הופעלה במועצה האזורית אשכול בעקבות זיהוי של שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח הארץ. מערכת ההגנה האווירית הופעלה בעקבות השיגור".

בנוסף לאזעקה זו, הופעלה התרעה נוספת ביישומון פיקוד העורף בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת בצפון הרצועה. לפי דובר צה"ל, "מבדיקה עולה כי ההתרעה הופעלה כתוצאה ממטען שהושלך כחלק מהפרת סדר ולא חצה את גדר המערכת".

המתיחות בדרום - עוד בוואלה! NEWS:
לחמאס תכניות משלו: מערכת הביטחון נערכת להגברת הטרור בימי האירוויזיון
חמאס ממשיך לסחוט את הלימון: מי יישבר בקרב על השקט ברצועה
לקראת סבב נוסף? הצעירים ברצועת עזה נערכים להפגנת המיליונים

שיגור רקטות מרצועת עזה, 8 באוגוסט 2018. רויטרס
מתיחות בדרום. שיגור רקטות מרצועת עזה/רויטרס

פיצוץ בלון תבערה שפורסם בכלי תקשורת פלסטיניים:

בנוסף לכך, בכלי תקשורת פלטיניים דווח כי חמישה נפצעו בעימותים עם צה"ל במסגרת ההפגנות המתקיימות סמוך לגדר המערכת שבגבול. זאת, בהמשך להפרות הסדר שהתקיימו בימים האחרונים על רקע התגברות המתיחות בגזרה. אחד מהם, נער בן 15 בשם סיף א-דין עמאד נאצר אבו זיד, נפצע בראשו והבוקר הודיע משרד הבריאות הפלסטיני על מותו.

שלשום תקפו מטוסי צה"ל כמה יעדי חמאס בצפון הרצועה בתגובה לשיגור בלוני נפץ לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד פעולות טרור אלו. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

הבלונים ששוגרו מרצועת עזה נצפו בשלושה מוקדים באזור המועצה האזורית שער הנגב, ואחד מהם ככל הנראה התפוצץ. מוקדם יותר באותו היום, במועצה האזורית אשכול, נצפה זר נוסף של בלונים. לפי מועצת אשכול, "זר בלונים שחצה לשטחנו הפיל עצם לא מזוהה בשטחים החקלאיים מחוץ ליישוב באשכול. לפי דיווח החקלאים היה פיצוץ. לא נגרם נזק לנפש ולרכוש".

המאמצים המצריים לרגיעה

במקביל, משלחת ביטחונית מצרית הגיעה שלשום לרצועת עזה כדי לקיים דיונים עם חמאס, הפלגים הפלסטיניים הנוספים ומארגני תהלוכות השיבה. על פי הדיווח באל-ערבי א-ג'דיד , הצדדים דנו בשלושה נושאים מרכזיים, שהבולט בהם הוא "ההבנות שהושגו לאחר תהלוכות השיבה שאינן מיושמות על ידי ישראל".

עוד פורסם כי הדיון נועד להתרכז בדרכים להשבת ההבנות שיביאו ליציבות ברצועה. לדברי גורם מצרי שצוטט בדיווח, המשלחת הגיעה כדי להציג שורת תרחישים הנוגעים לרגיעה עם ישראל לאחר שביקרה בתל אביב במשך שלושה ימים ונפגשה עם בכירי מערכת הביטחון. בתום השיחות היא עזבה בחזרה למצרים.

(עדכון ראשון: 22:11)

הפרות סדר ברצועת עזה 22.02. רויטרס, אתר רשמי
מתיחות בדרום. הפרות סדר בגבול הרצועה/אתר רשמי, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully