וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחמאס תכניות משלו: מערכת הביטחון נערכת להגברת הטרור בימי האירוויזיון

6.3.2019 / 21:15

ברמאללה ובבית לחם מקווים אנשי עסקים מקומיים להגעתם של תיירים רבים בעת התחרות לבתי המלון ולמוקדי הבילוי. עם זאת, על פי ההערכות חמאס צפוי להשבית את השמחה הישראלית-פלסטינית ולהרחיב את היקף האלימות וההסתה בגבול הרצועה ובאיו"ש כדי להביך את הרשות

צילום: , Omer Zadikevitch, עריכה: ניב מעוז

אנשי עסקים פלסטינים ביהודה ושומרון נערכים לגל תיירות גדול במיוחד במהלך האירוויזיון שיתקיים בישראל בחודש מאי. ברמאללה ובבית לחם מקווים לתפוסה מלאה בבתי המלון ולהגעתם של תיירים רבים לשווקים המקומיים הכוללים טיולים, מסעדות ומזכרות. עם זאת, על פי הערכות במערכת הביטחון לחמאס יש תכנית משלו והוא נערך לקלקל את השמחה הישראלית-פלסטינית, שמעבר לחוויה והבידור רואים בכך סיכוי להכנסות משמעותיות.

במערכת הביטחון שיבחו את ההכנות והפעילות בשטח של מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו-רוקון בתקופה שלפני חג המולד ובמהלכו. לדבריהם, הסדר והארגון סייעו בקידום התיירות ובהכנסות גבוהות יותר משנים עברו.

לקריאה נוספת בנושא
בלוני נפץ התפוצצו בשער הנגב; צה"ל תקף בצפון הרצועה
בתגובה לבלוני תבערה: צה"ל תקף עמדות תצפית של חמאס ברצועת עזה
לקראת סבב נוסף? הצעירים ברצועת עזה נערכים להפגנת המיליונים

שוק בבית לחם, שוק מוסלמי, שוק ערבי, שוק, חנויות, דוכנים,. אורי לנץ
מצפים לתיירים. שוק בבית לחם/אורי לנץ

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס עשוי להגביר את ההסתה, האלימות והטרור בימים שלפני התחרות ובמהלכה, מתוקף התנגדותו לתרבות המערבית במיוחד כשהיא משפיע באופן ישיר על השטח הפלסטיני. זאת, במטרה לגרום לסיקור בינלאומי שלילי אודות המתרחש בגבול רצועת עזה. מנגד, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ייערכו בתיאום עם צה"ל בכוחות מתוגברים כדי למנוע פרובוקציות שירתיעו תיירות וחמור מכך - ינסה לקדם פיגועים כדי להביך את הרשות הפלסטינית ולפגוע באופן ישיר באירוויזיון. הארגון עשוי לראות כהישג ענק שידור מסך מפוצל של כלי תקשורת בינלאומיים, כשחצי אחד יציג את ההופעות בישראל ובחצי השני יסוקרו הפיגועים.

עוד באותו נושא

חמאס ממשיך לסחוט את הלימון: מי יישבר בקרב על השקט ברצועה

לכתבה המלאה
עימותים ברצועת עזה, 15 בפברואר 2019. רויטרס
חמאס עשוי להגביר את ההסתה. עימותים בגבול רצועת עזה/רויטרס

לדברי הגורמים, ההישג של חמאס בשנה האחרונה היא העובדה שהצליח להוסיף לסדר היום האזורי את בעיית הפלסטינים ברצועת עזה ולהשיב את העיסוק בסוגיה הפלסטינית גם בכלי התקשורת הבינלאומיים, למרות המתרחש בסוריה, עיראק, ערב הסעודית והסביבה. מעבר לכך, מדובר באידאולוגיה אנטי-מערבית, בה הוא נלחם כדרך קבע, המשרתת את האינטרס שלו לקרב מאמינים לאסלאם.

במערכת הביטחון מודעים לתקופה הרגישה ברצועת עזה. במקביל לפעולות שנועדו לקדם רווחה כלכלית ולהגדיל מקורות תעסוקה עבור הפלסטינים ביהודה ושומרון, מתקיימת פעילות מדינית-ביטחונית ענפה בתיווך מצרים במטרה להגיע להסדרה ארוכת טווח עם חמאס ברצועת עזה. השלב השני של פעילות זו עשוי לכלול את החלפת גופות לוחמי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול וכן את שני האזרחים הישראלים, שחצו על דעת עצמם את הגבול לידי חמאס בעזה, תמורת אסירים ביטחוניים שכלואים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully