וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוני נפץ התפוצצו בשער הנגב; צה"ל תקף בצפון הרצועה

אמיר בוחבוט, יניר יגנה ויפעת רוזנברג

5.3.2019 / 23:35

בצה"ל אישרו כי כלי טיס תקפו יעדי חמאס בעזה. אחרי סדרת חיכוכים שנרשמו בימים האחרונים בגבול, בלוני נפץ נצפו במועצה האזורית שער הנגב ואחד מהם ככל הנראה התפוצץ. משלחת ביטחונית מקהיר הגיעה לרצועה כדי לדון עם חמאס ברגיעה

צילום: , Omer Zadikevitch, עריכה: ניב מעוז

מתיחות בדרום - עדכונים אחרונים:

- שלושה זרי בלוני נפץ זוהו בשער הנגב; אחד מהם התפוצץ
- חיל האוויר תקף יעדי חמאס בצפון הרצועה
- משלחת מקהיר ביקרה בעזה לשיחות עם חמאס והפלגים הפלסטיניים
- משרד הבריאות הפלסטיני: שני פצועים מירי צה"ל בגבול
- דיווח: מזל"ט נפל ליד מעבר כרם שלום

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הערב (שלישי) כמה יעדי חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לבלוני הנפץ ששוגרו מוקדם יותר לשטח ישראל. הבלונים ששוגרו מרצועת עזה נצפו היום בשלושה מוקדים באזור המועצה האזורית שער הנגב, שאחד מהם ככל הנראה התפוצץ.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד פעולות טרור אלו. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

המועצה האזורית אשכול הודיעה קודם לכן כי "זר בלונים שחצה לשטחנו הפיל עצם לא מזוהה בשטחים החקלאיים מחוץ ליישוב באשכול. לפי דיווח החקלאים היה פיצוץ. לא נגרם נזק לנפש ולרכוש".

במקביל, משלחת ביטחונית מצרית הגיעה אחר הצהריים לרצועת עזה כדי לקיים דיונים עם חמאס, הפלגים הפלסטיניים הנוספים ומארגני תהלוכות השיבה. על פי הדיווח באל-ערבי א-ג'דיד , הצדדים דנו בשלושה נושאים מרכזיים, שהבולט בהם הוא "ההבנות שהושגו לאחר תהלוכות השיבה שאינן מיושמות על ידי ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח פלסטיני: מזל"ט של צה"ל נפל ליד מעבר כרם שלום
בתגובה לבלוני תבערה: צה"ל תקף עמדות תצפית של חמאס ברצועת עזה
המתיחות בגבול הרצועה: בלונים התפוצצו בשטח אשכול; אין נפגעים

זר בלונים מעזה שהתפוצץ בקיבוץ מפלסים 5 מרץ 2019. אתר רשמי
מתיחות בדרום. זר בלונים מעזה שהתפוצץ באזור מפלסים/אתר רשמי

עוד פורסם כי הדיון נועד להתרכז בדרכים להשבת ההבנות שיביאו ליציבות ברצועה. לדברי גורם מצרי שצוטט בדיווח, המשלחת הגיעה כדי להציג שורת תרחישים הנוגעים לרגיעה עם ישראל לאחר שביקרה בתל אביב במשך שלושה ימים ונפגשה עם בכירי מערכת הביטחון. בתום השיחות היא עזבה בחזרה למצרים.

דיווח: שני פצועים פלסטינים מירי צה"ל

הפרות סדר פרצו היום סמוך לגדר המערכת, במהלכן הושלכו כמה מטעני חבלה לעבר כוח צה"ל בגבול רצועת עזה. אין נפגעים בקרב הכוחות.

משרד הבריאות דיווח היום על שני פלסטינים שנפצעו מירי צה"ל מזרחית לאל-בורייג' שבמרכז הרצועה. מוקדם יותר דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) נפל ליד מעבר כרם שלום, טרם ברור האם בשטח הרצועה. מדובר צה"ל נמסר בעקבות ההודעה כי הנושא בבדיקה.

בימים האחרונים נרשמו כמה תקיפות ישראליות בשטח הרצועה בתגובה לשיגור בלוני נפץ. אתמול תקפו מסוקי קרב של צה"ל שתי עמדות חמאס בדרום הרצועה וביום ראשון בוצעה תקיפה נוספת בתגובה להשלכת מטענים. בנוסף לכך, גם אתמול דווח על פצועים פלסטינים מירי צה"ל.

הפרות סדר ברצועת עזה 22.02. רויטרס, אתר רשמי
שנה לצעדות השיבה. הפרות סדר בגבול הרצועה שהתקיימו בסוף השבוע/אתר רשמי, רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות הפלסטיני פרסם נתונים על אודות צעדות השיבה המתקיימות סמוך לגבול החל ממרץ 2018, לפני שנה, שבהן נהרגו עד היום 256 בני אדם ו-29,832 נפצעו. בין ההרוגים - 49 ילדים, שש נשים וקשיש אחד. הפצועים נפגעו בין היתר מירי חי (6,580), מכדורי גומי (819), מגז מדמיע (2,292), מרסיסים (1,918), מרימוני גז (1,330) ומפציעות אחרות (2,589). הנתונים כוללים גם חלוקה לפי אזורי הפגיעה בגוף: 1,413 נפצעו בראש ובצוואר, 704 בחזה ובגב.

(עדכון ראשון: 18:19)

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה ונציג מהמשלחת המצרית במהלך פגישתם בקהיר. אתר רשמי
המשלחת הביטחונית המצרית בעזה, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully