וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הבלבול בארונות: גלילה ביטון שנספתה בצ'ילה הובאה לקבורה

אחרי שארונה הובא בטעות לבית העלמין הלא נכון, התקיימה בנשר הלווייתה של גלילה ביטון שנהרגה בהתהפכות הסירה בצ'ילה. מוקדם יותר נטמנה גם אחת מההרוגות הנוספות, דינה פורת. משרד החוץ מעריך כי הבלבול בארונות חל באשמת הגורמים המקומיים

עריכה: ניב מעוז

כאלף בני אדם ליוו את גלילה ביטון, שנספתה בהתהפכות הסירה בדרום צ'ילה, היום (רביעי) למנוחת עולמים בבית העלמין בנשר, אחרי שאתמול ארונה הובא בטעות להלוויה הלא נכונה. מוקדם יותר בצהריים התקיימה גם הלווייתה של דינה פורת, שנהרגה אף היא באסון.

אתמול התאספו מאות מקרוביה של דינה פורת ברשפון, אך דקות לפני ההלוויה התברר כי הובאה הגופה הלא נכונה - גופתה של גליל. משרד החוץ הבהיר אתמול כי קונסול ישראל בצ'ילה נכח עם המשפחות ווידא יחד עמן את זהות ההרוגות וחתימת ארונות הקבורה, אך ככל הנראה הגורמים המקומיים בצ'ילה שאחראים על ההטסה בלבלו בין המסמכים שלהן. "משרד החוץ מביע צער על עוגמת הנפש שנגרמה למשפחות", נמסר. שעות לאחר מכן הגיע ארונה של פורת, שגופתה זוהתה על ידי בנה בנמל התעופה בן גוריון.

עוד בוואלה! NEWS:
הנער שלא התחסן העיד בקונגרס נגד אמו: בגללה אני חשוף למחלות
המופתי של רוסיה: שליש מהאוכלוסייה יהיה מוסלמי בתוך 15 שנה
140 שנה להולדתו: כתבי אלברט איינשטיין שטרם נחשפו הגיעו לי-ם

דינה פורת שנספתה בתאונת השיט בצ'ילה עם בעלה חקי. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
דינה פורת/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
גלילה ביטון שנהרגה בתאונת השיט בצ'ילה. צילום מסך
גלילה ביטון/צילום מסך

בין המשתתפים שהגיעו אתמול לרשפון היו חקי, אלמנה של דינה, שהובהל מבית החולים מאיר אחרי שנפצע בעצמו בתאונה שאירעה לפני כשבוע וחצי. הוא הודה למשתתפים ואמר כי "זאת סיטואציה שלא קרתה בישראל, אבל פה אנחנו עמדנו על זה שנעשה את זה. אני משתתף בעוגמת הנפש של גלילה ביטון ומחזקים את מוטי שיקום ממיטת חוליו, מפה אנחנו מחזקים את ידיהם, אלה דברים שיכולים לקרות, אבל לא צריכים לקרות".

מתן, הבן של דינה, הסביר כי "יכול להיות שקרה משהו עם הטפסים, אני לא יודע איך זה קרה. ביקשנו שהארון יעבור במשק כי אימא שם משנת 1950. יש את ההליך של הזיהוי שעשינו אותו שם, ופותחים, ואני אומר: 'זאת לא אימא'".

למרות דחיית ההלוויה התאספו המשתתפים בבית העם ברשפון, שם הספיד אותה חקי: "אני יודע שכולכם אהבתם את דינה. דבר כזה אי אפשר שלא לאהוב ולהעריץ. הייתה לי אישה שאין דבר כזה בעולם. מקווה שאכן מחר היא תגיע למנוחה ולשלווה. דינה תכננה את הטיול הזה. אני לא הייתי מת לנסוע. דינה למדה ספרדית בשביל הטיול הזה, נהרגה ברגעים הכי יפים שלה. זאת הנחמה היחידה שלי".

(עדכון ראשון: 17:35)

מאות הגיעו להלווייתה של דינה פורת בת 71 ברשפון, אלא שאז התברר שבמקומה הגיע ארונה של גלילה ביטון שהלווייתה נקבעה למחר בנשר. אתר רשמי
המתאספים הספידו את דינה למרות דחיית ההלוויה. רשפון, אתמול/אתר רשמי
דינה פורת. באדיבות המשפחה
דינה פורת/באדיבות המשפחה
קברה של גלילה ביטון שנהרגה בתאונה בצ'ילה, 6 במרץ 2019. אתר רשמי
קברה של גלילה ביטון, הערב/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully